{"id":633,"date":"2021-01-19T15:46:10","date_gmt":"2021-01-19T15:46:10","guid":{"rendered":"http:\/\/tvgtax.ro\/?p=633"},"modified":"2021-02-19T15:52:45","modified_gmt":"2021-02-19T15:52:45","slug":"modificarea-si-completarea-codului-de-procedura-fiscala-3","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tvgtax.ro\/modificarea-si-completarea-codului-de-procedura-fiscala-3\/","title":{"rendered":"Modificarea \u0219i completarea Codului de procedur\u0103 fiscal\u0103 (3)"},"content":{"rendered":"
Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 19 ianuarie 2021<\/p>\n
https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/modificarea-si-completarea-codului-de-procedura-fiscala-3\/<\/a><\/p>\n \u00cen cele ce urmeaz\u0103, continu\u0103m prezentarea \u00a0modific\u0103rilor \u0219i complet\u0103rilor aduse Codului de procedur\u0103\u00a0 fiscal\u0103\u2013a c\u0103ror prezentare ini\u021bial\u0103 a fost realizat\u0103 \u00een edi\u021bia din data de 23 decembrie 2020 .<\/p>\n \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 Cu privire la Art.127, Suspendarea inspec\u021biei fiscale, alin. (2), alin. (3), alin. (4), alin. (5), alin. (6), alin. (7), alin. (8) alin. (9) \u0219i alin. (10) :<\/strong><\/p>\n a) Forma actual\u0103<\/strong>: \u201d( (2) \u00een cazul prev\u0103zut la alin. (1), inspec\u021bia fiscal\u0103 este suspendat\u0103 p\u00e2n\u0103 la data la care \u00eenceteaz\u0103 motivul suspend\u0103rii, dar nu mai mult de 6 luni de la data suspend\u0103rii.<\/p>\n (3) Conduc\u0103torul inspec\u021biei fiscale competent poate decide suspendarea unei inspec\u021bii fiscale la cererea justificat\u0103 a contribuabilului\/pl\u0103titorului. \u00een acest caz, suspendarea nu poate fi mai mare de 3 luni.<\/p>\n (4) Conduc\u0103torul inspec\u021biei fiscale competent poate decide suspendarea unei inspec\u021bii fiscale \u00een situa\u021bia \u00een care solu\u021bionarea contesta\u021biei formulate \u00eempotriva unui act administrativ fiscal emis anterior sau a unei ac\u021biuni \u00een contencios-administrativ, pentru acela\u0219i contribuabil\/pl\u0103titor, poate influen\u021ba rezultatele inspec\u021biei fiscale \u00een curs. \u00een acest caz, inspec\u021bia fiscal\u0103 se reia dup\u0103 emiterea deciziei de solu\u021bionare a contesta\u021biei sau dup\u0103 data r\u0103m\u00e2nerii definitive a hot\u0103r\u00e2rii judec\u0103tore\u0219ti.<\/p>\n (5) Ori de c\u00e2te ori conduc\u0103torul inspec\u021biei fiscale decide suspendarea inspec\u021biei, se emite o decizie de suspendare care se comunic\u0103 contribuabilului\/pl\u0103titorului.<\/p>\n (6) Data relu\u0103rii inspec\u021biei fiscale se aduce la cuno\u0219tin\u021ba contribuabilului\/pl\u0103titorului.<\/p>\n (7) Perioadele \u00een care inspec\u021bia fiscal\u0103 este suspendat\u0103 nu sunt incluse \u00een calculul duratei acesteia.\u201d<\/p>\n \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 b) Forma modificat\u0103 \u0219i completat\u0103 de Legea 295\/2020<\/strong>:\u00a0<\/em>\u201c(2) \u00cen cazul prev\u0103zut la alin. (1), inspec\u0163ia fiscal\u0103 este suspendat\u0103 p\u00e2n\u0103 la data la care \u00eenceteaz\u0103 motivul suspend\u0103rii, dar nu mai mult de 6 luni de la data suspend\u0103rii. Termenul de 6 luni nu opereaz\u0103 \u00een situa\u0163ia prev\u0103zut\u0103 la alin. (1) lit. i^1). \u00cen acest caz, inspec\u0163ia fiscal\u0103 se reia dup\u0103 data finaliz\u0103rii procedurii judiciare sau dup\u0103 data r\u0103m\u00e2nerii definitive a hot\u0103r\u00e2rii judec\u0103tore\u015fti, precum \u015fi dup\u0103 data la care organul de inspec\u0163ie fiscal\u0103 