{"id":731,"date":"2021-09-08T21:09:26","date_gmt":"2021-09-08T21:09:26","guid":{"rendered":"http:\/\/tvgtax.ro\/?p=731"},"modified":"2021-09-10T13:14:06","modified_gmt":"2021-09-10T13:14:06","slug":"modificarea-si-completarea-codului-de-procedura-fiscala-2-2","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tvgtax.ro\/modificarea-si-completarea-codului-de-procedura-fiscala-2-2\/","title":{"rendered":"Modificarea \u0219i completarea Codului de procedur\u0103 fiscal\u0103 (2)"},"content":{"rendered":"

Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 08 septembrie 2021<\/p>\n

https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/modificarea-si-completarea-codului-de-procedura-fiscala-2-2\/<\/a><\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

 <\/p>\n

\u00cen Monitorul Oficial nr.832 din 31 august 2021 a fost publicat\u0103 Ordonan\u021ba nr.11 din 30 august 2021 pentru modificarea \u0219i completarea Legii nr.207\/2015 privind Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103 \u0219i reglementarea unor m\u0103suri fiscale .<\/p>\n

\u00cen completarea materialului publicat anterior pe aceast\u0103 tem\u0103, \u00een cele ce urmeaz\u0103 continu\u0103m prezentarea principalelor modific\u0103ri\/complet\u0103ri\/schimb\u0103ri preconizate \u2013 con\u021binute \u00een Nota de fundamentare a proiectului actului normativ:<\/p>\n

f)<\/strong> Se propune modificarea art. 129,\u00a0 \u00een sensul\u00a0 cre\u0103rii\u00a0 posibilit\u0103\u021bii\u00a0 refacerii<\/strong> inspec\u021biei fiscale de c\u0103tre aceea\u0219i echip\u0103 de inspec\u021bie care a \u00eencheiat actul desfiin\u021bat<\/strong>, dac\u0103 din motive obiective, nu exist\u0103 posibilitatea refacerii inspec\u021biei fiscale de c\u0103tre o alt\u0103 echip\u0103 de inspec\u021bie.<\/p>\n

g)<\/strong> Se propune modificarea art. 157 alin. (2) lit. c) din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103, \u00een sensul ca s\u0103 nu fie considerate restante obliga\u021biile fiscale cu termene de plat\u0103 viitoare stabilite \u00een planul de reorganizare aprobat<\/strong> \u0219i confirmat \u00een condi\u021biile legii.<\/p>\n

h)<\/strong> Se propune modificarea prevederilor art. 164 din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103 pentru recunoa\u0219terea bunei credin\u021be a contribuabililor<\/strong>, astfel c\u0103, la cererea acestora, viramentele efectuate eronat se vor corecta, cu p\u0103strarea datei pl\u0103\u021bii, iar \u00een func\u021bie de data pl\u0103\u021bii se va p\u0103stra beneficiul acordat de legiuitor de plat\u0103 a jum\u0103tate din minimul legal al amenzii:<\/p>\n

\u201e(2) Dispozi\u021biile alin. (1) se aplic\u0103 \u0219i \u00een cazul \u00een care plata s-a efectuat \u00een alt buget dec\u00e2t cel al c\u0103rui venit este crean\u021ba fiscal\u0103 pl\u0103tit\u0103, cu condi\u021bia ca plata s\u0103 nu fi stins crean\u021bele datorate bugetului \u00een care s-a \u00eencasat suma pl\u0103tit\u0103 eronat, cu excep\u021bia cazului \u00een care \u00een eviden\u021ba fiscal\u0103 debitorul \u00eenregistreaz\u0103 sume pl\u0103tite \u00een plus cel pu\u021bin la nivelul pl\u0103\u021bii eronate.<\/p>\n

(…)<\/p>\n

(7) Prevederile prezentului articol se aplic\u0103 \u00een mod corespunz\u0103tor \u0219i \u00een urm\u0103toarele situa\u021bii:<\/p>\n

a) documentele de plat\u0103 sunt \u00eentocmite de ter\u021bii popri\u021bi;<\/p>\n

b) crean\u021ba fiscal\u0103 este administrat\u0103 de organ fiscal diferit. \u00cen acest caz, cererea se depune de debitor la organul fiscal la care s-a creditat contul bugetar cu plata efectuat\u0103 eronat.\u201d<\/p>\n

i)<\/strong> Se propune modificarea art. 169 din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103, respectiv a procedurii de rambursare a taxei pe valoarea ad\u0103ugat\u0103 \u00een sensul extinderii mecanismului de rambursare cu control ulterior<\/strong>, la to\u021bi contribuabilii cu unele excep\u021bii stabilite expres de lege, similar procedurii aprobate prin OUG nr. 48\/2020:<\/p>\n

