<\/a><\/p>\n <\/p>\n
A\u0219a dup\u0103 cum am prezentat \u00een edi\u021bia din data de 28.10. 2020, lu\u00e2nd \u00een considerare necesitatea at\u00e2t a sus\u021binerii resurselor financiare ale contribuabililor\/pl\u0103titorilor, c\u00e2t \u0219i a asigur\u0103rii \u00eencas\u0103rii unor sume certe \u0219i periodice la bugetul general consolidat, \u00een \u0219edin\u021ba Guvernului din data de 22 octombrie 2020 a fost adoptat\u0103 Ordonan\u021ba de urgen\u021b\u0103 Nr.181\/2020 privind unele m\u0103suri fiscal-bugetare, pentru modificarea \u0219i completarea unor acte normative, precum \u0219i pentru prorogarea unor termene ( act normativ publicat \u00een Monitorul Oficial Nr. 988 din 26 octombrie 2020).<\/p>\n
\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 M\u0103sura fiscal\u0103 prev\u0103zut\u0103 la art.24 din alin.(1) din actul normativ ofer\u0103 contribuabililor \/pl\u0103titorilor posibilitatea de a-\u0219i gestiona, integral, \u00eencas\u0103rile\/disponibilit\u0103\u021bile b\u0103ne\u0219ti, <\/strong>\u00een scopul desf\u0103\u0219ur\u0103rii\/men\u021binerii activit\u0103\u021bii acestora,\u00a0p\u00e2n\u0103 cel mai t\u00e2rziu la data de 25 decembrie 2020 inclusiv .<\/strong><\/p>\nAstfel, contribuabilii\/pl\u0103titorii beneficiaz\u0103 de facilitatea de am\u00e2nare\/suspendare la plat\u0103 a obliga\u021biilor bugetare\/fiscale, respectiv de a nu pl\u0103ti obliga\u021biile bugetare\/fiscale declarate \u00eencep\u00e2nd cu data de 21 martie 2020 p\u00e2n\u0103 cel t\u00e2rziu la data de 25 decembrie 2020 inclusiv .<\/strong><\/p>\nPentru aceste obliga\u021bii bugetare\/fiscale , Ordonan\u021ba de urgen\u021b\u0103 reglementeaz\u0103 \u0219i m\u0103suri fiscal-bugetare cu privire la instituirea posibilit\u0103\u021bii acord\u0103rii e\u0219alon\u0103rilor la plat\u0103 \u2013 prezentate, succint, \u00een edi\u021bia din data de 28.10.2020.<\/p>\n
Totodat\u0103, actul normativ a reglementat ca Procedura de acordare a e\u0219alon\u0103rii la plat\u0103 de c\u0103tre organul fiscal central se aprob\u0103 prin ordin al pre\u0219edintelui Agen\u021biei Na\u021bionale de Administrare Fiscal\u0103 \u00een termen de 15 zile de la data intr\u0103rii \u00een vigoare a ordonan\u021bei de urgen\u021b\u0103 .<\/p>\n
\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 Astfel, pe site-ul Agen\u021biei Na\u021bionale de Administrare Fiscal\u0103, Transparen\u021b\u0103 decizional\u0103, a fost publicat, \u00een data de 11.11.2020<\/strong>, \u00een vederea aprob\u0103rii potrivit prevederilor art.13 din Ordonan\u021ba de urgen\u021b\u0103,\u00a0Proiectul de Ordin pentru aprobarea procedurii de aplicare a acord\u0103rii e\u015falon\u0103rii la plat\u0103 de c\u0103tre organul fiscal central<\/strong>, precum \u0219i pentru modificarea Ordinului pre\u0219edintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscal\u0103 nr.90\/2016 pentru aprobarea con\u0163inutului cererii de acordare a e\u015falon\u0103rii la plat\u0103 \u015fi a docmentelor justificative anexate acesteia, precum \u015fi a Procedurii de aplicare a acord\u0103rii e\u015falon\u0103rii la plat\u0103 de c\u0103tre organul fiscal central .<\/p>\n\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0Procedura de acordare a e\u0219alon\u0103rii la plat\u0103 de c\u0103tre organul fiscal central reglementeaz\u0103, \u00een principal, urm\u0103toarele :<\/strong><\/p>\n\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0Procedura se aplic\u0103 obliga\u021biilor fiscale principale \u0219i accesorii administrate de organul fiscal central , a c\u0103ror scaden\u021b\u0103\/termen de plat\u0103 s-a \u00eemplinit dup\u0103 data declar\u0103rii st\u0103rii de urgen\u021b\u0103 \u0219i nestinse p\u00e2n\u0103 la data eliber\u0103rii certificatului de atestare fiscal\u0103<\/strong>, pentru care debitorii pot depune cereri de e\u0219alonare la plat\u0103.<\/p>\n\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0E\u015falonarea la plat\u0103 se acord\u0103 de c\u0103tre organul fiscal, pe o perioad\u0103 de cel mult 12 luni<\/strong>, prin emiterea deciziei de e\u015falonare la plat\u0103 a obliga\u0163iilor fiscale, la care se anexeaz\u0103 graficul de plat\u0103 care cuprinde rate lunare, \u00een func\u021bie de num\u0103rul de luni de e\u0219alonare la plat\u0103 aprobat. Perioada de e\u015falonare la plat\u0103 acordat\u0103 nu poate fi mai mare dec\u00e2t perioada de e\u015falonare la plat\u0103 solicitat\u0103 de debitor.<\/p>\n\n- Dispozi\u0163ii privind cererea de acordare a e\u015falon\u0103rii la plat\u0103<\/strong><\/li>\n<\/ol>\n