are acces la documentele financiar-contabile ale contribuabilului. (4) Conduc\u0103torul inspec\u021biei fiscale competent poate decide suspendarea unei inspec\u021bii fiscale \u00een situa\u021bia \u00een care solu\u021bionarea contesta\u021biei formulate \u00eempotriva unui act administrativ fiscal emis anterior sau a unei ac\u021biuni \u00een contencios-administrativ, pentru acela\u0219i contribuabil\/pl\u0103titor, poate influen\u021ba rezultatele inspec\u021biei fiscale \u00een curs. \u00een acest caz, inspec\u021bia fiscal\u0103 se reia dup\u0103 emiterea deciziei de solu\u021bionare a contesta\u021biei sau dup\u0103 data r\u0103m\u00e2nerii definitive a hot\u0103r\u00e2rii judec\u0103tore\u0219ti. (8) Prevederile art. 124 alin. (1) \u015fi (2) nu sunt aplicabile pe perioada suspend\u0103rii inspec\u0163iei fiscale. (10) Contribuabilul\/pl\u0103titorul poate contesta decizia de suspendare, potrivit titlului VIII.<\/p>\n \u00a0<\/em>Cu privire la Art.130, Dreptul contribuabilului de a fi informat, alin. (2) :<\/strong><\/p>\n \u00a0a) Forma actual\u0103\u00a0:\u00a0<\/strong>\u201d(2) Organul de inspec\u021bie fiscal\u0103 comunic\u0103 contribuabilului\/pl\u0103titorului proiectul de raport de inspec\u021bie fiscal\u0103, \u00een format electronic sau pe suport h\u00e2rtie, acord\u00e2ndu-i acestuia posibilitatea de a-\u0219i exprima punctul de vedere. \u00een acest scop, odat\u0103 cu comunicarea proiectului de raport, organul de inspec\u021bie fiscal\u0103 comunic\u0103 \u0219i data, ora \u0219i locul la care va avea loc discu\u021bia final\u0103.\u201d<\/p>\n \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 b) Forma modificat\u0103 de Legea 295\/2020: <\/strong>\u201c(2) Organul de inspec\u0163ie fiscal\u0103 comunic\u0103 contribuabilului\/pl\u0103titorului proiectul de raport de inspec\u0163ie fiscal\u0103, \u00een format electronic sau pe suport h\u00e2rtie, acord\u00e2ndu-i acestuia posibilitatea de a-\u015fi exprima punctul de vedere. \u00cen acest scop, odat\u0103 cu comunicarea proiectului de raport, organul de inspec\u0163ie fiscal\u0103 comunic\u0103 \u015fi data, ora \u015fi locul la care va avea loc discu\u0163ia final\u0103, \u00eens\u0103 nu mai devreme de 3 zile lucr\u0103toare de la data comunic\u0103rii proiectului de raport de inspec\u0163ie fiscal\u0103, respectiv 5 zile lucr\u0103toare \u00een cazul marilor contribuabili. Perioada necesar\u0103 pentru \u00eendeplinirea audierii \u00een condi\u0163iile prev\u0103zute la art. 9 alin. (3) lit. b) nu se include \u00een calculul duratei inspec\u0163iei fiscale.\u201d<\/p>\n Cu privire la Art.131 , Rezultatul inspec\u021biei fiscale, alin. (1) \u0219i alin (2) :<\/strong><\/p>\n a) Forma actual\u0103<\/strong> : \u201d(1) Rezultatul inspec\u021biei fiscale se consemneaz\u0103, \u00een scris, \u00eentr-un raport de inspec\u021bie fiscal\u0103, \u00een care se prezint\u0103 constat\u0103rile organului de inspec\u021bie fiscal\u0103 din punctul de vedere faptic \u0219i legal \u0219i consecin\u021bele lor fiscale.<\/p>\n (2) Raportul de inspec\u021bie fiscal\u0103 se \u00eentocme\u0219te la finalizarea inspec\u021biei fiscale \u0219i cuprinde toate constat\u0103rile \u00een leg\u0103tur\u0103 cu perioadele \u0219i obliga\u021biile fiscale verificate, precum \u0219i \u00een leg\u0103tur\u0103 cu alte obliga\u021bii prev\u0103zute de legisla\u021bia fiscal\u0103 \u0219i contabil\u0103 ce au f\u0103cut obiectul verific\u0103rii. \u00een cazul \u00een care contribuabilul\/pl\u0103titorul \u0219i-a exercitat dreptul prev\u0103zut la art. 130<\/a>\u00a0alin. (5), raportul de inspec\u021bie fiscal\u0103 cuprinde \u0219i opinia organului de inspec\u021bie fiscal\u0103, motivat\u0103 \u00een drept \u0219i \u00een fapt, cu privire la punctul de vedere exprimat de contribuabil\/pl\u0103titor.