{"id":604,"date":"2020-09-29T13:00:10","date_gmt":"2020-09-29T13:00:10","guid":{"rendered":"http:\/\/tvgtax.ro\/?p=604"},"modified":"2020-10-01T13:12:08","modified_gmt":"2020-10-01T13:12:08","slug":"punerea-la-dispozitia-angajatului-pentru-folosire-in-interes-propriu-a-masinii-de-serviciu","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tvgtax.ro\/punerea-la-dispozitia-angajatului-pentru-folosire-in-interes-propriu-a-masinii-de-serviciu\/","title":{"rendered":"Punerea la dispozi\u0163ia angajatului, pentru folosire \u00een interes propriu, a ma\u015finii de serviciu"},"content":{"rendered":"

Material publicat \u00een cotidianul \u201dMesagerul Hunedorean\u201d \u00een data de 29 septembrie 2020<\/p>\n

https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/punerea-la-dispozitia-angajatului-pentru-folosire-in-interes-propriu-a-masinii-de-serviciu\/<\/a><\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

Punerea la dispozi\u021bie de c\u0103tre o persoan\u0103 impozabil\u0103 a unui autovehicul care face parte din activele folosite \u00een cadrul activit\u0103\u021bii sale economice pentru utilizarea \u00een folosul propriu de c\u0103tre angajatul s\u0103u este supus\u0103 taxei pe valoarea ad\u0103ugat\u0103? Care sunt eventualele condi\u021bii pentru o astfel de impozitare \u0219i constituie o astfel de opera\u021biune \u00eenchirierea unui mijloc de transport?<\/em><\/p>\n

Curtea de Justi\u0163ie a UE a fost solicitat\u0103 s\u0103 r\u0103spund\u0103 la aceste \u00eentreb\u0103ri \u00eentr-o cauz\u0103 pentru clarificare c\u0103reia au fost primite \u00eentreb\u0103ri preliminare de la autorit\u0103\u0163ile germane competente. \u00cen concluziile transmise Cur\u0163ii ca documentare legal\u0103 \u015fi juridic\u0103 ,\u00a0 Avocatul general aduce clarific\u0103ri privind jurispruden\u021ba CJUE referitoare at\u00e2t la punerea la dispozi\u021bie de c\u0103tre persoanele impozabile a activelor lor comerciale \u0219i la prestarea de servicii de c\u0103tre acestea \u00een folosul propriu, c\u00e2t \u0219i la definirea serviciului de \u00eenchiriere .<\/p>\n

\u00cen cele ce urmeaz\u0103, prezent\u0103m, \u00een sintez\u0103, concluziile transmise Cur\u021bii de c\u0103tre Avocatul general :<\/p>\n

    \n
  1. Cadrul juridic \u2013 dreptul Uniunii<\/strong><\/em><\/li>\n<\/ol>\n

    \u2013 Articolul 2 alineatul (1) litera (c) din\u00a0Directiva 2006\/112\/CE<\/strong>\u00a0din 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al taxei pe valoarea ad\u0103ugat\u0103, (denumit\u0103 \u00een continuare \u201eDirectiva 2006\/112\u201d), prevede:<\/p>\n

    \u201e(1)\u00a0Urm\u0103toarele opera\u021biuni sunt supuse TVA:<\/p>\n

    [\u2026] (c) prestarea de servicii efectuat\u0103 cu titlu oneros pe teritoriul unui stat membru de c\u0103tre o persoan\u0103 impozabil\u0103 care ac\u021bioneaz\u0103 ca atare; [\u2026]\u201d<\/p>\n

    \u2013 \u00cen conformitate cu articolul 26 alineatul (1) din directiva men\u021bionat\u0103:<\/p>\n

    \u201e(1)\u00a0Fiecare dintre urm\u0103toarele tranzac\u021bii este considerat\u0103 o prestare de servicii efectuat\u0103 cu plat\u0103:<\/p>\n