\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 E\u015falon\u0103rile la plat\u0103 a obliga\u0163iilor fiscale se solicit\u0103<\/strong>\u00a0de c\u0103tre debitor \u00een baza unei cereri depus\u0103 la organul fiscal\u00a0p\u00e2n\u0103 la data de 15 decembrie 2020 inclusiv<\/strong>.<\/p>\n\u00cen cazul \u00een care debitorul opteaz\u0103 pentru plata diferen\u021biat\u0103 a ratelor de e\u0219alonare, acesta men\u021bioneaz\u0103 \u00een cerere propunerea de grafic, care va cuprinde, pentru fiecare rat\u0103, procentul care poate fi achitat din obliga\u021biile fiscale principale \u0219i accesorii, respectiv:<\/p>\n
a) cel pu\u021bin 5% din cuantumul obliga\u021biilor fiscale ce pot fi e\u015falonate la plat\u0103, pentru jum\u0103tate din perioada de e\u0219alonare solicitat\u0103;<\/p>\n
b) diferen\u021ba de procent se \u00eemparte \u00een mod egal pentru fiecare rat\u0103 de e\u015falonare, pentru urm\u0103toarele luni r\u0103mase din propunerea de grafic.<\/p>\n
\u00cen situa\u021bia \u00een care perioada de e\u0219alonare la plat\u0103 solicitat\u0103 cuprinde un num\u0103r impar de luni de e\u0219alonare, num\u0103rul de luni se rotunje\u0219te \u00een plus.<\/p>\n
\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 2. Eliberarea certificatului de atestare fiscal\u0103<\/strong><\/p>\nDup\u0103 primirea cererii, \u00een termen de cel mult 5 zile lucr\u0103toare de la data \u00eenregistr\u0103rii acesteia, organul fiscal emite, concomitent, urm\u0103toarele documente:<\/p>\n
a) deciziile referitoare la obliga\u021biile fiscale accesorii reprezent\u00e2nd dobanzi \u0219i penalit\u0103\u021bi de \u00eent\u00e2rziere\/penalitate de nedeclarare;<\/p>\n
b) certificatul de atestare fiscal\u0103;<\/p>\n
c) referatul de verificare a conditiilor de acordare\/modificare\/men\u021binere a e\u0219alon\u0103rii la plat\u0103 ;<\/p>\n
d) decizia de e\u015falonare la plat\u0103 a obliga\u0163iilor fiscale sau decizia de respingere, dup\u0103 caz ;<\/p>\n
e) decizia de amanare la plata a penalitatilor de nedeclarare, dup\u0103 caz .<\/p>\n
\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 3. Con\u0163inutul certificatului de atestare fiscal\u0103<\/strong><\/p>\nPrin derogare de la prevederile art. 158 alin. (2) din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103, certificatul de atestare fiscal\u0103 cuprinde obliga\u0163iile fiscale existente \u00een sold la data eliber\u0103rii acestuia.<\/p>\n
Certificatul de atestare fiscal\u0103 cuprinde 4 sec\u0163iuni:<\/p>\n
a) sec\u0163iunea A \u201cObliga\u0163ii fiscale existente \u00een eviden\u0163a organului fiscal\u201d;<\/p>\n
b) sec\u0163iunea B \u201cObliga\u0163ii fiscale care nu pot face obiectul e\u0219alon\u0103rilor la plat\u0103\u201d;<\/p>\n
c) sec\u0163iunea C \u201cObliga\u0163ii fiscale nete ce pot face obiectul e\u0219alon\u0103rilor la plat\u0103\u201d;<\/p>\n
d) sec\u021biuneaD \u201eObliga\u021biile fiscale ce constituie motiv de respingere a cererii de e\u0219alonare la plat\u0103\u201d.<\/p>\n
\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a04. Procedura de solu\u021bionare a cererii de acordare a e\u0219alon\u0103rii la plat\u0103<\/strong><\/p>\n\u00cen situa\u0163ia \u00een care sunt \u00eendeplinite condi\u0163iile prev\u0103zute la art.1 alin.(6)-(9) din ordonan\u021ba de urgen\u021b\u0103, organul fiscal emite decizia de e\u0219alonarela plat\u0103 a obliga\u021biilor fiscale, la care se anexeaz\u0103 graficul de e\u0219alonare, precum \u0219i, dup\u0103 caz, decizia de amanare la plata a penalitatilor de nedeclarare.<\/p>\n