\u201d<\/p>\n \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0b) Forma modificat\u0103 de Legea 295\/2020:<\/strong>\u00a0\u201c(1) Rezultatul inspec\u0163iei fiscale se consemneaz\u0103, \u00een scris, \u00eentr-un raport de inspec\u0163ie fiscal\u0103, \u00een care se prezint\u0103 constat\u0103rile organului de inspec\u0163ie fiscal\u0103 din punctul de vedere faptic \u015fi legal \u015fi consecin\u0163ele lor fiscale, cu excep\u0163ia cazurilor \u00een care se fac constat\u0103ri \u00een leg\u0103tur\u0103 cu s\u0103v\u00e2r\u015firea unor fapte prev\u0103zute de legea penal\u0103 \u00een leg\u0103tur\u0103 cu mijloacele de prob\u0103 privind stabilirea bazei de impozitare care fac obiectul inspec\u0163iei fiscale, pentru care sunt aplicabile prevederile art. 132. Procedura de aplicare se aprob\u0103 prin ordin al pre\u015fedintelui A.N.A.F. \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 Cu privire la Art.140, Perioada, locul \u0219i durata desf\u0103\u0219ur\u0103rii verific\u0103rii situa\u021biei fiscale personale, alin (6) :<\/strong><\/p>\n a) Forma actual\u0103<\/strong> : \u201d(6) Durata efectu\u0103rii verific\u0103rii situa\u0163iei fiscale personale este stabilit\u0103 de organul fiscal central \u015fi nu poate fi mai mare de 365 de zile calculate de la data \u00eenceperii verific\u0103rii fiscale comunicat\u0103 prin avizul de verificare.\u201d<\/p>\n \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 b) Forma modificat\u0103 de Legea 295\/2020:<\/strong>\u00a0\u201c(6) Durata efectu\u0103rii verific\u0103rii situa\u0163iei fiscale personale este stabilit\u0103 de organul fiscal central \u015fi nu poate fi mai mare de 270 de zile calculate de la data \u00eenceperii verific\u0103rii fiscale.\u201d<\/p>\n \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 Cu privire la Art.158,Certificatul de atestare fiscal\u0103 emis de organul fiscal central, alin.(4) :<\/strong><\/p>\n a) Forma actual\u0103<\/strong> : \u201d(4) Organul fiscal central emitent \u00eenscrie \u00een certificatul de atestare fiscal\u0103 sumele certe, lichide \u0219i exigibile pe care contribuabilul\/pl\u0103titorul solicitant le are de \u00eencasat de la autorit\u0103\u021bi contractante definite potrivit Ordonan\u021bei de urgen\u021b\u0103 a Guvernului nr. 34\/2006 privind atribuirea contractelor de achizi\u021bie public\u0103, a contractelor de concesiune de lucr\u0103ri publice \u0219i a contractelor de concesiune de servicii, aprobat\u0103 cu modific\u0103ri \u0219i complet\u0103ri prin Legea nr. 337\/2006, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare. \u00eenscrierea se face \u00een baza unui document eliberat de autoritatea contractant\u0103 prin care se certific\u0103 faptul c\u0103 sumele sunt certe, lichide \u0219i exigibile.\u201d<\/p>\n \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0b) Forma modificat\u0103 de Legea 295\/2020:<\/strong>\u00a0\u00a0\u201c(4) Organul fiscal central emitent \u00eenscrie \u00een certificatul de atestare fiscal\u0103 sumele certe, lichide \u015fi exigibile pe care contribuabilul\/pl\u0103titorul solicitant le are de \u00eencasat de la autorit\u0103\u0163i contractante definite potrivit Legii nr. 98\/2016 privind achizi\u0163iile publice, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare. \u00censcrierea se face \u00een baza unui document eliberat de autoritatea contractant\u0103 prin care se certific\u0103 faptul c\u0103 sumele sunt certe, lichide \u015fi exigibile.