    (a)\u00a0utilizarea \u00een folosul propriu a bunurilor care constituie o parte din activele folosite \u00een cadrul unei activit\u0103\u021bi economice de c\u0103tre persoanele impozabile sau de c\u0103tre personalul acestora sau, mai general, utilizarea acestora \u00een alte scopuri dec\u00e2t pentru desf\u0103\u0219urarea activit\u0103\u021bii sale, atunci c\u00e2nd TVA aferent\u0103 bunurilor respective a fost dedus\u0103 total sau par\u021bial;<\/p>\n

    (b)\u00a0prestarea gratuit\u0103 de servicii de c\u0103tre persoanele impozabile \u00een folosul propriu sau al personalului acestora sau, mai general, \u00een alte scopuri dec\u00e2t cele de activitate.\u201d<\/p>\n

    \u2013\u00a0\u00cen conformitate cu articolul 45 prima tez\u0103 din aceea\u0219i directiv\u0103:<\/p>\n

    \u201eLocul de prestare a serviciilor c\u0103tre o persoan\u0103 neimpozabil\u0103 este locul unde prestatorul \u0219i\u2011a stabilit sediul activit\u0103\u021bii sale economice. [\u2026]\u201d<\/p>\n

    \u2013\u00a0Articolul 56 alineatele (2) \u0219i (3) din Directiva 2006\/112, \u00een versiunea aplicabil\u0103 de la 1 ianuarie 2013(4<\/a>),<\/span> prevede:<\/p>\n

    \u201e(2) Locul de \u00eenchiriere, cu excep\u021bia \u00eenchirierii pe termen scurt, a unui mijloc de transport unei persoane neimpozabile este locul \u00een care clientul este stabilit, \u00ee\u0219i are domiciliul stabil sau re\u0219edin\u021ba obi\u0219nuit\u0103. [\u2026]<\/p>\n

    (3)\u00a0\u00cen sensul alineatelor (1) \u0219i (2), \u00abtermen scurt\u00bb \u00eenseamn\u0103 posesia sau utilizarea continu\u0103 a mijlocului de transport pe o perioad\u0103 de maximum treizeci de zile \u0219i, \u00een cazul ambarca\u021biunilor maritime, pe o perioad\u0103 de maximum nou\u0103zeci de zile.\u201d<\/p>\n

    a) \u00centrebarea preliminar\u0103:<\/strong><\/p>\n

    \u201eArticolul 56 alineatul (2) din Directiva 2006\/112 trebuie interpretat \u00een sensul c\u0103 prin \u00ab\u00eenchirier[ea] [\u2026] unui mijloc de transport unei persoane neimpozabile\u00bb se \u00een\u021belege \u0219i punerea la dispozi\u021bia personalului a unui autovehicul (de serviciu) care face parte din activele folosite \u00een cadrul activit\u0103\u021bii economice a unei persoane impozabile atunci c\u00e2nd acesta nu ofer\u0103 \u00een schimb nicio contrapresta\u021bie care nu const\u0103 \u00een prestarea (par\u021bial\u0103 a) activit\u0103\u021bii efectuate de personal, a\u0219adar, personalul nu efectueaz\u0103 nicio plat\u0103, nicio parte din remunera\u021bia sa \u00een bani nu este utilizat\u0103 \u00een acest scop \u0219i nici nu alege \u00eentre diferite avantaje oferite de persoana impozabil\u0103 \u00een urma unei conven\u021bii \u00eentre p\u0103r\u021bi potrivit c\u0103reia dreptul de utilizare a autovehiculului de serviciu implic\u0103 renun\u021barea la alte avantaje?\u201d<\/p>\n

