{"id":645,"date":"2021-02-16T08:35:56","date_gmt":"2021-02-16T08:35:56","guid":{"rendered":"http:\/\/tvgtax.ro\/?p=645"},"modified":"2021-03-09T08:46:40","modified_gmt":"2021-03-09T08:46:40","slug":"sprijin-financiar-pentru-intreprinderile-din-domeniul-turismului-structuri-de-cazare-structuri-de-alimentatie-si-agentii-de-turism","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tvgtax.ro\/sprijin-financiar-pentru-intreprinderile-din-domeniul-turismului-structuri-de-cazare-structuri-de-alimentatie-si-agentii-de-turism\/","title":{"rendered":"Sprijin financiar pentru \u00eentreprinderile din domeniul turismului, structuri de cazare, structuri de alimenta\u0163ie \u015fi agen\u0163ii de turism"},"content":{"rendered":"

Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 16 februarie 2021<\/p>\n

https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/sprijin-financiar-pentru-intreprinderile-din-domeniul-turismului-structuri-de-cazare-structuri-de-alimentatie-si-agentii-de-turism\/<\/a><\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

 <\/p>\n

Pe site-ul Ministerului Economiei,Antreprenoriatului \u0219i Turismului,Transparent\u0103 decizionala,a fost publicat,in data de 27 ianuarie 2021, Proiect de Ordonan\u021ba de urgent\u0103 a Guvernului pentru modificarea \u0219i completarea Ordonan\u021bei de urgent\u0103 a Guvernului nr.224\/2020 privind unele m\u0103suri pentru acordarea de sprijin financiar pentru \u00eentreprinderile din domeniul turismului ,structuri de cazare,structuri de alimenta\u021bie \u0219i agen\u021bii de turism,a c\u0103ror activitate a fost afectat\u0103 in contextul pandemiei de COVID-19, precum \u0219i privind unele m\u0103suri fiscale.<\/em><\/p>\n

<\/div>\n

Principalele schimb\u0103ri preconizate,a\u0219a cum sunt prezentate in Nota de fundamentare a proiectului actului normativ, vizeaz\u0103 urm\u0103toarele:<\/p>\n

1.Descrierea situa\u021biei actuale:<\/strong><\/p>\n

\u201c\u2026Turismul este un sector important al economiei na\u0163ionale. Conform unui studiu realizat de c\u0103tre asocia\u0163iile patronale din turism, pe baza situa\u0163iilor financiare depuse la Agen\u0163ia Na\u0163ional\u0103 de Administrare Fiscal\u0103 pentru anul 2019, se estimeaz\u0103 c\u0103 impactul industriei turistice HORECA la formarea PIB este de 5,07%, 3,42% impact financiar direct \u2013 valoare ad\u0103ugat\u0103; 0,91% impact social \u2013 salarii angaja\u0163i \u015fi aport consum; 0,74% impact financiar indirect \u2013 furnizori \u015fi investi\u0163ii.<\/p>\n

Conform datelor statistice oficiale, furnizate de Institutul Na\u021bional de Statistic\u0103, num\u0103rul total de \u00eennopt\u0103ri (rom\u00e2ni \u0219i str\u0103ini) \u00een structurile de primire turistic\u0103 a sc\u0103zut la jum\u0103tate \u00een perioada ianuarie-septembrie 2020, comparativ cu aceea\u0219i perioad\u0103 din anul precedent, iar \u00eennopt\u0103rile turi\u0219tilor str\u0103ini au sc\u0103zut cu aproximativ 80%. Sc\u0103derea circula\u021biei turistice a avut repercusiuni \u0219i asupra volumului de activitate, respectiv asupra cifrei de afaceri.<\/p>\n

