\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 a) Forma actual\u0103<\/strong> : (1) Contesta\u0163iile formulate \u00eempotriva deciziilor de impunere, a actelor administrative fiscale asimilate deciziilor de impunere, a deciziilor pentru regularizarea situa\u0163iei emise \u00een conformitate cu legisla\u0163ia \u00een materie vamal\u0103, a m\u0103surii de diminuare a pierderii fiscale stabilite prin decizie de modificare a bazei de impunere, precum \u015fi \u00eempotriva deciziei de reverificare se solu\u0163ioneaz\u0103 de c\u0103tre structurile specializate de solu\u0163ionare a contesta\u0163iilor.<\/p>\n(2) Structurile specializate de solu\u0163ionare a contesta\u0163iilor din cadrul direc\u0163iilor generale regionale ale finan\u0163elor publice \u00een a c\u0103ror raz\u0103 teritorial\u0103 \u00ee\u0219i au domiciliul fiscal contestatarii sunt competente pentru solu\u0163ionarea contesta\u0163iilor ce au ca obiect:<\/p>\n
a) crean\u0163e fiscale \u00een cuantum de p\u00e2n\u0103 la 3 milioane lei;<\/p>\n
b) m\u0103sura de diminuare a pierderii fiscale \u00een cuantum de p\u00e2n\u0103 la 3 milioane lei;<\/p>\n
c) deciziile de reverificare, cu excep\u0163ia celor pentru care competen\u0163a de solu\u0163ionare apar\u0163ine direc\u0163iei generale prev\u0103zute la alin. (5);<\/p>\n
d) crean\u0163ele fiscale accesorii, indiferent de cuantum, aferente crean\u0163elor fiscale principale stabilite prin decizii de impunere\/acte administrative fiscale asimilate deciziilor de impunere contestate \u015fi pentru care competen\u0163a de solu\u0163ionare a contesta\u0163iei revine structurii specializate de solu\u0163ionare a contesta\u0163iilor din cadrul direc\u0163iilor generale regionale ale finan\u0163elor.<\/p>\n
(3) Structura specializat\u0103 de solu\u0163ionare a contesta\u0163iilor din cadrul Direc\u0163iei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili este competent\u0103 s\u0103 solu\u0163ioneze contesta\u0163iile formulate de marii contribuabili ce au ca obiect:<\/p>\n
a) crean\u0163e fiscale \u00een cuantum de p\u00e2n\u0103 la 3 milioane lei;<\/p>\n
b) m\u0103sura de diminuare a pierderii fiscale \u00een cuantum de p\u00e2n\u0103 la 3 milioane lei;<\/p>\n
c) deciziile de reverificare, cu excep\u0163ia celor pentru care competen\u0163a de solu\u0163ionare apar\u0163ine direc\u0163iei generale prev\u0103zute la alin. (5);<\/p>\n
d) crean\u0163ele fiscale accesorii, indiferent de cuantum, aferente crean\u0163elor fiscale principale stabilite prin decizii de impunere\/acte administrative fiscale asimilate deciziilor de impunere contestate \u015fi pentru care competen\u0163a de solu\u0163ionare a contesta\u0163iei revine structurii specializate de solu\u0163ionare a contesta\u0163iilor din cadrul Direc\u0163iei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili.<\/p>\n
(4) Contesta\u0163iile formulate de contribuabilii nereziden\u0163i care nu au pe teritoriul Rom\u00e2iei un sediu permanent ce au ca obiect crean\u0163e fiscale \u00een cuantum de p\u00e2n\u0103 la 3 milioane lei se solu\u0163ioneaz\u0103 de structura specializat\u0103 de solu\u0163ionare a contesta\u0163iilor din cadrul direc\u0163iilor generale regionale ale finan\u0163elor publice\/Direc\u0163ia General\u0103 de Administrare a Marilor Contribuabili competent\u0103 pentru administrarea crean\u0163elor respectivului contribuabil nerezident.<\/p>\n