    \u00cen opinia Avocatului general,\u00a0Litigiul principal prive\u0219te dou\u0103 situa\u021bii. \u00cen una dintre ele, autovehiculul este pus la dispozi\u021bie gratuit, \u00een timp ce \u00een cealalt\u0103, angajatul suport\u0103 un cost de \u2026 pe an, dedus din salariul s\u0103u. Formularea \u00eentreb\u0103rii preliminare pare s\u0103 aib\u0103 \u00een vedere numai prima situa\u021bie, \u00eens\u0103 pentru a oferi instan\u021bei de trimitere un r\u0103spuns complet \u0219i util, este necesar s\u0103 se analizeze ambele cazuri. Aceasta\u00a0 cu at\u00e2t mai mult cu c\u00e2t jurispruden\u021ba Cur\u021bii privind, pe de o parte, utilizarea activelor societ\u0103\u021bii persoanei impozabile \u00een scopuri care nu au leg\u0103tur\u0103 cu activitatea sa \u0219i, pe de alt\u0103 parte, defini\u021bia unui contract de \u00eenchiriere poate conduce la aprecieri divergente.<\/p>\n

    b) Punerea la dispozi\u021bia angajatului a unui autovehicul cu titlu gratuit. <\/strong>De regul\u0103, opera\u021biunile efectuate cu titlu oneros sunt supuse TVA\u2011ului. Plata poate fi de asemenea sub form\u0103 de numerar sau alt\u0103 contrapresta\u021bie. \u00cen ceea ce prive\u0219te rela\u021bia dintre persoana impozabil\u0103 \u0219i personalul s\u0103u, jurispruden\u021ba Cur\u021bii ofer\u0103 o serie de orient\u0103ri pentru a determina dac\u0103 beneficiul acordat angajatului are caracter oneros.<\/p>\n

    Conform jurispruden\u021bei Cur\u021bii,\u00a0numai contrapresta\u021bia primit\u0103 \u00een mod real de persoana impozabil\u0103 este recunoscut\u0103 drept contrapresta\u021bie pentru o presta\u021bie efectuat\u0103 cu titlu oneros \u0219i trebuie s\u0103 existe o leg\u0103tur\u0103 direct\u0103 \u00eentre aceast\u0103 presta\u021bie \u0219i contrapresta\u021bia primit\u0103<\/strong>.\u00a0<\/strong>Existen\u021ba unei astfel de leg\u0103turi \u00eentre munca prestat\u0103 de un angajat \u0219i un beneficiu specific din partea angajatorului ar trebui, prin urmare, s\u0103 fie stabilit\u0103 \u00eentr\u2011o situa\u021bie specific\u0103 de c\u0103tre instan\u021ba de judecat\u0103. Nu poate fi vorba aici despre o \u201esupozi\u021bie\u201d sau prezum\u021bie.<\/p>\n

    \u00centr\u2011o situa\u021bie precum cea descris\u0103 \u00een \u00eentrebarea preliminar\u0103,\u00a0nu exist\u0103 o prestare de servicii efectuat\u0103 cu titlu oneros<\/strong>\u00a0<\/strong>\u00een sensul articolului 2 alineatul (1) litera (c) din Directiva 2006\/112.<\/p>\n

    Articolul 26 alineatul (1) din Directiva 2006\/112 impune ca dou\u0103 categorii de situa\u021bii s\u0103 fie considerate ca prestare de servicii efectuat\u0103 cu plat\u0103. \u00cen primul r\u00e2nd, utilizarea \u00een folosul propriu a bunurilor care constituie o parte din activele folosite \u00een cadrul unei activit\u0103\u021bi economice de c\u0103tre persoanele impozabile sau de c\u0103tre personalul acestora sau \u00een alte scopuri dec\u00e2t pentru desf\u0103\u0219urarea activit\u0103\u021bii persoanei impozabile. Acest lucru este \u00eens\u0103 valabil numai \u00een cazul \u00een care TVA\u2011ul pl\u0103tit la achizi\u021bionarea acestor bunuri a fost deductibil [litera (a)]. \u00cen al doilea r\u00e2nd, prestarea gratuit\u0103 de servicii de c\u0103tre persoanele impozabile \u00een folosul propriu al personalului acestora sau \u00een alte scopuri care nu au leg\u0103tur\u0103 cu activitatea comercial\u0103 a persoanei impozabile [litera (b)]. \u00cen aceast\u0103 din urm\u0103 situa\u021bie, este irelevant dac\u0103 TVA\u2011ul pl\u0103tit pentru achizi\u021bionarea de bunuri sau servicii utilizate \u00een scopul prest\u0103rii gratuite de servicii de c\u0103tre persoanele impozabile \u00een folosul propriu al personalului acestora a fost deductibil sau nu.<\/p>\n