\u201d<\/p>\n \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0Cu privire la Art.181, Penalitatea de nedeclarare \u00een cazul crean\u021belor <\/strong>fiscale administrate de organul fiscal centra<\/strong>l, alin. (7) \u0219i alin. (8):<\/strong><\/p>\n \u00a0a) Forma actual\u0103<\/strong>: \u201d(7) Penalitatea de nedeclarare nu se aplic\u0103 dac\u0103 obliga\u021biile fiscale principale nedeclarate sau declarate incorect de contribuabil\/pl\u0103titor \u0219i stabilite de organul de inspec\u021bie fiscal\u0103 prin decizii de impunere rezult\u0103 din aplicarea unor prevederi ale legisla\u021biei fiscale de c\u0103tre contribuabil\/pl\u0103titor, potrivit interpret\u0103rii organului fiscal cuprinse \u00een norme, instruc\u021biuni, circulare sau opinii comunicate contribuabilului\/pl\u0103titorului de c\u0103tre organul fiscal central.<\/p>\n (8) Despre aplicarea penalit\u0103\u021bii de nedeclarare potrivit alin. (1) sau, dup\u0103 caz, despre neaplicarea acesteia potrivit alin. (6) sau (7), se consemneaz\u0103 \u0219i se motiveaz\u0103 \u00een raportul de inspec\u021bie fiscal\u0103. Prevederile art. 130<\/a>\u00a0alin. (5) \u0219i ale\u00a0art. 131<\/a>\u00a0alin. (2) sunt aplicabile \u00een mod corespunz\u0103tor.\u201d<\/p>\n \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0b) Forma modificat\u0103 de Legea 295\/2020:<\/strong>\u00a0\u201c(7) Penalitatea de nedeclarare nu se aplic\u0103 dac\u0103 obliga\u0163iile fiscale principale nedeclarate sau declarate incorect de contribuabil\/pl\u0103titor \u015fi stabilite de organul fiscal prin decizii de impunere rezult\u0103 din aplicarea unor prevederi ale legisla\u0163iei fiscale de c\u0103tre contribuabil\/pl\u0103titor, potrivit interpret\u0103rii organului fiscal cuprinse \u00een norme, instruc\u0163iuni, circulare sau opinii comunicate contribuabilului\/pl\u0103titorului de c\u0103tre organul fiscal central. Societatea TVG TAX AUDIT SRL<\/strong><\/p>\n Societate de consultan\u021b\u0103 fiscal\u0103<\/p>\n Societate de audit financiar<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 19 ianuarie 2021 https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/modificarea-si-completarea-codului-de-procedura-fiscala-3\/ \u00cen cele ce urmeaz\u0103, continu\u0103m prezentarea \u00a0modific\u0103rilor<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-633","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/633","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=633"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/633\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":634,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/633\/revisions\/634"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=633"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=633"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=633"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}<\/a><\/p>\n
\n(3) Conduc\u0103torul inspec\u021biei fiscale competent poate decide suspendarea unei inspec\u021bii fiscale la cererea justificat\u0103 a contribuabilului\/pl\u0103titorului. \u00een acest caz, suspendarea nu poate fi mai mare de 3 luni.<\/p>\n
\n(5) Ori de c\u00e2te ori conduc\u0103torul inspec\u0163iei fiscale decide suspendarea inspec\u0163iei, se emite o decizie de suspendare care se comunic\u0103 contribuabilului\/pl\u0103titorului. Suspendarea \u00eencepe de la data prev\u0103zut\u0103 \u00een decizie. \u00cen cazul \u00een care \u00een decizie nu este prev\u0103zut\u0103 o astfel de dat\u0103 suspendarea \u00eencepe de la data comunic\u0103rii deciziei de suspendare.