(5)\u00a0 Direc\u0163ia general\u0103 de solu\u0163ionare a contesta\u0163iilor din cadrul A.N.A.F. este competent\u0103 pentru solu\u0163ionarea contesta\u0163iilor care au ca obiect:<\/p>\n
a) crean\u0163e fiscale \u00een cuantum de 3 milioane lei sau mai mare;<\/p>\n
b) m\u0103sura de diminuare a pierderii fiscale \u00een cuantum de 3 milioane lei sau mai mare;<\/p>\n
c) crean\u0163e fiscale \u015fi m\u0103sura de diminuare a pierderii fiscale indiferent de cuantum, precum \u015fi decizia de reverificare, \u00een cazul contesta\u0163iilor formulate de contribuabili \u00eempotriva actelor emise de organele fiscale din aparatul central al A.N.A.F.;<\/p>\n
d) crean\u0163ele fiscale accesorii, indiferent de cuantum, aferente crean\u0163elor fiscale principale stabilite prin decizii de impunere\/acte administrative fiscale asimilate deciziilor de impunere contestate \u015fi pentru care competen\u0163a de solu\u0163ionare a contesta\u0163iei revine Direc\u0163iei generale de solu\u0163ionare a contesta\u0163iilor din cadrul A.N.A.F.<\/p>\n
(6) Contesta\u021biile formulate \u00eempotriva altor acte administrative fiscale dec\u00e2t cele prev\u0103zute la alin. (1) se solu\u021bioneaz\u0103 de c\u0103tre organele fiscale emitente.<\/p>\n
(7) Competen\u021ba de solu\u021bionare a contesta\u021biilor formulate \u00eempotriva actelor administrative fiscale se poate delega altui organ de solu\u021bionare, \u00een condi\u021biile stabilite prin ordinul pre\u0219edintelui A.N.A.F. Contestatorul \u0219i persoanele introduse \u00een procedura de solu\u021bionare a contesta\u021biei sunt informa\u021bi cu privire la schimbarea competen\u021bei de solu\u021bionare a contesta\u021biei.<\/p>\n
(8) Contesta\u021biile formulate \u00eempotriva actelor administrative fiscale emise de organele fiscale locale se solu\u021bioneaz\u0103 de c\u0103tre aceste organe fiscale.<\/p>\n
(9) Contesta\u021biile formulate \u00eempotriva actelor administrative fiscale emise de alte autorit\u0103\u021bi publice care, potrivit legii, administreaz\u0103 crean\u021be fiscale se solu\u021bioneaz\u0103 de c\u0103tre aceste autorit\u0103\u021bi.<\/p>\n
\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 b) Forma modificat\u0103 de Legea 295\/2020 :<\/strong>\u00a0\u201d(1) Contesta\u0163iile formulate \u00eempotriva titlurilor de crean\u0163\u0103, precum \u015fi \u00eempotriva altor acte administrativ-fiscale emise de organul fiscal central se solu\u0163ioneaz\u0103 de c\u0103tre structura specializat\u0103 de solu\u0163ionare a contesta\u0163iilor din cadrul Ministerului Finan\u0163elor Publice.
\n(2) Activitatea de solu\u0163ionare a contesta\u0163iilor se realizeaz\u0103 de c\u0103tre structura specializat\u0103 din cadrul aparatului propriu al Ministerului Finan\u0163elor Publice at\u00e2t la nivel central, c\u00e2t \u015fi la nivel teritorial.
\n(3) Competen\u0163a \u015fi atribu\u0163iile structurii specializate din cadrul Ministerului Finan\u0163elor Publice \u015fi ale structurilor teritoriale de solu\u0163ionare a contesta\u0163iilor se stabilesc prin ordin al ministrului finan\u0163elor publice.