Graficul de e\u0219alonare cuprinde rate de e\u015falonare, reprezent\u00e2nd obliga\u0163ii fiscale principale \u015fi\/sau obliga\u0163ii fiscale accesorii e\u015falonate la plat\u0103, inclusiv dob\u00e2nzile datorate pe perioadae\u015falon\u0103rii la plat\u0103, dup\u0103 caz. Cuantumul obliga\u0163iilor fiscale e\u015falonate la plat\u0103 se \u00eemparte \u00een mod egal pentru fiecare rat\u0103 de e\u015falonare.<\/p>\n
Prin excep\u0163ie pentru debitorul care propune prin cererea de acordare a e\u015falon\u0103rii la plat\u0103 un grafic, ratele de e\u015falonare la plat\u0103 trebuie s\u0103 fie \u00een primele 6 luni de cel pu\u0163in 5% din cuantumul obliga\u0163iilor fiscale e\u015falonate la plat\u0103, la care se adaug\u0103 dob\u00e2nda pe perioada e\u015falon\u0103rii la plat\u0103 calculat\u0103 de organul fiscal, iar \u00een urm\u0103toarele luni debitorul trebuie s\u0103 achite restul obliga\u0163iilor fiscale, propor\u0163ional cu lunile pentru care a fost acordat\u0103 e\u015falonarea la plat\u0103.<\/p>\n
Termenul de plat\u0103 a ratelor de e\u015falonare este data de 15 a fiec\u0103rei luni. Prima rat\u0103 din graficul de e\u015falonare la plat\u0103 are termenul de plat\u0103 data de 15 a lunii urm\u0103toare emiterii deciziei de e\u015falonare la plat\u0103 a obliga\u0163iilor fiscale.<\/p>\n
\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a05. Condi\u0163ii de men\u0163inere a valabilit\u0103\u0163ii e\u0219alon\u0103rilor la plat\u0103<\/strong><\/p>\nE\u0219alonarea la plat\u0103 acordat\u0103 \u00ee\u015fi men\u0163ine valabilitatea \u00een cazul respect\u0103rii condi\u0163iilor prev\u0103zute la art.4, art.5 alin. (7) \u0219i art. 10 alin.(2) din ordonan\u021ba de urgen\u021b\u0103.<\/p>\n
\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 6.\u00a0 Finalizarea e\u015falon\u0103rii la plat\u0103 a obliga\u0163iilor fiscale<\/strong><\/p>\n\u00cen situa\u0163ia \u00een care sumele e\u015falonate la plat\u0103 au fost stinse \u00een totalitate \u015fi au fost respectate condi\u0163iile prev\u0103zute la art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (7) \u015fi la art. 10 alin. (2) din ordonan\u021ba de urgen\u021b\u0103, organul fiscal emite \u00een dou\u0103 exemplare decizia de finalizare a e\u015falon\u0103rii la plat\u0103a obliga\u0163iilor fiscale .<\/p>\n
Dup\u0103 finalizarea e\u015falon\u0103rii la plat\u0103 a obliga\u0163iilor fiscale, penalitatea de nedeclarare am\u00e2nat\u0103 la plat\u0103 se reduce cu 75%.<\/p>\n
Diferen\u0163a de penalit\u0103\u0163i de nedeclarare \u00een cot\u0103 de 25% se achit\u0103 \u00een termenul de plat\u0103 prev\u0103zut la art. 156 alin. (1) din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103 .<\/p>\n
\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a07. Pierderea valabilit\u0103\u0163ii e\u015falon\u0103rii la plat\u0103<\/strong><\/p>\n\u00cen cazul \u00een care se constat\u0103 ne\u00eendeplinirea uneia dintre condi\u0163iile prev\u0103zute la art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (7) \u015fi la art. 10 alin. (2) din ordonan\u021ba de urgen\u021b\u0103, organul fiscal va emite, \u00een termen de cel mult 30 de zile de la data nerespect\u0103rii condi\u0163iei, \u00een dou\u0103 exemplare, decizia de constatare a pierderii valabilit\u0103\u0163ii e\u015falon\u0103rii la plat\u0103 a obliga\u0163iilor fiscale, precum \u015fi, dup\u0103 caz, decizia de pierdere a valabilit\u0103\u0163ii am\u00e2n\u0103rii la plat\u0103 a penalit\u0103\u0163ilor de nedeclarare.<\/p>\n
\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a08. Men\u0163inerea valabilit\u0103\u0163ii e\u015falon\u0103rii la plat\u0103 la cererea debitorului<\/strong><\/p>\nPentru men\u0163inerea unei e\u015falon\u0103ri a c\u0103rei valabilitate a fost pierdut\u0103, debitorul depune o cerere la organul fiscal.<\/p>\n
