{"id":563,"date":"2020-04-28T12:00:45","date_gmt":"2020-04-28T12:00:45","guid":{"rendered":"http:\/\/tvgtax.ro\/?p=563"},"modified":"2020-05-22T12:04:50","modified_gmt":"2020-05-22T12:04:50","slug":"masuri-fiscale-in-vigoare-incepand-cu-data-de-16-aprilie-2020","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tvgtax.ro\/masuri-fiscale-in-vigoare-incepand-cu-data-de-16-aprilie-2020\/","title":{"rendered":"M\u0103suri fiscale \u00een vigoare \u00eencep\u00e2nd cu data de 16 aprilie 2020"},"content":{"rendered":"

Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 28 aprilie 2020.<\/p>\n

https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/masuri-fiscale-in-vigoare-incepand-cu-data-de-16-aprilie-2020\/<\/a><\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0Monitorul Oficial nr. 319 din 16 aprilie 2020 a fost publicat\u0103 Ordonan\u0163a de urgen\u0163\u0103 a Guvernului nr. 48\/2020 din 9 aprilie 2020 privind unele m\u0103suri financiar fiscale.<\/em>
\n\u00cen cele ce urmeaz\u0103, v\u0103 prezent\u0103m principalele m\u0103suri fiscale adoptate, cu precizarea c\u0103 aplicarea reglement\u0103rilor prezentate la lit. A \u015fi lit. B de mai jos \u00eenceteaz\u0103 la 30 de zile de la data \u00eencet\u0103rii st\u0103rii de urgen\u0163\u0103:
\n\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 A. Rambursarea taxei pe valoarea ad\u0103ugat\u0103<\/strong>
\nPotrivit prevederilor Art. XI din actul normativ,
\n(1) Prin derogare de la prevederile art. 169 din Legea nr. 207\/2015 privind Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare, denumit \u00een continuare Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103, taxa pe valoarea ad\u0103ugat\u0103 solicitat\u0103 la rambursare prin deconturile cu sum\u0103 negativ\u0103 de tax\u0103 pe valoarea ad\u0103ugat\u0103 cu op\u0163iune de rambursare, depuse \u00een cadrul termenului legal de depunere, se ramburseaz\u0103 de organul fiscal central, cu efectuarea, ulterior, a inspec\u0163iei fiscale.
\n(2) Prevederile alin. (1) nu se aplic\u0103:
\na) deconturilor cu sum\u0103 negativ\u0103 de tax\u0103 pe valoarea ad\u0103ugat\u0103 cu op\u0163iune de rambursare pentru care, p\u00e2n\u0103 la data intr\u0103rii \u00een vigoare a prezentei ordonan\u0163e de urgen\u0163\u0103, a fost \u00eenceput\u0103 inspec\u0163ia fiscal\u0103 \u00een vederea solu\u0163ion\u0103rii acestora;
\nb) deconturilor cu sume negative de TVA cu op\u0163iune de rambursare, depuse de contribuabilii mari stabili\u0163i potrivit Ordinului pre\u015fedintelui Agen\u0163iei Na\u0163ionale de Administrare Fiscal\u0103 nr. 3.609\/ 2016 privind organizarea activit\u0103\u0163ii de administrare a marilor contribuabili \u015fi de contribuabilii mijlocii stabili\u0163i potrivit Ordinului pre\u015fedintelui Agen\u0163iei Na\u0163ionale de Administrare Fiscal\u0103 nr. 3.610\/2016 privind organizarea activit\u0103\u0163ii de administrare a contribuabililor mijlocii, cu modific\u0103rile ulterioare, care se solu\u0163ioneaz\u0103 dup\u0103 efectuarea inspec\u0163iei fiscale anticipate, \u00een cazul \u00een care:
\n(i) contribuabilul are \u00eenscrise \u00een cazierul fiscal fapte care sunt sanc\u0163ionate ca infrac\u0163iuni;
\n(ii) organul fiscal central, pe baza informa\u0163iilor de\u0163inute, constat\u0103 c\u0103 exist\u0103 riscul unei ramburs\u0103ri necuvenite;
\n(iii) pentru contribuabilul respectiv a fost declan\u015fat\u0103 procedura de lichidare voluntar\u0103 sau a fost deschis\u0103 procedura de insolven\u0163\u0103, cu excep\u0163ia celor pentru care s-a confirmat un plan de reorganizare, \u00een condi\u0163iile legii speciale;
\nc) deconturilor cu sume negative de TVA cu op\u0163iune de rambursare, depuse de al\u0163i contribuabili dec\u00e2t cei prev\u0103zu\u0163i la lit. b), care se solu\u0163ioneaz\u0103 dup\u0103 efectuarea inspec\u0163iei fiscale anticipate, \u00een cazul \u00een care:
\n(i) contribuabilul are \u00eenscrise \u00een cazierul fiscal fapte care sunt sanc\u0163ionate ca infrac\u0163iuni;
\n(ii) organul fiscal central, pe baza informa\u0163iilor de\u0163inute, constat\u0103 c\u0103 exist\u0103 riscul unei ramburs\u0103ri necuvenite;
\n(iii) pentru contribuabilul respectiv a fost declan\u015fat\u0103 procedura de lichidare voluntar\u0103 sau a fost deschis\u0103 procedura de insolven\u0163\u0103, cu excep\u0163ia celor pentru care s-a confirmat un plan de reorganizare, \u00een condi\u0163iile legii speciale;
\n(iv) contribuabilul depune primul decont cu sume negative de TVA cu op\u0163iune de rambursare, dup\u0103 \u00eenregistrarea \u00een scopuri de TVA;
\n(v) soldul sumei negative de TVA solicitat la rambursare provine din mai mult de 12 perioade de raportare lunare, respectiv 4 perioade de raportare trimestriale.
\n(3) Pentru sumele rambursate \u00een conformitate cu prevederile prezentului articol, inspec\u0163ia fiscal\u0103 ulterioar\u0103 se decide \u00een baza unei analize de risc.
\n\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0B. Suspendarea condi\u0163iilor pentru men\u0163inerea valabilit\u0103\u0163ii e\u015falon\u0103rii la plat\u0103<\/strong>
\nPotrivit prevederilor Art. XII din actul normativ,
\n(1) Pentru plata cu \u00eent\u00e2rziere a ratelor din graficele de e\u015falonare neachitate p\u00e2n\u0103 la \u00eemplinirea termenului prev\u0103zut la art. XIII alin. (1) nu se calculeaz\u0103 \u015fi nu se datoreaz\u0103 dob\u00e2nzi \u015fi penalit\u0103\u0163i conform Codului de procedur\u0103 fiscal\u0103. \u00cen acest caz, p\u00e2n\u0103 la primul termen de plat\u0103 dup\u0103 expirarea termenului prev\u0103zut la art. XIII alin. (1), organul fiscal competent, din oficiu, reface graficul de e\u015falonare, cu respectarea perioadei de e\u015falonare aprobate. Noul grafic de e\u015falonare se comunic\u0103 debitorului prin decizia organului fiscal.<\/p>\n