\u201d(1) Taxa pe valoarea ad\u0103ugat\u0103, denumit\u0103 \u00een continuare TVA, solicitat\u0103 la rambursare prin deconturile cu sum\u0103 negativ\u0103 de TVA cu op\u0163iune de rambursare, depuse \u00een cadrul termenului legal de depunere, se ramburseaz\u0103 de organul fiscal central, cu efectuarea, ulterior, a inspec\u0163iei fiscale.<\/p>\n

(2) Prevederile alin. (1) nu se aplic\u0103 deconturilor cu sume negative de TVA cu op\u0163iune de rambursare, depuse de contribuabilii mari \u0219i mijlocii, stabili\u0163i potrivit prevederilor art. 30 alin.(3),care se solu\u0163ioneaz\u0103 dup\u0103 efectuarea inspec\u0163iei fiscale anticipate, \u00een cazul \u00een care:<\/p>\n

a) contribuabilul\/pl\u0103titorul are \u00eenscrise \u00een cazierul fiscal fapte care sunt sanc\u0163ionate ca infrac\u0163iuni;<\/p>\n

b) organul fiscal central, pe baza informa\u0163iilor de\u0163inute, constat\u0103 c\u0103 exist\u0103 riscul unei ramburs\u0103ri necuvenite;<\/p>\n

c) pentru contribuabilul\/pl\u0103titorul respectiv a fost declan\u015fat\u0103 procedura de lichidare voluntar\u0103 sau a fost deschis\u0103 procedura de insolven\u0163\u0103, cu excep\u0163ia celor pentru care s-a confirmat un plan de reorganizare, \u00een condi\u0163iile legii speciale.<\/p>\n

(3) Prevederile alin. (1) nu se aplic\u0103 deconturilor cu sume negative de TVA cu op\u0163iune de rambursare, depuse de al\u0163i contribuabili\/pl\u0103titori dec\u00e2t cei prev\u0103zu\u0163i la alin. (2) care se solu\u0163ioneaz\u0103 dup\u0103 efectuarea inspec\u0163iei fiscale anticipate, \u00een cazul \u00een care:<\/p>\n

a) contribuabilul\/pl\u0103titorul are \u00eenscrise \u00een cazierul fiscal fapte care sunt sanc\u0163ionate ca infrac\u0163iuni;<\/p>\n

b) organul fiscal central, pe baza informa\u0163iilor de\u0163inute, constat\u0103 c\u0103 exist\u0103 riscul unei ramburs\u0103ri necuvenite;<\/p>\n

c) pentru contribuabilul\/pl\u0103titorul respectiv a fost declan\u015fat\u0103 procedura de lichidare voluntar\u0103 sau a fost deschis\u0103 procedura de insolven\u0163\u0103, cu excep\u0163ia celor pentru care s-a confirmat un plan de reorganizare, \u00een condi\u0163iile legii speciale;<\/p>\n

d) contribuabilul\/pl\u0103titorul depune primul decont cu sume negative de TVA cu op\u0163iune de rambursare, dup\u0103 \u00eenregistrarea \u00een scopuri de TVA;<\/p>\n

e) soldul sumei negative de TVA solicitat\u0103 la rambursare provine dintr-un num\u0103r de perioade mai mare dec\u00e2t num\u0103rul perioadelor de raportare utilizate \u00eentr-o perioad\u0103 de 12 luni.<\/p>\n