Analiz\u00e2nd datele Agen\u021biei Na\u021bionale de Administrare Fiscal\u0103 privind cifra de afaceri pe primul semestru 2020, comparativ cu primul semestru 2019, se constat\u0103 urm\u0103toarele:<\/p>\n

a) \u00cen privin\u021ba structurilor de cazare, s-a constatat o reducere a cifrei de afaceri cu 36,8%. Cei mai afecta\u021bi au fost marii contribuabili (-64,8%), urma\u021bi de contribuabilii mijlocii (-48,4%) \u0219i de cei mici (-36,8%);<\/p>\n

b) \u00cen privin\u021ba structurilor de alimenta\u021bie, s-a constatat o reducere a cifrei de afaceri cu 33,5%. Cei mai afecta\u021bi au fost contribuabilii mijlocii (-40,5%), urma\u021bi de contribuabilii mici (-32,2%) \u0219i de cei mari (-27,8%);<\/p>\n

c)\u00a0\u00a0\u00cen privin\u021ba agen\u021biilor de turism, s-a constatat o reducere a cifrei de afaceri cu 60,5%. Cei mai afecta\u021bi au fost contribuabilii mari (-71,4%), urma\u021bi de cei mijlocii (62,8%) \u0219i de cei mici (51,6%).<\/p>\n

Totodat\u0103, operatorii economici din turism angajeaz\u0103 un num\u0103r mare din for\u021ba de munc\u0103 activ\u0103 a Rom\u00e2niei prin contractele individuale de munc\u0103 \u00eencheiate\u00a0\u00a0\u2013 4,2% din num\u0103rul de\u00a0salaria\u021bi, decembrie 2019, conform datelor Institutului Na\u021bional de Statistic\u0103, astfel \u00eenc\u00e2t nevoia de sprijin al acestora prin ajutoare de stat este o cerin\u0163\u0103 real\u0103 cu un impact mare asupra echilibrelor macroeconomice ale Rom\u00e2niei.<\/p>\n

Astfel, pentru\u00a0a reduce\u00a0impactul negativ asupra operatorilor economici din sectorul turistic \u2013 structuri de cazare, structuri de\u00a0alimenta\u021bie, agen\u021bii de turism, sector puternic afectat de pandemia COVID-19, Guvernul Rom\u00e2niei a aprobat \u00een data de 30 decembrie 2020 ordonan\u021ba de urgen\u021b\u0103 nr. 224\/2020\u00a0privind unele m\u0103suri pentru acordarea de sprijin financiar pentru \u00eentreprinderile din domeniul turismului, structuri de cazare, structuri de alimenta\u0163ie \u015fi agen\u0163ii de turism, a c\u0103ror activitate a fost afectat\u0103 \u00een contextul pandemiei de COVID-19, precum \u015fi privind unele m\u0103suri fiscale.<\/p>\n

Pe baza actului normativ au fost completate \u0219i transmise prin intermediul platformei SANI formularele de prenotificare c\u0103tre Comisia European\u0103.<\/p>\n

Av\u00e2nd \u00een vedere observa\u021biile primite de la Comisia European\u0103,\u00a0dar \u0219i \u00een vederea \u00eenl\u0103tur\u0103rii anumitor deficien\u021be identificate sunt necesare o serie de modific\u0103ri la\u00a0Ordonan\u021ba de urgen\u021b\u0103 nr. 224\/2020.\u201d<\/p>\n

2.Schimb\u0103ri preconizate:<\/strong><\/p>\n

\u201c\u00cen vederea\u00a0opera\u021bionaliz\u0103rii schemei de ajutor de stat propus\u0103 prin acest act normativ, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului \u0219i Turismului propune, \u00een concordan\u021b\u0103 cu legisla\u021bia specific\u0103, urm\u0103toarele modific\u0103ri:<\/p>\n

\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 2.1<\/strong>.Titlul\u00a0se modific\u0103\u00a0\u0219i\u00a0va avea urm\u0103torul cuprins: \u201dOrdonan\u0163\u0103 de urgen\u0163\u0103 a Guvernului privind unele m\u0103suri pentru acordarea de sprijin financiar pentru \u00eentreprinderile din domeniul turismului, structuri de cazare, structuri de alimenta\u0163ie \u015fi agen\u0163ii de turism, a c\u0103ror activitate a fost afectat\u0103 \u00een contextul pandemiei de COVID-19\u201d<\/p>\n

