{"id":602,"date":"2020-09-22T12:50:29","date_gmt":"2020-09-22T12:50:29","guid":{"rendered":"http:\/\/tvgtax.ro\/?p=602"},"modified":"2020-10-01T12:59:53","modified_gmt":"2020-10-01T12:59:53","slug":"regimul-obligatiilor-fiscale-declarate-si-neachitate-incepand-cu-data-de-21-martie-2020","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tvgtax.ro\/regimul-obligatiilor-fiscale-declarate-si-neachitate-incepand-cu-data-de-21-martie-2020\/","title":{"rendered":"Regimul obliga\u021biilor fiscale declarate \u0219i neachitate \u00eencep\u00e2nd cu data de 21 martie 2020"},"content":{"rendered":"
Material publicat \u00een cotidianul \u201dMesagerul Hunedorean\u201d \u00een data de 22 septembrie 2020.<\/p>\n
https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/regimul-obligatiilor-fiscale-declarate-si-neachitate-incepand-cu-data-de-21-martie-2020\/<\/a><\/p>\n \u00cen contextul m\u0103surilor fiscale reglementate de:<\/p>\n \u00een care textul actelor normative men\u021bioneaz\u0103: \u201dPrin derogare de la prevederile art.157 alin.(1) lit.a) din Legea nr.207\/2015 privind Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare, obliga\u021biile fiscale (…) nu sunt considerate obliga\u021bii fiscale restante\u201d, consider\u0103m c\u0103 m\u0103surile fiscale ofer\u0103 contribuabililor\/pl\u0103titorilor posibilitatea de a-\u0219i gestiona, integral, \u00eencas\u0103rile\/disponibilit\u0103\u021bile b\u0103ne\u0219ti \u2013 \u00een scopul desf\u0103\u0219ur\u0103rii\/men\u021binerii activit\u0103\u021bii acestora.<\/strong><\/p>\n Astfel, contribuabilii\/pl\u0103titorii<\/strong> beneficiaz\u0103 de facilitatea de am\u00e2nare\/suspendare la plat\u0103 a obliga\u021biilor bugetare\/fiscale, respectiv de a nu pl\u0103ti obliga\u021biile bugetare\/fiscale declarate \u00eencep\u00e2nd cu data de 21 martie 2020 p\u00e2n\u0103 cel mai t\u00e2rziu la data de 25 octombrie 2020.<\/strong><\/p>\n \u00cen situa\u021bia \u00een care, \u00een circumstan\u021bele excep\u021bionale create de epidemia COVID-19, contribuabilii\/pl\u0103titorii, se confrunt\u0103\/se vor confrunta cu dificult\u0103\u021bi financiare,<\/p>\n Pentru obliga\u021biile fiscale datorate \u0219i neachitate, ace\u0219tia pot:<\/p>\n Pentru a beneficia de e\u0219alonarea la plat\u0103 a obliga\u021biilor fiscale, \u00een conformitate cu prevederile art.184 \u2013 art.208 din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103, contribuabilii\/pl\u0103titorii au posibilitatea s\u0103 depun\u0103, la organul fiscal de administrare competent, o cerere de e\u0219alonare la plat\u0103 \u00eenso\u021bit\u0103 de documenta\u021bia aferent\u0103.<\/p>\n Condi\u021biile generale de accesare a unei e\u0219alon\u0103ri la plat\u0103, de c\u0103tre contribuabili\/pl\u0103titori, sunt urm\u0103toarele:<\/p>\n Avantajele derul\u0103rii unei e\u0219alon\u0103ri la plat\u0103 sunt urm\u0103toarele:<\/p>\n 2. beneficia de restructurarea obliga\u021biilor bugetare principale restante la data de 31 iulie 2020, precum \u0219i a obliga\u021biilor bugetare accesorii, pe o perioad\u0103 de cel mult 7 ani<\/strong>.<\/p>\n Debitorul care dore\u0219te s\u0103-\u0219i restructureze obliga\u021biile bugetare, \u00een conformitate cu prevederile OG nr.6\/2010 privind instituirea unor facilit\u0103\u021bi fiscale, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterior, au obliga\u021bia de a notifica organul fiscal competent cu privire la inten\u021bia sa, iar p\u00e2n\u0103 la data de 30 septembrie 2020, sub sanc\u021biunea dec\u0103derii din dreptul de a mai beneficia de restructurarea obliga\u021biilor bugetare, \u0219i se adreseaz\u0103 unui expert independent \u00een vederea \u00eentocmirii unui plan de restructurare \u0219i a testului creditorului privat prudent.