\u00cen vederea solu\u0163ion\u0103rii cererii, organul fiscal elibereaz\u0103, \u00een termen de cel mult 5 zile lucr\u0103toare de la datadepunerii cererii, concomitent, urm\u0103toarele documente:<\/p>\n
a) deciziile referitoare la obliga\u021biile fiscale accesorii reprezent\u00e2nd dobanzi \u0219i penalit\u0103\u021bi de \u00eent\u00e2rziere\/penalitate de nedeclarare;<\/p>\n
b) certificatul de atestare fiscal\u0103;<\/p>\n
c) referatul de verificare a conditiilor de acordare\/modificare\/men\u021binere a e\u0219alon\u0103rii la plat\u0103 , caz \u00een care verific\u0103 condi\u0163iile de men\u0163inere a valabilit\u0103\u0163ii esalonarii la plat\u0103;<\/p>\n
d) decizia de men\u0163inere a valabilit\u0103\u0163ii e\u015falon\u0103rii la plat\u0103,\u00eempreun\u0103 cu un nou grafic de e\u015falonare la plat\u0103 , cu p\u0103strarea perioadei de e\u015falonare r\u0103mase din e\u015falonarea aprobat\u0103 ini\u0163ial, sau decizia de respingere, dup\u0103 caz. Prin p\u0103strarea perioadei de e\u015falonare se \u00een\u0163elegenum\u0103rul de luni r\u0103mas din e\u015falonarea aprobat\u0103 ini\u0163ial, f\u0103r\u0103 a se lua \u00een considerare num\u0103rul de luni aferent perioadei \u00een care aceasta \u015fi-a pierdut valabilitatea;<\/p>\n
e) decizia de men\u0163inere a valabilit\u0103\u0163ii am\u00e2n\u0103rii la plat\u0103 a penalit\u0103\u0163ilor de nedeclarare, dup\u0103 caz .<\/p>\n
\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a09. Modificarea deciziei de e\u015falonare la plat\u0103 a obliga\u0163iilor fiscale\/a deciziei de am\u00e2nare la plat\u0103 a penalit\u0103\u0163ilor de nedeclarare<\/strong><\/p>\n\u00cen situa\u0163ia \u00een care ulterior emiterii deciziei de e\u015falonare la plat\u0103 a obliga\u0163iilor fiscale \u015fi\/sau a deciziei de am\u00e2nare la plat\u0103 a penalit\u0103\u0163ilor de nedeclarare, dup\u0103 caz, se sting anticipat mai mult de 3 rate din graficul de e\u015falonare la plat\u0103, potrivit prevederilor art. 207 alin. (5) din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103, organul fiscal emite, din oficiu, o decizie de modificare a deciziei de e\u015falonare la plat\u0103 a obliga\u0163iilor fiscale.<\/p>\n
Organul fiscal emite \u015fi comunic\u0103 decizia de modificare a deciziei de e\u015falonare la plat\u0103 a obliga\u0163iilor fiscale \u00eempreun\u0103 cu un nou grafic de e\u015falonare la plat\u0103, care face parte integrant\u0103 din aceasta, cu p\u0103strarea perioadei de e\u015falonare r\u0103mase din e\u015falonarea aprobat\u0103 ini\u0163ial sau modificarea\u00a0 acesteia, dupa caz.\u00a0 Prin modificarea perioadei de e\u015falonare se \u00een\u0163elege c\u0103 organul fiscal poate aproba, la cererea debitorului, e\u0219alonarea pe o perioada de cel mult 12 luni de la data emiterii deciziei de modificare a deciziei de e\u015falonare la plat\u0103.<\/p>\n
<\/p>\n
Societatea TVG TAX AUDIT S.R.L.<\/strong><\/p>\nSocietate de consultan\u021b\u0103 fiscal\u0103<\/p>\n
Societate de audit financiar<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Material publicat \u00een cotidianul \u201dMesagerul Hunedorean\u201d \u00een data de 17 noiembrie 2020. https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/regimul-obligatiilor-fiscale-declarate-si-neachitate-incepand-cu-data-de-21-martie-2020-3\/ A\u0219a dup\u0103 cum am prezentat \u00een<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-618","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/618","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=618"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/618\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":619,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/618\/revisions\/619"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=618"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=618"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=618"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}