.<\/strong><\/p>\nAvocatul general consider\u0103 c\u0103 articolul 26 alineatul (1) din Directiva 2006\/112 ar trebui interpretat \u00een sensul c\u0103 litera (b) a acestei prevederi nu se aplic\u0103 serviciilor care constau \u00een punerea la dispozi\u021bie de c\u0103tre o persoan\u0103 impozabil\u0103 \u00een folosul propriu sau \u00een alte scopuri care nu au leg\u0103tur\u0103 cu desf\u0103\u0219urarea activit\u0103\u021bii sale de bunuri care fac parte din activele folosite \u00een cadrul unei activit\u0103\u021bi economice a respectivei persoane impozabile. \u00cen cazul unor astfel de servicii, se aplic\u0103 litera (a) din aceea\u0219i prevedere, conform c\u0103reia o astfel de prestare este considerat\u0103 a fi un serviciu furnizat cu titlu oneros, dar numai dac\u0103 persoana impozabil\u0103 \u0219i\u2011a exercitat dreptul de a deduce taxa achitat\u0103 \u00een amonte la achizi\u021bionarea bunurilor respective.<\/p>\n
\u00cen contextul dat, se propune s\u0103 se r\u0103spund\u0103 la \u00eentrebarea preliminar\u0103 c\u0103 articolul 2 alineatul (1) litera (c) \u0219i articolul 26 alineatul (1) litera (b) din Directiva 2006\/112 trebuie interpretate \u00een sensul c\u0103 punerea la dispozi\u021bie de c\u0103tre o persoan\u0103 impozabil\u0103 a unui autovehicul care face parte din activele folosite \u00een cadrul activit\u0103\u021bii sale economice \u00een folosul propriu al unui angajat, \u00een cazul \u00een care angajatul respectiv nu suport\u0103 un cost pentru aceasta, nici nu renun\u021b\u0103 la o parte din remunera\u021bie sau la alte beneficii pe care i le datoreaz\u0103 persoana impozabil\u0103, nici nu furnizeaz\u0103 o munc\u0103 suplimentar\u0103 pentru punerea autovehiculului la dispozi\u021bia sa, nu constituie o prestare de servicii cu titlu oneros, \u00een sensul acestor dispozi\u021bii.<\/p>\n
c) Punerea la dispozi\u021bia angajatului a unui autovehicul cu titlu oneros. <\/strong><\/em>De\u0219i \u00eentrebarea preliminar\u0103 se refer\u0103 \u00een mod expres doar la situa\u021bia \u00een care un autovehicul este pus la dispozi\u021bia unui angajat cu titlu gratuit, procedura \u00een fa\u021ba instan\u021bei na\u021bionale vizeaz\u0103 dou\u0103 situa\u021bii, iar \u00een cea de a doua situa\u021bie angajatul suport\u0103 un cost dedus din salariu pentru autovehiculul care i\u2011a fost pus la dispozi\u021bie.<\/p>\n\u00cen situa\u021bia \u00een care angajatul unei persoane impozabile suport\u0103 un cost pentru punerea la dispozi\u021bia sa de c\u0103tre persoana impozabil\u0103 a unui autovehicul \u00een folosul propriu, exist\u0103 o opera\u021biune de prestare de servicii cu titlu oneros \u00een sensul articolului 2 alineatul (1) litera (c) din Directiva 2006\/112. Prin urmare, nu este necesar s\u0103 se fac\u0103 referire la articolul 26 alineatul (1) litera (a) din aceea\u0219i directiv\u0103. Aceast\u0103 din urm\u0103 dispozi\u021bie se aplic\u0103, situa\u021biilor \u00een care bunurile care constituie active folosite \u00een cadrul activit\u0103\u021bii economice a persoanei impozabile sunt puse la dispozi\u021bie cu titlu gratuit.<\/p>\n
\u00cen cazul \u00een care o persoan\u0103 impozabil\u0103 pune la dispozi\u021bia unui angajat un bun, de exemplu un autovehicul, care face parte din activele folosite \u00een cadrul activit\u0103\u021bii sale economice \u0219i acest lucru are loc \u00een cadrul unui raport de munc\u0103, trebuie s\u0103 se considere c\u0103 ac\u021bioneaz\u0103 \u00een calitate de persoan\u0103 impozabil\u0103. Prin urmare, o astfel de opera\u021biune este, \u00een principiu, supus\u0103 impozit\u0103rii.<\/p>\n
Baza de impozitare \u00eentr\u2011o astfel de situa\u021bie trebuie, \u00een principiu, s\u0103 fie reprezentat\u0103 de suma primit\u0103 efectiv de persoana impozabil\u0103 de la angajatul s\u0103u pentru punerea la dispozi\u021bie a bunurilor, iar nu, a\u0219a cum se \u00eent\u00e2mpl\u0103 \u00een practic\u0103 \u00een cazul punerii la dispozi\u021bie a bunurilor \u00een mod gratuit, de costul achizi\u021bion\u0103rii bunurilor.<\/p>\n