    Astfel, dac\u0103 utilizarea \u00een folosul propriu a bunurilor de c\u0103tre o persoan\u0103 impozabil\u0103 sau angaja\u021bii s\u0103i nu poate fi impozitat\u0103 \u00een temeiul articolului 26 litera (a) din directiv\u0103, \u00een special \u00een cazul \u00een care bunurile respective nu au conferit dreptul la deducerea taxei achitate \u00een amonte, aceast\u0103 utilizare poate fi totu\u0219i considerat\u0103 un serviciu \u0219i impozitat\u0103 \u00een temeiul articolului 26 alineatul (1) litera (b) din directiva men\u021bionat\u0103.<\/p>\n

    O astfel de interpretare ar fi, \u00een opinia Avocatului genera, incompatibil\u0103 cu scopul reglement\u0103rii \u0219i cu principiul neutralit\u0103\u021bii fiscale. De asemenea, ar lipsi, \u00een principiu, de sens articolul 26 alineatul (1) litera (a) din directiva amintit\u0103.<\/p>\n

    De\u0219i Curtea nu s\u2011a pronun\u021bat \u00een jurispruden\u021ba sa cu privire la delimitarea domeniului de aplicare al celor dou\u0103 dispozi\u021bii(12<\/a>)<\/span>, s\u2011a pronun\u021bat asupra scopului \u0219i func\u021biei acestora.<\/p>\n

    Curtea a decis cu privire la articolul 6 alineatul (2) din A \u0219asea directiv\u0103 77\/388\/CEE(privind armonizarea legisla\u021biilor statelor membre referitoare la impozitele pe cifra de afaceri\u00a0\u2013 sistemul comun de tax\u0103 pe valoarea ad\u0103ugat\u0103: baz\u0103 unitar\u0103 de evaluare, directiv\u0103 abrogat\u0103 \u0219i \u00eenlocuit\u0103 de Directiva 2006\/112), a c\u0103rui formulare este identic\u0103 \u00een esen\u021b\u0103 cu formularea articolului 26 alineatul (1) din Directiva 2006\/112, c\u0103\u00a0scopul s\u0103u este de a asigura egalitatea de tratament a persoanelor impozabile \u0219i a consumatorilor. Aceast\u0103 dispozi\u021bie urm\u0103re\u0219te s\u0103 evite neimpozitarea bunurilor incluse \u00een activele unei \u00eentreprinderi utilizate \u00een folosul propriu \u0219i a serviciilor furnizate gratuit \u00een folosul propriu<\/strong>.<\/strong><\/p>\n

    Avocatul general consider\u0103 c\u0103 articolul 26 alineatul (1) din Directiva 2006\/112 ar trebui interpretat \u00een sensul c\u0103 litera (b) a acestei prevederi nu se aplic\u0103 serviciilor care constau \u00een punerea la dispozi\u021bie de c\u0103tre o persoan\u0103 impozabil\u0103 \u00een folosul propriu sau \u00een alte scopuri care nu au leg\u0103tur\u0103 cu desf\u0103\u0219urarea activit\u0103\u021bii sale de bunuri care fac parte din activele folosite \u00een cadrul unei activit\u0103\u021bi economice a respectivei persoane impozabile. \u00cen cazul unor astfel de servicii, se aplic\u0103 litera (a) din aceea\u0219i prevedere, conform c\u0103reia o astfel de prestare este considerat\u0103 a fi un serviciu furnizat cu titlu oneros, dar numai dac\u0103 persoana impozabil\u0103 \u0219i\u2011a exercitat dreptul de a deduce taxa achitat\u0103 \u00een amonte la achizi\u021bionarea bunurilor respective.<\/p>\n