La articolul 1, alineatul (1) se modific\u0103 \u0219i va avea urm\u0103torul cuprins:<\/p>\n

\u201d(1)\u00a0Prin prezenta ordonan\u0163\u0103 de urgen\u0163\u0103 se stabile\u015fte cadrul legal cu privire la instituirea unei scheme de ajutor de stat privind acordarea de finan\u0163are din fonduri publice na\u0163ionale \u015fi\/sau din fonduri externe pentru \u00eentreprinderile din domeniul turismului, structuri de primire turistice cu func\u0163iuni de cazare, structuri de alimenta\u0163ie \u015fi agen\u0163ii de turism, a c\u0103ror activitate a fost afectat\u0103 \u00een contextul pandemiei de COVID-19.\u201d<\/p>\n

Argumente:<\/p>\n

\u00centruc\u00e2t m\u0103surile fiscale instituite, respectiv, scutirea de la plata impozitului specific unor activit\u0103\u021bi \u00een anul 2021, reglementat\u0103 la art. 11, este reglementat\u0103 similar \u0219i la art. XXV din Ordonan\u0163a de urgen\u0163\u0103 a Guvernului nr. 226\/2020 privind unele m\u0103suri fiscal-bugetare \u015fi pentru modificarea \u015fi completarea unor acte normative \u015fi prorogarea unor termene, \u00een acord cu normele de tehnic\u0103 legislativ\u0103 ce impun evitarea paralelismelor, fiind interzis\u0103 instituirea acelora\u0219i reglement\u0103ri \u00een dou\u0103 sau mai multe acte normative, este necesar\u0103 \u00eenl\u0103turarea dispozi\u021biilor privind m\u0103surile fiscale.<\/p>\n

\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 2.2.<\/strong>La articolul 1, alineatul (3) literele e) \u0219i g) se modific\u0103 \u0219i vor avea urm\u0103torul cuprins:<\/p>\n

\u201de) beneficiari de ajutor de stat\u00a0\u2013 structuri de primire turistice cu func\u0163iuni de cazare clasificate, structuri de alimenta\u0163ie, \u00eenregistrate \u00een scopuri fiscale pe teritoriul Rom\u00e2niei \u015fi agen\u0163ii de turism licen\u0163iate, care \u00ee\u015fi desf\u0103\u015foar\u0103 activitatea pe teritoriul Rom\u00e2niei \u015fi care primesc ajutor de stat, conform acestei scheme, de\u021binute de \u00eentreprinderi \u00eenfiin\u0163ate \u00een baza Legii societ\u0103\u0163ilor nr. 31\/1990, republicat\u0103, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare, sau \u00een\u00a0baza Legii nr. 1\/2005 privind organizarea \u015fi func\u0163ionarea coopera\u0163iei, republicat\u0103, cu modific\u0103rile ulterioare, sau \u00een baza Ordonan\u0163ei de urgen\u0163\u0103 a Guvernului nr. 6\/2011 pentru stimularea \u00eenfiin\u0163\u0103rii \u015fi dezvolt\u0103rii micro\u00eentreprinderilor de c\u0103tre \u00eentreprinz\u0103torii debutan\u0163i \u00een afaceri, aprobat\u0103 cu modific\u0103ri prin Legea nr. 301\/2011,\u00a0cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare, sau \u00een baza Ordonan\u0163ei de urgen\u0163\u0103 a Guvernului nr. 44\/2008 privind desf\u0103\u015furarea activit\u0103\u0163ilor economice de c\u0103tre persoanele fizice autorizate, \u00eentreprinderile individuale \u015fi \u00eentreprinderile familiale, aprobat\u0103 cu modific\u0103ri \u0219i complet\u0103ri prin Legea nr. 182\/2016;<\/p>\n

g) durata schemei \u2013 prezenta schem\u0103 de ajutor de stat se deruleaz\u0103 p\u00e2n\u0103 la 30 iunie 2021, plata sumelor corespunz\u0103toare urm\u00e2nd a fi realizat\u0103 \u00een limita creditului bugetar;\u201d<\/p>\n