(2) Prin derogare de la prevederile art. 194 alin. (1), art. 195 alin. (10) \u015fi art. 200 alin. (2) din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103, condi\u0163iile de men\u0163inere a valabilit\u0103\u0163ii e\u015falon\u0103rilor la plat\u0103 acordate potrivit legii se suspend\u0103 p\u00e2n\u0103 la \u00eemplinirea termenului prev\u0103zut la art. XIII alin. (1).
\n(3) Dispozi\u0163iile art. 157 alin. (2) lit. a) din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103 se aplic\u0103 \u00een mod corespunz\u0103tor \u015fi pentru obliga\u0163iile bugetare prev\u0103zute la alin. (1) \u015fi (2).
\n(4) Se suspend\u0103 sau nu \u00eencep m\u0103surile de executare silit\u0103, prin soma\u0163ie \u015fi prin valorificarea bunurilor la licita\u0163ie, a crean\u0163elor bugetare, cu excep\u0163ia execut\u0103rilor silite care se aplic\u0103 pentru recuperarea crean\u0163elor bugetare stabilite prin hot\u0103r\u00e2ri judec\u0103tore\u015fti definitive pronun\u0163ate \u00een materie penal\u0103, provenite din s\u0103v\u00e2r\u015firea de infrac\u0163iuni.
\n(5) Termenele de prescrip\u0163ie a dreptului organului fiscal de a stabili crean\u0163e fiscale \u015fi de a cere executarea silit\u0103, precum \u015fi cel al contribuabilului\/pl\u0103titorului de a cere restituirea crean\u0163elor fiscale, prev\u0103zute de Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103, se suspend\u0103 sau nu \u00eencep s\u0103 curg\u0103 p\u00e2n\u0103 la \u00eemplinirea termenului prev\u0103zut la art. XIII alin. (1).
\n\u00cen conformitate cu prevederile Art.XIII din actul normativ,
\n(1) Aplicarea prevederilor art. XI \u015fi XII \u00eenceteaz\u0103 la 30 de zile de la data \u00eencet\u0103rii st\u0103rii de urgen\u0163\u0103.
\n(2) Obliga\u0163iile care intr\u0103 sub inciden\u0163a m\u0103surilor prev\u0103zute la art. XII alin. (2), cu excep\u0163ia acelora care privesc ratele din graficele de e\u015falonare ref\u0103cute conform art. XII alin. (1), se consider\u0103 \u00eendeplinite \u00een urm\u0103toarele situa\u0163ii:
\na) pentru situa\u0163ia \u00een care termenele prev\u0103zute la art. 194 alin. (1), art. 195 alin. (10) \u015fi art. 200 alin. (2) din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103 s-au \u00eemplinit p\u00e2n\u0103 la expirarea termenului prev\u0103zut la alin. (1), dac\u0103 acestea se execut\u0103 \u00een termen de 30 de zile de la \u00eencetarea acestui termen;
\nb) pentru celelalte situa\u0163ii dec\u00e2t cele prev\u0103zute la lit. a), la \u00eemplinirea termenului prev\u0103zut la art. 194 alin. (1), art. 195 alin. (10) \u015fi art. 200 alin. (2) din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103.
\n(3) Pentru obliga\u0163iile prev\u0103zute la alin. (2) lit. a), contribuabilii pot solicita modificarea e\u015falon\u0103rii la plat\u0103, cu condi\u0163ia ca cererea s\u0103 fie depus\u0103 \u00een termen de 30 de zile de la \u00eencetarea termenului prev\u0103zut la alin. (1), prevederile art. 195 din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103 aplic\u00e2ndu-se \u00een mod corespunz\u0103tor.