(4) \u00cen sensul \u00a0prezentului articol, se consider\u0103 c\u0103 persoanele impozabile prezint\u0103 un risc de rambursare necuvenit\u0103 a TVA dac\u0103 se reg\u0103sesc \u00een oricare dintre urm\u0103toarele situa\u021bii:<\/p>\n

a) organele fiscale primesc documente oficiale de la alte institu\u021bii, care vizeaz\u0103 aspecte de natur\u0103 fiscal\u0103 \u0219i se constat\u0103 c\u0103 au inciden\u021b\u0103 \u00een acordarea unei ramburs\u0103ri necuvenite de TVA;<\/p>\n

b) \u00een cadrul ac\u0163iunilor de control fiscal s-au constatat fapte care pot \u00eentruni elementele constitutive ale unor infrac\u0163iuni cu implica\u0163ii de natur\u0103 fiscal\u0103;<\/p>\n

c) cu ocazia inspec\u0163iei fiscale ulterioare au fost stabilite diferen\u0163e mai mari de 10% din suma rambursat\u0103, dar nu mai pu\u0163in de 50.000 lei pentru fiecare decont de TVA care a f\u0103cut obiectul inspec\u0163iei fiscale ulterioare;<\/p>\n

d) s-au constatat neconcordan\u0163e semnificative, verificate \u015fi confirmate de organul fiscal, \u00eentre informa\u0163iile \u00eenscrise \u00een declara\u0163iile informative privind livr\u0103rile\/prest\u0103rile \u015fi achizi\u0163iile efectuate pe teritoriul na\u0163ional de persoanele \u00eenregistrate \u00een scopuri de TVA depuse de persoana impozabil\u0103 \u015fi cele depuse de partenerii de afaceri \u015fi\/sau neconcordan\u0163e semnificative \u00eentre datele primite prin sistemul VIES \u015fi cele declarate de c\u0103tre persoana impozabil\u0103 prin declara\u0163ia recapitulativ\u0103 privind livr\u0103rile\/achizi\u0163iile\/prest\u0103rile intracomunitare.<\/p>\n

(5) \u00cen cazul deconturilor cu sum\u0103 negativ\u0103 de TVA cu op\u0163iune de rambursare, depuse dup\u0103 termenul legal de depunere, suma negativ\u0103 din acestea se preia \u00een decontul perioadei urm\u0103toare.<\/p>\n

(6) \u00cen cazul decontului cu sum\u0103 negativ\u0103 de TVA depus \u00een numele unui grup fiscal constituit potrivit Codului fiscal, dispozi\u0163iile alin. (2) sau (3), dup\u0103 caz, sunt aplicabile at\u00e2t pentru reprezentantul grupului fiscal, c\u00e2t \u015fi pentru membrii acestuia.<\/p>\n

(7) Procedura de aplicare a prevederilor prezentului articol se aprob\u0103 prin ordin al pre\u0219edintelui A.N.A.F.<\/p>\n

(8) Ori de c\u00e2te ori, \u00een condi\u0163iile prezentului articol, rambursarea se aprob\u0103 cu inspec\u0163ie fiscal\u0103 ulterioar\u0103, inspec\u0163ia fiscal\u0103 se decide \u00een baza unei analize de risc.<\/p>\n

(9) \u00cen cazul inspec\u0163iei fiscale anticipate, efectuate pentru solu\u0163ionarea deconturilor cu sum\u0103 negativ\u0103 de TVA, prin excep\u0163ie de la prevederile art. 117, perioada supus\u0103 inspec\u0163iei fiscale va cuprinde exclusiv perioadele fiscale \u00een care s-au derulat opera\u0163iunile care au generat soldul sumei negative a taxei. Dispozi\u0163iile art. 94 alin. (3) r\u0103m\u00e2n aplicabile.<\/p>\n

(10) \u00cen situa\u0163ia \u00een care se constat\u0103 indicii privind nerespectarea legisla\u0163iei fiscale ori stabilirea incorect\u0103 a obliga\u0163iilor fiscale, prin opera\u0163iuni care s-au desf\u0103\u015furat \u00een afara perioadei prev\u0103zute la alin. (9), inspec\u0163ia fiscal\u0103 se extinde corespunz\u0103tor, cu respectarea prevederilor art. 117.\u201d<\/p>\n

 <\/p>\n

Societatea TVG TAX AUDIT SRL<\/strong><\/p>\n

Societate de consultan\u021b\u0103 fiscal\u0103<\/p>\n

Societate de audit financiar<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 08 septembrie 2021 https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/modificarea-si-completarea-codului-de-procedura-fiscala-2-2\/   \u00cen Monitorul Oficial nr.832 din 31<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-731","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/731","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=731"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/731\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":732,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/731\/revisions\/732"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=731"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=731"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=731"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}