Argumente:<\/p>\n

La punctul e) s-a propus clarificarea aspectelor privind\u00a0baza legal\u0103 de \u00eenfiin\u021bare \u0219i func\u021bionare a structurilor de primire turistice cu func\u021biuni de cazare, a structurilor de alimenta\u021bie, precum \u0219i a agen\u021biilor de turism. Din aceste modific\u0103ri reiese, de asemenea\u00a0faptul\u00a0c\u0103, organiza\u021biile nonguvernamentale nu sunt eligibile\u00a0pe aceast\u0103 schema de ajutor de stat.<\/p>\n

La punctul g) modificarea prevede\u00a0respectarea\u00a0procedurilor interne de verificare \u0219i aprobare a pl\u0103\u021bilor. \u00a0 \u021ain\u00e2nd cont de numarul\u00a0mare de beneficiari \u0219i\u00a0de timpul\u00a0de\u00a0procesare a dosarelor,\u00a0se modifica termenul de plata de 30 zile stabilit initial,\u00a0acesta nefiind fezabil.\u00a0De asemenea, se specific\u0103 faptul c\u0103, plata sumelor corespunz\u0103toare este realizat\u0103 \u00een baza Cadrului temporar, dar numai in limita creditelor bugetare aprobate.<\/p>\n

\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 2.3<\/strong>.La articolul 1, alineatul (3), litera i), punctul 2 se modific\u0103 \u0219i va avea urm\u0103torul cuprins:<\/p>\n

\u201d2. \u00een cazul unei societ\u0103\u0163i reglementate de Legea nr. 31\/1990, republicat\u0103, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare, \u00een care cel pu\u0163in unii dintre asocia\u0163i au r\u0103spundere nelimitat\u0103 pentru crean\u0163ele societ\u0103\u0163ii, alta dec\u00e2t un IMM care exist\u0103 de mai pu\u0163in de 3 ani sau, \u00een sensul eligibilit\u0103\u0163ii pentru ajutor pentru finan\u0163are de risc, un IMM aflat la 7 ani de la prima sa v\u00e2nzare comercial\u0103 care se calific\u0103\u00a0pentru investi\u0163ii pentru finan\u0163are de risc \u00een urma unui proces de diligen\u0163\u0103 efectuat de un intermediar financiar selectat, atunci c\u00e2nd mai mult de jum\u0103tate din capitalul propriu a\u015fa cum reiese din contabilitatea societ\u0103\u0163ii a disp\u0103rut din cauza pierderilor\u00a0acumulate. \u00cen sensul prezentei dispozi\u0163ii, \u201co societate \u00een care cel pu\u0163in unii dintre asocia\u0163i au r\u0103spundere nelimitat\u0103 pentru crean\u0163ele societ\u0103\u0163ii\u201d se refer\u0103 \u00een special la acele tipuri de societ\u0103\u0163i men\u0163ionate \u00een anexa II la Directiva 2013\/34\/UE;\u201d<\/p>\n

Argumente:<\/p>\n

Articolul ini\u021bial a fost modificat \u00een baza textului \u00een limba engleza a Anexei II la \u00a0Directiva 2013\/34\/UE, traducerea \u00een limba rom\u00e2n\u0103 fiind eronat\u0103.<\/p>\n

\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 2.4<\/strong>.Articolul 2 se modific\u0103 \u0219i va avea urm\u0103torul cuprins:<\/p>\n

\u201dArt. 2 \u2013 (1) Ajutorul se acord\u0103 beneficiarilor sub forma unor granturi \u00een vederea acoperirii par\u021biale \u00een cuantum de 20% din baza de calcul, rezultat\u0103 din desf\u0103\u0219urarea activit\u0103\u021bilor aferente codurilor CAEN enumerate la art. 3 alin (2), \u00een anul 2020 comparativ cu anul 2019, dar nu mai mult de 800.000 euro\u00a0la nivel de \u00eentreprindere unic\u0103.\u00a0Cifrele utilizate trebuie s\u0103 fie brute, \u0219i anume \u00eenainte de deducerea impozitelor sau altor taxe.<\/p>\n