Autorit\u0103\u021bile na\u021bionale competente trebuie s\u0103 stabileasc\u0103 dac\u0103 costurile suportate de angajat constituie efectiv plata pentru punerea la dispozi\u021bie a bunurilor. Sistemul comun al TVA nu este destinat s\u0103 impoziteze toate fluxurile financiare. Sunt supuse impozit\u0103rii opera\u021biunile, \u0219i anume livr\u0103rile de bunuri \u0219i prest\u0103rile de servicii, efectuate cu titlu oneros. Fluxurile financiare aferente acestor opera\u021biuni constituie doar baza de impozitare a acestor opera\u021biuni, deoarece se consider\u0103 c\u0103 reflect\u0103 valoarea lor. Acestea trebuie s\u0103 aib\u0103 \u00eens\u0103 natura unor beneficii reciproce \u0219i echivalente pentru ca opera\u021biunile la care se refer\u0103 aceste fluxuri s\u0103 fie considerate prest\u0103ri de servicii efectuate cu titlu oneros \u00een sensul articolului 2 din Directiva 2006\/112.<\/p>\n
Concluziile Avocatului general, cu propuneri de hot\u0103r\u00e2re, prezentate la 17 septembrie 2020 \u00een\u00a0Cauza C\u2011288\/19 QM \u00eempotriva Finanzamt Saarbr\u00fccken<\/strong>, ca r\u0103spuns la cererea de decizie preliminar\u0103 introdus\u0103 de Tribunalul Fiscal din Saarland, Germania :<\/p>\n\u201e1)\u00a0Articolul 2 alineatul (1) litera (c) \u0219i articolul 26 alineatul (1) litera (b) din Directiva 2006\/112\/CE a Consiliului din 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al taxei pe valoarea ad\u0103ugat\u0103, astfel cum a fost modificat\u0103 prin Directiva 2008\/8\/CE din 12 februarie 2008, trebuie interpretate \u00een sensul c\u0103 punerea la dispozi\u021bie de c\u0103tre o persoan\u0103 impozabil\u0103 a unui autovehicul care face parte din activele folosite \u00een cadrul activit\u0103\u021bii sale economice \u00een folosul propriu al un angajat, \u00een cazul \u00een care angajatul respectiv nu suport\u0103 un cost pentru aceasta, nici nu renun\u021b\u0103 la o parte din remunera\u021bie sau la alte beneficii pe care i le datoreaz\u0103 persoana impozabil\u0103, nici nu furnizeaz\u0103 o munc\u0103 suplimentar\u0103 pentru punerea autovehiculului la dispozi\u021bia sa, nu constituie o prestare de servicii cu titlu oneros \u00een sensul acestor dispozi\u021bii.<\/strong><\/p>\n2)\u00a0\u00cen cazul \u00een care o instan\u021b\u0103 na\u021bional\u0103 stabile\u0219te c\u0103 punerea la dispozi\u021bie de c\u0103tre o persoan\u0103 impozabil\u0103 a unui autovehicul care face parte din activele folosite \u00een cadrul activit\u0103\u021bii sale economice pentru utilizarea \u00een folosul propriu al unui angajat pentru o perioad\u0103 mai mare de treizeci de zile este efectuat\u0103 cu titlu oneros \u00een sensul articolului 2 alineatul (1) litera (c) din Directiva 2006\/112 \u0219i a jurispruden\u021bei Cur\u021bii cu privire la aceast\u0103 dispozi\u021bie, articolul 56 alineatul (2) din directiva respectiv\u0103 trebuie interpretat \u00een sensul c\u0103 no\u021biunea de \u201e\u00eenchiriere a unui mijloc de transport, cu excep\u021bia \u00eenchirierii pe termen scurt\u201d, include o astfel de punere la dispozi\u021bie.<\/strong><\/p>\nSocietatea TVG TAX AUDIT SRL<\/strong><\/p>\nSocietate de consultan\u021b\u0103 fiscal\u0103<\/strong><\/p>\nSocietate de audit financiar<\/strong><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"Material publicat \u00een cotidianul \u201dMesagerul Hunedorean\u201d \u00een data de 29 septembrie 2020 https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/punerea-la-dispozitia-angajatului-pentru-folosire-in-interes-propriu-a-masinii-de-serviciu\/ Punerea la dispozi\u021bie de c\u0103tre o persoan\u0103<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-604","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/604","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=604"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/604\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":605,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/604\/revisions\/605"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=604"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=604"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=604"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}