\n(4) Contesta\u0163iile formulate \u00eempotriva actelor administrativ-fiscale emise de organele fiscale locale din cadrul autorit\u0103\u0163ilor administra\u0163iei publice locale se solu\u0163ioneaz\u0103 de c\u0103tre aceste organe fiscale.
\n(5) Contesta\u0163iile formulate \u00eempotriva actelor administrativ-fiscale emise de alte autorit\u0103\u0163i publice care, potrivit legii, administreaz\u0103 crean\u0163e fiscale se solu\u0163ioneaz\u0103 de c\u0103tre aceste autorit\u0103\u0163i.\u201d<\/p>\n\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 Cu privire la Art. 281^1, Reexaminarea deciziei de solu\u0163ionare :<\/strong><\/p>\n\u00a0 \u00a0a) Forma actual\u0103<\/strong> : \u2013<\/p>\n\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0b) Forma introdus\u0103 de Legea 295\/2020<\/strong>\u00a0: \u201cART. 281^1
\n\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0Reexaminarea deciziei de solu\u0163ionare<\/strong>
\n(1) Decizia emis\u0103 \u00een solu\u0163ionarea contesta\u0163iei poate fi reexaminat\u0103, de c\u0103tre organul de solu\u0163ionare competent, la cererea contribuabilului\/pl\u0103titorului, pentru urm\u0103toarele situa\u0163ii:
\na) nu s-a avut \u00een vedere aplicarea \u00een spe\u0163\u0103 a anumitor dispozi\u0163ii legale care ar fi schimbat fundamental solu\u0163ia adoptat\u0103;
\nb) ulterior emiterii deciziei de c\u0103tre structura de solu\u0163ionare a contesta\u0163iei se emite o decizie de c\u0103tre Comisia fiscal\u0103 central\u0103 care ofer\u0103 o alt\u0103 interpretare dispozi\u0163iilor legale incidente spe\u0163ei;
\nc) anterior sau ulterior emiterii deciziei de c\u0103tre structura de solu\u0163ionare a contesta\u0163iei se adopt\u0103 o hot\u0103r\u00e2re judec\u0103toreasc\u0103 a \u00cenaltei Cur\u0163i de Casa\u0163ie \u015fi Justi\u0163ie a Rom\u00e2niei fie pentru dezlegarea de principiu a unor chestiuni de drept, fie un recurs \u00een interesul legii care dicteaz\u0103 o anumit\u0103 practic\u0103 judiciar\u0103 pentru problematica supus\u0103 analizei diferit\u0103 de cea din decizia de solu\u0163ionare a contesta\u0163iei;
\nd) anterior sau ulterior emiterii deciziei de c\u0103tre structura de solu\u0163ionare a contesta\u0163iei se adopt\u0103 o hot\u0103r\u00e2re a Cur\u0163ii de Justi\u0163ie a Uniunii Europene, care este contrar\u0103 deciziei de solu\u0163ionare a contesta\u0163iei administrative.
\n(2) Cererea de reexaminare poate fi depus\u0103:
\na) \u00een cazul deciziilor de solu\u0163ionare a contesta\u0163iilor care fac obiectul ac\u0163iunii \u00een contencios administrativ, pe perioada judec\u0103rii cauzei;
\nb) \u00een cazul deciziilor de solu\u0163ionare a contesta\u0163iilor pentru care nu s-a formulat ac\u0163iune \u00een contencios administrativ, \u00een termen de un an de la data comunic\u0103rii deciziei de solu\u0163ionare, sub sanc\u0163iunea dec\u0103derii, chiar dac\u0103 obliga\u0163ia fiscal\u0103 a fost stins\u0103.
\n(3) \u00cen urma reexamin\u0103rii deciziei emise \u00een solu\u0163ionarea contesta\u0163iei, organul de solu\u0163ionare competent o poate confirma sau o poate retracta, emi\u0163\u00e2nd o nou\u0103 decizie.