    \u00cen contextul dat, se propune s\u0103 se r\u0103spund\u0103 la \u00eentrebarea preliminar\u0103 c\u0103 articolul 2 alineatul (1) litera (c) \u0219i articolul 26 alineatul (1) litera (b) din Directiva 2006\/112 trebuie interpretate \u00een sensul c\u0103 punerea la dispozi\u021bie de c\u0103tre o persoan\u0103 impozabil\u0103 a unui autovehicul care face parte din activele folosite \u00een cadrul activit\u0103\u021bii sale economice \u00een folosul propriu al unui angajat, \u00een cazul \u00een care angajatul respectiv nu suport\u0103 un cost pentru aceasta, nici nu renun\u021b\u0103 la o parte din remunera\u021bie sau la alte beneficii pe care i le datoreaz\u0103 persoana impozabil\u0103, nici nu furnizeaz\u0103 o munc\u0103 suplimentar\u0103 pentru punerea autovehiculului la dispozi\u021bia sa, nu constituie o prestare de servicii cu titlu oneros, \u00een sensul acestor dispozi\u021bii.<\/p>\n

    c) Punerea la dispozi\u021bia angajatului a unui autovehicul cu titlu oneros. <\/strong><\/em>De\u0219i \u00eentrebarea preliminar\u0103 se refer\u0103 \u00een mod expres doar la situa\u021bia \u00een care un autovehicul este pus la dispozi\u021bia unui angajat cu titlu gratuit, procedura \u00een fa\u021ba instan\u021bei na\u021bionale vizeaz\u0103 dou\u0103 situa\u021bii, iar \u00een cea de a doua situa\u021bie angajatul suport\u0103 un cost dedus din salariu pentru autovehiculul care i\u2011a fost pus la dispozi\u021bie.<\/p>\n

    \u00cen situa\u021bia \u00een care angajatul unei persoane impozabile suport\u0103 un cost pentru punerea la dispozi\u021bia sa de c\u0103tre persoana impozabil\u0103 a unui autovehicul \u00een folosul propriu, exist\u0103 o opera\u021biune de prestare de servicii cu titlu oneros \u00een sensul articolului 2 alineatul (1) litera (c) din Directiva 2006\/112. Prin urmare, nu este necesar s\u0103 se fac\u0103 referire la articolul 26 alineatul (1) litera (a) din aceea\u0219i directiv\u0103. Aceast\u0103 din urm\u0103 dispozi\u021bie se aplic\u0103, situa\u021biilor \u00een care bunurile care constituie active folosite \u00een cadrul activit\u0103\u021bii economice a persoanei impozabile sunt puse la dispozi\u021bie cu titlu gratuit.<\/p>\n

    \u00cen cazul \u00een care o persoan\u0103 impozabil\u0103 pune la dispozi\u021bia unui angajat un bun, de exemplu un autovehicul, care face parte din activele folosite \u00een cadrul activit\u0103\u021bii sale economice \u0219i acest lucru are loc \u00een cadrul unui raport de munc\u0103, trebuie s\u0103 se considere c\u0103 ac\u021bioneaz\u0103 \u00een calitate de persoan\u0103 impozabil\u0103. Prin urmare, o astfel de opera\u021biune este, \u00een principiu, supus\u0103 impozit\u0103rii.<\/p>\n

    Baza de impozitare \u00eentr\u2011o astfel de situa\u021bie trebuie, \u00een principiu, s\u0103 fie reprezentat\u0103 de suma primit\u0103 efectiv de persoana impozabil\u0103 de la angajatul s\u0103u pentru punerea la dispozi\u021bie a bunurilor, iar nu, a\u0219a cum se \u00eent\u00e2mpl\u0103 \u00een practic\u0103 \u00een cazul punerii la dispozi\u021bie a bunurilor \u00een mod gratuit, de costul achizi\u021bion\u0103rii bunurilor.<\/p>\n