\nTotodat\u0103, v\u0103 inform\u0103m c\u0103, potrivit prevederilor Art.XIV din actul normativ, \u201dPentru depunerea situa\u0163iilor financiare anuale aferente exerci\u0163iului financiar 2019, respectiv a raport\u0103rilor contabile anuale \u00eencheiate la 31 decembrie 2019, termenele prev\u0103zute la art. 36 alin. (1) \u015fi (3) \u015fi art. 37 din Legea contabilit\u0103\u0163ii nr. 82\/1991, republicat\u0103, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare, se prorog\u0103 p\u00e2n\u0103 la data de 31 iulie 2020 inclusiv.\u201d
\nDe asemenea, au fost adoptate unele m\u0103suri cu privire la plata impozitului specific unor activit\u0103\u0163i.
\nAstfel, potrivit prevederilor Art. IX din actul normativ,
\n(1) Contribuabilii obliga\u0163i la plata impozitului specific unor activit\u0103\u0163i, potrivit Legii nr. 170\/2016 privind impozitul specific unor activit\u0103\u0163i, pentru anul 2020, nu datoreaz\u0103 impozit specific pentru perioada \u00een care ace\u015ftia \u00eentrerup activitatea total sau par\u0163ial pe perioada st\u0103rii de urgen\u0163\u0103 decretate.
\n(2) Pentru aplicarea alin. (1), contribuabilii recalculeaz\u0103, \u00een mod corespunz\u0103tor, impozitul specific stabilit potrivit Legii nr. 170\/2016, aferent anului 2020, prin \u00eemp\u0103r\u0163irea impozitului specific anual la 365 de zile calendaristice \u015fi \u00eenmul\u0163irea cu num\u0103rul de zile aferent perioadei din anul calendaristic \u00een care a desf\u0103\u015furat activitatea. Perioada \u00een care contribuabilii au desf\u0103\u015furat activitatea se determin\u0103 prin sc\u0103derea din num\u0103rul de 365 de zile calendaristice a num\u0103rului de zile aferent perioadei \u00een care ace\u015ftia au \u00eentrerupt activitatea total sau par\u0163ial pe perioada st\u0103rii de urgen\u0163\u0103 decretate.
\n(3) Impozitul specific unor activit\u0103\u0163i determinat potrivit alin. (1) \u015fi (2) se declar\u0103 \u015fi se pl\u0103te\u015fte potrivit art. 8 din Legea nr. 170\/2016.
\n(4) Pentru a beneficia de prevederile alin. (1) \u015fi (2), contribuabilii trebuie s\u0103 \u00eendeplineasc\u0103 cumulativ urm\u0103toarele condi\u0163ii:
\na) \u00eentrerup activitatea total sau par\u0163ial \u015fi de\u0163in certificatul pentru situa\u0163ii de urgen\u0163\u0103 emis de Ministerul Economiei, Energiei \u015fi Mediului de Afaceri;
\nb) nu se afl\u0103 \u00een insolven\u0163\u0103 conform informa\u0163iilor disponibile pe pagina web a Oficiului Na\u0163ional al Registrului Comer\u0163ului.<\/p>\n

Societatea TVG TAX AUDIT S.R.L.<\/strong>
\nSocietate de consultan\u0163\u0103 fiscal\u0103 <\/em><\/p>\n

Societate de audit financiar<\/em>
\nemail: office@tvgtax.ro<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 28 aprilie 2020. https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/masuri-fiscale-in-vigoare-incepand-cu-data-de-16-aprilie-2020\/ \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-563","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/563","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=563"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/563\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":564,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/563\/revisions\/564"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=563"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=563"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=563"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}