(2) Baza de calcul a ajutorului reprezint\u0103:<\/p>\n

a) pentru beneficiarii care raporteaz\u0103 cifra de afaceri, diferen\u021ba dintre cifrade afaceri ob\u021binut\u0103 din activitatea eligibil\u0103 aferent\u0103 anului 2020 \u0219i cifra de afaceri ob\u021binut\u0103 din activitatea eligibil\u0103 aferent\u0103 anului 2019.<\/p>\n

b) pentru beneficiarii care aplic\u0103 regimul special pentru agen\u021biile de turism \u00een conformitate cu dispozi\u021biile art. 311 din Legea nr. 227\/2015 privind Codul fiscal, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare, diferen\u021ba dintre valoarea total\u0103 a prest\u0103rilor de serviciii turistice efectuate, inclusiv marja, aferent\u0103 anului 2020 \u0219i valoarea total\u0103 a prest\u0103rilor de servicii turistice, inclusiv marja aferent\u0103 anului 2019.<\/p>\n

c) pentru beneficiarii care \u021bin eviden\u021ba \u00een partid\u0103 simpl\u0103, \u00een conformitate cu dispozi\u021biile Legii contabilit\u0103\u0163ii nr. 82\/1991, republicat\u0103, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare, diferen\u021ba dintre \u00eencas\u0103rile ob\u021binute din activitatea eligibil\u0103 aferent\u0103 anului 2020 \u0219i \u00eencas\u0103rile ob\u021binute din activitatea eligibil\u0103 aferent\u0103 anului 2019.<\/p>\n

(3) Baza de calcul a ajutorului, calculat\u0103 conform alin. (2), va fi certificat\u0103 \u0219i asumat\u0103 de c\u0103tre un expert contabil membru al Corpul Exper\u021bilor Contabili \u0219i Contabililor Autoriza\u021bi din Rom\u00e2nia,\u00a0selectat \u0219i remunerat de c\u0103tre aplicant. Pentru valori ale grantului mai mari de 50.000 euro, baza de calcul va fi certificat\u0103 \u0219i asumat\u0103 \u0219i de c\u0103tre un auditor financiar membru al Camerei Auditorilor Financiari din Rom\u00e2nia,\u00a0selectat \u0219i remunerat de c\u0103tre aplicant.<\/p>\n

(4) Cursul de schimb utilizat \u00een implementarea schemei de ajutor de stat instituite prin prezenta ordonan\u021b\u0103, este cursul B\u0103ncii Na\u0163ionale a Rom\u00e2niei valabil la data demar\u0103rii \u00eenscrierilor \u00een program.\u201d<\/p>\n

Argumente:<\/p>\n

Pentru\u00a0o\u00a0aplicabilitate facil\u0103 a\u00a0schemei\u00a0de\u00a0ajutor de stat, dar\u00a0\u0219i datorit\u0103 faptului c\u0103, \u00eentreprinderile beneficiare\u00a0\u00eenregistreaz\u0103\u00a0diferit \u00een\u00a0contabilitate\u00a0indicatori precum cifra de afaceri\/valoarea total\u0103 a\u00a0prest\u0103rilor de servicii\/\u00eencas\u0103rile ob\u021binute\u00a0s-a stabilit o baz\u0103 de calcul a ajutorului,\u00a0diferen\u021biat\u0103 pe tipuri de beneficiari.\u00a0De asemenea, \u00een vederea verific\u0103rii bazei de calcul \u00a0a ajutorului, s-a propus certificarea \u0219i asumarea acesteia de c\u0103tre exper\u021bi\u00a0contabili, respectiv auditori finaciari, \u00een cazul granturilor mai mari de 50.000 euro, recunoscu\u021bi de institu\u021biile acreditate \u00een acest sens.<\/p>\n

\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 2.5<\/strong>.La articolul 3, alineatul (2) se modific\u0103 \u0219i va avea urm\u0103torul cuprins:<\/p>\n