\n(4) \u00cen situa\u0163ia prev\u0103zut\u0103 la alin. (2) lit. a), decizia emis\u0103 \u00een urma cererii de reexaminare poate fi comunicat\u0103 p\u00e2n\u0103 la data \u00eencheierii dezbaterilor \u00een fond \u00een fa\u0163a primei instan\u0163e. Dac\u0103 organul de solu\u0163ionare competent a confirmat decizia ini\u0163ial\u0103, ac\u0163iunea \u00een contencios administrativ \u00ee\u015fi continu\u0103 cursul.
\n(5) \u00cen cazul \u00een care decizia emis\u0103 \u00een urma cererii de reexaminare nu a fost comunicat\u0103 p\u00e2n\u0103 la data \u00eencheierii dezbaterilor \u00een fond \u00een fa\u0163a primei instan\u0163e, aceasta nu se mai comunic\u0103 \u015fi nu produce niciun efect juridic.
\n(6) \u00cen situa\u0163ia prev\u0103zut\u0103 la alin. (2) lit. b), decizia de confirmare poate fi atacat\u0103 la instan\u0163a de contencios administrativ competent\u0103, \u00een condi\u0163iile legii.\u201d<\/p>\n\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 Cu privire la Art. 283, Procedura pentru eliminarea dublei impuneri \u00eentre persoanele rom\u00e2ne afiliate alin.(2) \u0219i alin. (2^1) :<\/strong><\/p>\n\u00a0a) Forma actual\u0103<\/strong>: \u201d(2) \u00een cazul tranzac\u021biilor \u00eentre persoane rom\u00e2ne afiliate, ajustarea\/estimarea venitului sau cheltuielii uneia dintre persoanele afiliate, efectuat\u0103 de c\u0103tre organul fiscal competent pentru administrarea crean\u021belor datorate de respectiva persoan\u0103, este opozabil\u0103 \u0219i organului fiscal pentru administrarea crean\u021belor celeilalte persoane afiliate.\u201d<\/p>\n\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 b) Forma introdus\u0103 de Legea 295\/2020: <\/strong>\u201c(2) \u00een cazul tranzac\u021biilor \u00eentre persoane rom\u00e2ne afiliate, ajustarea\/estimarea venitului sau cheltuielii uneia dintre persoanele afiliate, efectuat\u0103 de c\u0103tre organul fiscal competent pentru administrarea crean\u021belor datorate de respectiva persoan\u0103, este opozabil\u0103 \u0219i organului fiscal pentru administrarea crean\u021belor celeilalte persoane afiliate.<\/p>\n(2^1) \u00cen cazul tranzac\u0163iilor \u00eentre persoane membre ale aceluia\u015fi grup fiscal \u00een domeniul impozitului pe profit, pentru opera\u0163iuni impozabile \u00een Rom\u00e2nia, \u00een cazul \u00een care se ajusteaz\u0103\/estimeaz\u0103 veniturile sau cheltuielile unui membru din cadrul grupului fiscal \u00een domeniul impozitului pe profit \u00een cadrul unei inspec\u0163ii fiscale, organul de inspec\u0163ie fiscal\u0103 ajusteaz\u0103 cu aceea\u015fi valoare cheltuielile sau veniturile celuilalt membru al grupului cu care au fost derulate tranzac\u0163iile ajustate\/estimate.\u201d<\/p>\n
<\/p>\n
Societatea TVG TAX AUDIT SRL<\/strong><\/p>\nSocietate de consultan\u021b\u0103 fiscal\u0103<\/p>\n
Societate de audit financiar<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 12 ianuarie 2021 https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/modificarea-si-completarea-codului-de-procedura-fiscala-2\/ \u00cen cele ce urmeaz\u0103, continu\u0103m prezentarea \u00a0modific\u0103rilor<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-631","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/631","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=631"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/631\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":632,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/631\/revisions\/632"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=631"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=631"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=631"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}