{"id":551,"date":"2020-04-21T02:19:18","date_gmt":"2020-04-21T02:19:18","guid":{"rendered":"http:\/\/tvgtax.ro\/?p=551"},"modified":"2020-04-27T02:26:22","modified_gmt":"2020-04-27T02:26:22","slug":"programul-de-sustinere-a-intreprinderilor-mici-si-mijlocii","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tvgtax.ro\/programul-de-sustinere-a-intreprinderilor-mici-si-mijlocii\/","title":{"rendered":"Programul de sus\u0163inere a \u00eentreprinderilor mici \u015fi mijlocii"},"content":{"rendered":"

Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 21 aprilie 2020<\/p>\n

https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/programul-de-sustinere-a-intreprinderilor-mici-si-mijlocii\/<\/a><\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0Normele metodologice de aplicare a Ordonan\u0163ei de urgen\u0163\u0103 a Guvernului nr. 110\/2017 privind Programul de sus\u0163inere a \u00eentreprinderilor mici \u015fi mijlocii \u2013 IMM INVEST ROM\u00c2NIA au fost publicate \u00een Monitorul Oficial al Rom\u00e2niei, Partea I, nr. 296 din 8 aprilie 2020.<\/em>
\n\u00cen cele ce urmeaz\u0103 v\u0103 prezent\u0103m principalele reglement\u0103ri con\u0163inute \u00een Norme \u015fi, totodat\u0103, principalele reglement\u0103ri corelative incidente (OUG nr. 110\/2017, Legea nr. 346\/2004 \u015fi OUG nr. 42\/2020).
\nProgramul de sus\u0163inere a \u00eentreprinderilor mici \u015fi mijlocii \u2013 IMM INVEST ROM\u00c2NIA vizeaz\u0103 una dintre urm\u0103toarele categorii de credite garantate, dup\u0103 cum urmeaz\u0103:
\nA. Norme metodologice de aplicare a Ordonan\u0163ei de urgen\u0163\u0103 a Guvernului nr. 110\/2017 privind Programul de sus\u0163inere a \u00eentreprinderilor mici \u015fi mijlocii-IMM INVEST ROM\u00c2NIA – Art.1 alin.(1)
\na) unul sau mai multe credite pentru realizarea de investi\u0163ii \u015fi\/sau unul sau mai multe credite\/linii de credit pentru capital de lucru, garantate de c\u0103tre stat, prin MFP, \u00een procent de maximum 80% din valoarea finan\u0163\u0103rii, exclusiv dob\u00e2nzile, comisioanele \u015fi spezele bancare aferente creditului garantat. Pentru creditele de investi\u0163ii, valoarea maxim\u0103 a finan\u0163\u0103rii este de 10.000.000 lei, iar pentru creditele\/liniile de credit pentru finan\u0163area capitalului de lucru valoarea maxim\u0103 a finan\u0163\u0103rii este de 5.000.000 lei \u015fi trebuie s\u0103 respecte una din urm\u0103toarele condi\u0163ii:
\n(i) dublul sumei reprezent\u00e2nd cheltuielile salariale, inclusiv contribu\u0163iile sociale obligatorii datorate de angajator aferente veniturilor din salarii \u015fi asimilate salariilor \u00eenregistrate la nivelul anului 2019. \u00cen cazul \u00eentreprinderilor \u00eenfiin\u0163ate dup\u0103 1 ianuarie 2019, cuantumul maxim al \u00eemprumutului nu poate dep\u0103\u015fi suma estimat\u0103 pentru primii doi ani de activitate;
\nsau
\n(ii) 25% din cifra de afaceri net\u0103 a beneficiarului pe 2019, respectiv venitul brut sau norma anual\u0103 de venit \u00een cazul persoanelor fizice care ob\u0163in venituri din activit\u0103\u0163i independente, dup\u0103 caz, conform Declara\u0163iei unice privind impozitul pe venit \u015fi contribu\u0163ii sociale datorate de persoanele fizice depuse la organele fiscale competente pentru anul 2019;