\u201d(2) Beneficiarii prezentei scheme sunt agen\u0163ii de turism care de\u021bin licen\u021be de turism valabile cel pu\u021bin de la data de 01.01.2019 \u0219i la data acord\u0103rii ajutorului de stat, care desf\u0103\u015foar\u0103 activit\u0103\u0163i conform codurilor CAEN\u00a07911, 7912, 7990, structuri de primire turistice cu func\u0163iuni de cazare care\u00a0de\u021bin certificate de clasificare valabile cel pu\u021bin de la data de 01.01.2019 \u0219i la data acord\u0103rii ajutorului de stat, care desf\u0103\u015foar\u0103 activit\u0103\u0163i conform codurilor CAEN 5510, 5520,\u00a05530, 5590, structuri de alimenta\u0163ie, care desf\u0103\u015foar\u0103 activit\u0103\u0163i conform codurilor CAEN 5610, 5621, 5629, 5630, care sunt \u00eenregistrate \u00een scopuri fiscale pe teritoriul Rom\u00e2niei.\u201d<\/p>\n

Argumente:<\/p>\n

Conform\u00a0Ordonan\u021bei\u00a0nr.\u00a058\/1998\u00a0privind organizarea \u0219i desf\u0103\u0219urarea activit\u0103\u021bii de turism \u00een Rom\u00e2nia, operatorii economici\u00a0nu pot desfasura activit\u0103\u021bi\u00a0de agen\u021bii\u00a0de turism, respectiv structuri\u00a0primire turistice cu func\u0163iuni de cazare\u00a0f\u0103r\u0103\u00a0a de\u021bine o licen\u021b\u0103\u00a0de turism,\u00a0respectiv certificat\u00a0de clasificare valabile. S-a specificat perioada de 01.01.2019,\u00a0deoarece se compar\u0103\u00a0activitatea aferent\u0103\u00a0anului 2019 cu\u00a0cea din\u00a0anul\u00a02020.<\/p>\n

\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 2.6<\/strong>.La articolul 4, alineatele (2) \u2013 (4) se modific\u0103 \u0219i vor avea urm\u0103torul cuprins:<\/p>\n

\u201d(2)\u00a0Prin schema de ajutor de stat se acord\u0103 ajutoare de stat unui num\u0103r estimat de 73.211 de beneficiari.<\/p>\n

(3) Semnarea contractului de finan\u0163are cu beneficiarul \u00een cadrul schemei se va face p\u00e2n\u0103 cel t\u00e2rziu la data de 30 iunie 2021, iar plata sumelor se va face p\u00e2n\u0103 cel t\u00e2rziu la data de 31 decembrie 2021, cu respectarea art. 1\u00a0alin. (2)<\/a><\/span>.<\/p>\n

(4) Cererile de finan\u0163are depuse \u00een cadrul apelurilor de proiecte sunt selectate la finan\u0163are \u00een ordinea depunerii, cu respectarea criteriilor de eligibilitate.\u201d<\/p>\n

La punctul 3) modificarea prevede\u00a0respectarea\u00a0procedurilor interne de verificare \u0219i aprobare a pl\u0103\u021bilor. \u021ain\u00e2nd cont de numarul\u00a0mare de beneficiari \u0219i\u00a0de timpul\u00a0de procesare a dosarelor, se modifica termenul de plata de 30 zile stabilit initial,\u00a0acesta nefiind fezabil.\u00a0De asemenea, se specific\u0103 faptul c\u0103, plata sumelor corespunz\u0103toare este realizat\u0103 \u00een baza Cadrului temporar, dar numai in limita creditelor bugetare aprobate.<\/p>\n

Se propune abrogarea articolului 4, alineatul (5).<\/p>\n

Argumente:<\/p>\n

Din cauza\u00a0num\u0103rului\u00a0foarte mare\u00a0de beneficiari \u0219i\u00a0a\u00a0perioadei scurte \u00een care trebuie f\u0103cute\u00a0pl\u0103\u021bile c\u0103tre beneficiari,\u00a0activitateadepartamentului\u00a0economic care efectueaz\u0103 pl\u0103\u021bi pe intregul minister se poate bloca.<\/p>\n