    Autorit\u0103\u021bile na\u021bionale competente trebuie s\u0103 stabileasc\u0103 dac\u0103 costurile suportate de angajat constituie efectiv plata pentru punerea la dispozi\u021bie a bunurilor. Sistemul comun al TVA nu este destinat s\u0103 impoziteze toate fluxurile financiare. Sunt supuse impozit\u0103rii opera\u021biunile, \u0219i anume livr\u0103rile de bunuri \u0219i prest\u0103rile de servicii, efectuate cu titlu oneros. Fluxurile financiare aferente acestor opera\u021biuni constituie doar baza de impozitare a acestor opera\u021biuni, deoarece se consider\u0103 c\u0103 reflect\u0103 valoarea lor. Acestea trebuie s\u0103 aib\u0103 \u00eens\u0103 natura unor beneficii reciproce \u0219i echivalente pentru ca opera\u021biunile la care se refer\u0103 aceste fluxuri s\u0103 fie considerate prest\u0103ri de servicii efectuate cu titlu oneros \u00een sensul articolului 2 din Directiva 2006\/112.<\/p>\n

    Concluziile Avocatului general, cu propuneri de hot\u0103r\u00e2re, prezentate la 17 septembrie 2020 \u00een\u00a0Cauza C\u2011288\/19 QM \u00eempotriva Finanzamt Saarbr\u00fccken<\/strong>, ca r\u0103spuns la cererea de decizie preliminar\u0103 introdus\u0103 de Tribunalul Fiscal din Saarland, Germania :<\/p>\n

    \u201e1)\u00a0Articolul 2 alineatul (1) litera (c) \u0219i articolul 26 alineatul (1) litera (b) din Directiva 2006\/112\/CE a Consiliului din 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al taxei pe valoarea ad\u0103ugat\u0103, astfel cum a fost modificat\u0103 prin Directiva 2008\/8\/CE din 12 februarie 2008, trebuie interpretate \u00een sensul c\u0103 punerea la dispozi\u021bie de c\u0103tre o persoan\u0103 impozabil\u0103 a unui autovehicul care face parte din activele folosite \u00een cadrul activit\u0103\u021bii sale economice \u00een folosul propriu al un angajat, \u00een cazul \u00een care angajatul respectiv nu suport\u0103 un cost pentru aceasta, nici nu renun\u021b\u0103 la o parte din remunera\u021bie sau la alte beneficii pe care i le datoreaz\u0103 persoana impozabil\u0103, nici nu furnizeaz\u0103 o munc\u0103 suplimentar\u0103 pentru punerea autovehiculului la dispozi\u021bia sa, nu constituie o prestare de servicii cu titlu oneros \u00een sensul acestor dispozi\u021bii.<\/strong><\/p>\n

    2)\u00a0\u00cen cazul \u00een care o instan\u021b\u0103 na\u021bional\u0103 stabile\u0219te c\u0103 punerea la dispozi\u021bie de c\u0103tre o persoan\u0103 impozabil\u0103 a unui autovehicul care face parte din activele folosite \u00een cadrul activit\u0103\u021bii sale economice pentru utilizarea \u00een folosul propriu al unui angajat pentru o perioad\u0103 mai mare de treizeci de zile este efectuat\u0103 cu titlu oneros \u00een sensul articolului 2 alineatul (1) litera (c) din Directiva 2006\/112 \u0219i a jurispruden\u021bei Cur\u021bii cu privire la aceast\u0103 dispozi\u021bie, articolul 56 alineatul (2) din directiva respectiv\u0103 trebuie interpretat \u00een sensul c\u0103 no\u021biunea de \u201e\u00eenchiriere a unui mijloc de transport, cu excep\u021bia \u00eenchirierii pe termen scurt\u201d, include o astfel de punere la dispozi\u021bie.<\/strong><\/p>\n

    Societatea TVG TAX AUDIT SRL<\/strong><\/p>\n

    Societate de consultan\u021b\u0103 fiscal\u0103<\/strong><\/p>\n

    Societate de audit financiar<\/strong><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    Material publicat \u00een cotidianul \u201dMesagerul Hunedorean\u201d \u00een data de 29 septembrie 2020 https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/punerea-la-dispozitia-angajatului-pentru-folosire-in-interes-propriu-a-masinii-de-serviciu\/ Punerea la dispozi\u021bie de c\u0103tre o persoan\u0103<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-604","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/604","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=604"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/604\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":605,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/604\/revisions\/605"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=604"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=604"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=604"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}