<\/p>\n Pentru a beneficia de restructurarea obliga\u021biilor bugetare, debitorul trebuie s\u0103 \u00eendeplineasc\u0103 cumulativ urm\u0103toarele condi\u021bii:<\/p>\n a) s\u0103 nu \u00eendeplineasc\u0103 condi\u0163iile pentru a beneficia de e\u015falonarea la plat\u0103 reglementat\u0103 de Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103<\/a>;<\/span><\/p>\n b) s\u0103 prezinte un plan de restructurare \u015fi un test al creditorului privat prudent, \u00eentocmite de un expert independent;<\/p>\n c) s\u0103 nu se afle \u00een procedura insolven\u0163ei potrivit Legii nr. 85\/2014 <\/a><\/span>privind procedurile de prevenire a insolven\u0163ei \u015fi de insolven\u0163\u0103, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare, sau potrivit\u00a0Legii nr. 85\/2006<\/a>,<\/span> cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare;<\/p>\n d) s\u0103 nu fi fost dizolvat, potrivit prevederilor legale \u00een vigoare;<\/p>\n e) s\u0103 aib\u0103 depuse toate declara\u0163iile fiscale, potrivit vectorului fiscal;<\/p>\n f) s\u0103 \u00eendeplineasc\u0103 testul creditorului privat prudent, \u00een sensul prezentei ordonan\u0163e. Testul creditorului privat prudent reprezint\u0103 o analiz\u0103 de sine st\u0103t\u0103toare, efectuat\u0103 pe baza premiselor avute \u00een vedere \u00een cadrul planului de restructurare a debitorului, din care s\u0103 rezulte c\u0103 statul se comport\u0103 similar unui creditor privat, suficient de prudent \u015fi diligent, care ar ob\u0163ine un grad mai mare de recuperare a crean\u0163elor \u00een varianta restructur\u0103rii comparat\u0103 at\u00e2t cu varianta execut\u0103rii silite, c\u00e2t \u015fi cu varianta deschiderii procedurii falimentului.<\/p>\n M\u0103surile de restructurare a obliga\u021biilor bugetare care pot fi propuse prin planul de restructurare sunt urm\u0103toarele:<\/p>\n a) \u00eenlesniri la plata obliga\u0163iilor bugetare. Prin \u00eenlesniri la plata obliga\u0163iilor bugetare, se \u00een\u0163elege plata e\u015falonat\u0103 a obliga\u0163iilor bugetare principale, precum \u015fi am\u00e2narea la plat\u0103 a accesoriilor \u015fi\/sau a unei cote din obliga\u0163iile bugetare principale, \u00een vederea anul\u0103rii;<\/p>\n b) conversia \u00een ac\u0163iuni a obliga\u0163iilor bugetare principale, \u00een condi\u0163iile reglementate la art. 264 din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103;<\/p>\n c) stingerea obliga\u0163iilor bugetare principale prin darea \u00een plat\u0103 a unor bunuri imobile ale debitorului, potrivit dispozi\u0163iilor art.263 din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103;<\/p>\n d) anularea unor obliga\u0163ii bugetare principale.<\/p>\n M\u0103sura de anulare a unor obliga\u021bii bugetare principale poate avea loc pentru maximum 50% din totalul obliga\u021biilor bugetare principale \u0219i nu poate avea ca obiect obliga\u021bii bugetare principale (\u0219i accesorii) reprezent\u00e2nd ajutor de stat de recuperat.<\/p>\n Societatea TVG TAX AUDIT S.R.L.<\/strong><\/p>\n Societate de consultan\u021b\u0103 fiscal\u0103<\/p>\n Societate de audit financiar<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Material publicat \u00een cotidianul \u201dMesagerul Hunedorean\u201d \u00een data de 22 septembrie 2020. https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/regimul-obligatiilor-fiscale-declarate-si-neachitate-incepand-cu-data-de-21-martie-2020\/ \u00cen contextul m\u0103surilor fiscale reglementate de: VII<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-602","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/602","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=602"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/602\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":603,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/602\/revisions\/603"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=602"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=602"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=602"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}<\/a><\/p>\n
\n
\n
\n
\n