\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 2.7<\/strong>.Articolul 5 se modific\u0103 \u0219i va avea urm\u0103torul cuprins:<\/p>\n

\u201dArt. 5 \u2013 Beneficiarii schemei de ajutor de stat prev\u0103zute de prezenta ordonan\u0163\u0103 de urgen\u0163\u0103 au obliga\u0163ia men\u0163inerii activit\u0103\u0163ii pentru care au ob\u0163inut finan\u0163are pentru cel pu\u0163in 24 luni de la data pl\u0103\u021bii sumelor, dac\u0103 prin acte normative nu se instituie restric\u0163ii de natur\u0103 a impune suspendarea ori \u00eentreruperea activit\u0103\u0163ii comerciale.<\/p>\n

Perioada de suspendare ori \u00eentrerupere a activit\u0103\u0163ii comerciale nu se ia \u00een calcul la determinarea termenului de 24 luni.\u201d<\/p>\n

Argumente:<\/p>\n

Av\u00e2nd\u00a0\u00een vedere c\u0103, prin schema de stat instituit\u0103 prin prezenta ordonan\u021b\u0103 de urgen\u021b\u0103\u00a0nu\u00a0se impun anumite\u00a0cheltuieli\u00a0eligibile, termenul de men\u021binere a activit\u0103\u021bii fiind singurul criteriu impus pentru finan\u021bare,\u00a0s-a considerat ca termenul de 6 luni este prea permisibil.<\/p>\n

De asemenea,\u00a0\u00een\u00a0modificarea termenului s-a \u021binut\u00a0cont de impactul bugetar \u00eensemnat al schemei de ajutor de stat,\u00a0de\u00a0valoarea grantului care poate fi ob\u021binut\u0103 de fiecare beneficiar (maxim 800.000 euro), dar \u0219i\u00a0de\u00a0faptul c\u0103 scopul schemei de ajutor de stat este de a\u00a0asigurara continuitatea activit\u0103\u021bii operatorilor economici din sectorul turistic \u2013\u00a0structuri\u00a0de cazare, structuri de alimenta\u021bie, agen\u021bii de turism, grav afecta\u021bi de impactul economic al epidemiei de coronavirus.<\/p>\n

\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 2.8.<\/strong>Articolul 6 se modific\u0103 \u0219i va avea urm\u0103torul cuprins:<\/p>\n

\u201dArt. 6 \u2013 (1) Modalitatea de \u00eenregistrare \u0219i acordare a ajutoarelor se detaliaz\u0103\u00een procedura de implementare a schemei men\u021bionat\u0103 la art. 10.<\/p>\n

(2) \u00cen vederea acord\u0103rii ajutorului, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului \u0219i Turismului va verifica coresponden\u021ba dintre cifra de afaceri anual\u0103 ob\u021binut\u0103 din activitatea eligibil\u0103 aferent\u0103\u00a0anilor 2019 \u0219i 2020, declarat\u0103 pe propria r\u0103spundere de c\u0103tre aplicant \u00een formularul de \u00eenscriere, cu valorile certificate \u0219i asumate de c\u0103tre expertul contabil \u0219i de c\u0103tre auditorul financiar, dup\u0103 caz. \u00cen cazul \u00een care exist\u0103 neconcordan\u021be \u00eentre \u00a0aceste\u00a0valori, aplicantul va primi decizie de respingere.<\/p>\n

(3) Verificarea corectitudinii \u0219i realit\u0103\u021bii valorilor certificate \u0219i asumate de c\u0103tre expertul contabil \u0219i de c\u0103tre auditorul financiar, dup\u0103 caz, se realizeaza ex-post, dar nu mai t\u00e2rziu de finalizarea perioadei de monitorizare, \u00a0de c\u0103tre Agen\u021bia Na\u021bional\u0103 de Administrare Fiscal\u0103, pentru toate cererile de finan\u021bare cu o valoare acordat\u0103\/contractat\u0103 mai mare sau egal\u0103 cu 50.000 euro \u0219i prin e\u0219antion de 10% pentru cererile de finan\u021bare cu o valoare acordat\u0103\/finan\u021bat\u0103 mai mic\u0103 de 50.000 de euro.<\/p>\n