\n(6) \u00cen termen de cel mult 10 zile de la \u00eencetarea motivului suspend\u0103rii sau la \u00eemplinirea perioadei de suspendare prev\u0103zut\u0103 la alin. (2) sau (3), organul de inspec\u0163ie \u00een\u015ftiin\u0163eaz\u0103 contribuabilul\/pl\u0103titorul privind \u00eencetarea suspend\u0103rii \u015fi stabile\u015fte data la care se reia inspec\u0163ia fiscal\u0103.\u201d
\n(7) Perioadele \u00een care inspec\u021bia fiscal\u0103 este suspendat\u0103 nu sunt incluse \u00een calculul duratei acesteia.<\/p>\n
\n(9) Contribuabilul\/pl\u0103titorul are dreptul de a fi informat cu privire la orice alt mijloc de prob\u0103 ob\u0163inut de organul fiscal, ca urmare a ac\u0163iunilor ce au constituit cauze de suspendare conform alin. (1), \u015fi care are leg\u0103tur\u0103 cu situa\u0163ia fiscal\u0103 a contribuabilului\/pl\u0103titorului, cu excep\u0163ia cazului \u00een care obiective de interes general justific\u0103 restr\u00e2ngerea accesului la respectivele probe, caz \u00een care contribuabilul este informat \u00een mod corespunz\u0103tor despre obiectivele a c\u0103ror protejare \u00eempiedic\u0103 accesul acestuia la probe.<\/p>\n
\n(2) Raportul de inspec\u0163ie fiscal\u0103 se \u00eentocme\u015fte la finalizarea inspec\u0163iei fiscale \u015fi cuprinde constat\u0103rile \u00een leg\u0103tur\u0103 cu toate perioadele \u015fi toate obliga\u0163iile fiscale \u00eenscrise \u00een Avizul de inspec\u0163ie fiscal\u0103, precum \u015fi \u00een leg\u0103tur\u0103 cu alte obliga\u0163ii prev\u0103zute de legisla\u0163ia fiscal\u0103 \u015fi contabil\u0103 ce au f\u0103cut obiectul verific\u0103rii. \u00cen cazul \u00een care contribuabilul\/pl\u0103titorul \u015fi-a exercitat dreptul prev\u0103zut la art. 130 alin. (5), raportul de inspec\u0163ie fiscal\u0103 cuprinde \u015fi opinia organului de inspec\u0163ie fiscal\u0103, motivat\u0103 \u00een drept \u015fi \u00een fapt, cu privire la punctul de vedere exprimat de contribuabil\/pl\u0103titor.<\/p>\n
\n(8) \u00cen cazul inspec\u0163iei fiscale despre aplicarea penalit\u0103\u0163ii de nedeclarare potrivit alin. (1) sau, dup\u0103 caz, despre neaplicarea acesteia potrivit alin. (6) sau (7), se consemneaz\u0103 \u015fi se motiveaz\u0103 \u00een raportul de inspec\u0163ie fiscal\u0103. Prevederile art. 130 alin. (5) \u015fi ale art. 131 alin. (2) sunt aplicabile \u00een mod corespunz\u0103tor. Lipsa men\u0163iunii din cuprinsul raportului de inspec\u0163ie fiscal\u0103 privind aplicarea penalit\u0103\u0163ii de nedeclarare conduce la dec\u0103derea organului fiscal din dreptul de a mai aplica penalitatea prin alte acte administrative subsecvente sau accesorii.\u201d<\/p>\n