(4) Dac\u0103 se constat\u0103 de c\u0103tre furnizor, de c\u0103tre Agen\u021bia Na\u021bional\u0103 de Administrare Fiscal\u0103 \u00een urma verific\u0103rilor prev\u0103zute la alin (3) sau Consiliul Concuren\u021bei, c\u0103 la \u00eenscriere\u00a0aplicantul a f\u0103cut declara\u021bii incomplete, nereale sau neconforme cu realitatea, precum \u0219i \u00een cazul \u00een care valorile cifrei de afaceri anuale ob\u021binute din activitatea eligibil\u0103 pentru care aplic\u0103 aferent\u0103 anilor 2019 \u0219i 2020 certificate \u0219i asumate de c\u0103tre expertul contabil \u0219i auditorul financiar, dup\u0103 caz, nu au fost determinate corect ori nu corespund realit\u0103\u021bii, furnizorul ajutorului de stat este obligat la recuperarea ajutorului de stat, \u00een condi\u021biile legii.<\/p>\n

(5) Dac\u0103 se constat\u0103 c\u0103 \u00een condi\u021biile unei activit\u0103\u021bi diligente \u0219i realizate potrivit reglement\u0103rilor legale \u00een vigoare a expertului contabil \u0219i, dup\u0103 caz a auditorului financiar ajutorul nu ar fi fost acordat sau ar fi fost acordat \u00een alt cuantum valoric, acesta r\u0103spune \u00een solidar cu beneficiarul.<\/p>\n

(6) \u00cen aplicarea alin (4), Agen\u021bia Na\u021bional\u0103 de Administrare Fiscal\u0103 este obligat\u0103 s\u0103 informeze Ministerul Economiei, Antreprenoriatului \u0219i Turismului ori de c\u00e2te ori constat\u0103 c\u0103 un ajutor a fost acordat ilegal sau a fost utilizat abuziv \u00een sensul nerespect\u0103rii condi\u021biei prev\u0103zute la articolul 5, \u00een vederea demar\u0103rii procedurilor de recuperare a sumelor acordate necuvenit,\u00a0inclusiv a dob\u00e2nzilor aferente, calculate conform dispozi\u021biilor articolului 9.\u201d<\/p>\n

Argumente:<\/p>\n

S-a propus ca procedura\u00a0de \u00eenregistrare a solicitan\u021bilor s\u0103\u00a0fie\u00a0detaliata\u00a0\u00een ghidul de implementare. De asemenea, prin aceste modific\u0103ri s-a propus verificarea expost de c\u0103tre\u00a0Agen\u021bia Na\u021bional\u0103 de Administrare Fiscal\u0103\u00a0a corectitudinii\u00a0si realit\u0103\u021bii valorilor certificate, dar nu mai tarziu definalizarea perioadei de monitorizare.<\/p>\n

\u00cen func\u021bie de rezultatul verificarii, Ministerul\u00a0Economiei,\u00a0Antreprenoriatului \u0219i\u00a0Turismului\u00a0demareaz\u0103, dac\u0103 este cazul,\u00a0procedura de recuperare\u00a0a ajutorului de stat dobandit ilegal\u00a0sau\u00a0utilizat abuziv\u00a0pentru alta activitatea decat cea aferent\u0103\u00a0codului CAEN pentru\u00a0care a fost finan\u021bat.\u201d<\/p>\n

 <\/p>\n

Societatea TVG TAX AUDIT SRL<\/strong><\/p>\n

Societate de consultan\u021b\u0103 fiscal\u0103<\/strong><\/p>\n

Societate de audit financiar<\/strong><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 16 februarie 2021 https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/sprijin-financiar-pentru-intreprinderile-din-domeniul-turismului-structuri-de-cazare-structuri-de-alimentatie-si-agentii-de-turism\/   Pe site-ul Ministerului Economiei,Antreprenoriatului \u0219i Turismului,Transparent\u0103<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-645","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/645","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=645"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/645\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":646,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/645\/revisions\/646"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=645"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=645"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=645"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}