\nsau
\n(iii) o valoare care s\u0103 rezulte din nevoile sale de lichidit\u0103\u0163i; acestea pot include at\u00e2t costuri cu capital de lucru, c\u00e2t \u015fi costurile cu investi\u0163ii, cu condi\u0163ia prezent\u0103rii unor documente justificative de c\u0103tre beneficiar, situa\u0163ie \u00een care cuantumul \u00eemprumutului nu poate dep\u0103\u015fi nevoile de lichidit\u0103\u0163i de la momentul acord\u0103rii pentru urm\u0103toarele 18 luni;
\nsau
\nb) unul sau mai multe credite\/linii de credit pentru finan\u0163area capitalului de lucru, garantate de stat, prin MFP, \u00een procent de maximum 90% din valoarea finan\u0163\u0103rii, exclusiv dob\u00e2nzile, comisioanele \u015fi spezele bancare aferente creditului garantat, acordat unei micro\u00eentreprinderi sau \u00eentreprinderi mici. Valoarea maxim\u0103 a finan\u0163\u0103rilor este 500.000 lei pentru micro\u00eentreprinderi, respectiv 1.000.000 lei pentru \u00eentreprinderile mici, \u00een limita uneia din urm\u0103toarele condi\u0163ii:
\n(i) dublul sumei reprezent\u00e2nd cheltuielile salariale, inclusiv contribu\u0163iile sociale obligatorii datorate de angajator aferente veniturilor din salarii \u015fi asimilate salariilor, \u00eenregistrate la nivelul anului 2019. \u00cen cazul \u00eentreprinderilor \u00eenfiin\u0163ate dup\u0103 1 ianuarie 2019, cuantumul maxim al \u00eemprumutului nu poate dep\u0103\u015fi suma estimat\u0103 pentru primii doi ani de activitate;
\nsau
\n(ii) 25% din cifra de afaceri net\u0103 a beneficiarului pe 2019, respectiv venitul brut sau norma anual\u0103 de venit \u00een cazul persoanelor fizice care ob\u0163in venituri din activit\u0103\u0163i independente, dup\u0103 caz, conform Declara\u0163iei unice privind impozitul pe venit \u015fi contribu\u0163ii sociale datorate de persoanele fizice depuse la organele fiscale competente pentru anul 2019;
\nsau
\n(iii) o valoare care s\u0103 rezulte din nevoile sale de lichidit\u0103\u0163i; acestea pot include at\u00e2t costuri cu capital de lucru, c\u00e2t \u015fi costurile cu investi\u0163ii, cu condi\u0163ia prezent\u0103rii unor documente justificative de c\u0103tre beneficiar, situa\u0163ie \u00een care cuantumul \u00eemprumutului nu poate dep\u0103\u015fi nevoile de lichidit\u0103\u0163i de la momentul acord\u0103rii pentru urm\u0103toarele 18 luni.
\n(2) Valoarea maxim\u0103 cumulat\u0103 a finan\u0163\u0103rilor garantate de stat care pot fi acordate unui beneficiar \u00een cadrul facilit\u0103\u0163ii prev\u0103zute la alin. (1) este de 10.000.000 lei. Beneficiarii care se \u00eencadreaz\u0103 \u00een categoria micro\u00eentreprinderilor sau \u00eentreprinderilor mici nu pot cumula creditele\/liniile de credite pentru finan\u0163area capitalului de lucru prev\u0103zute la alin. 1 lit. b) cu creditele\/liniile de credit pentru finan\u0163area capitalului de lucru prev\u0103zute la alin. 1 lit. a).
\n(3) Beneficiarii care se \u00eencadreaz\u0103 \u00een categoria micro\u00eentreprinderilor \u015fi \u00eentreprinderilor mici sunt eligibili pentru acordarea facilita\u0163ilor de credit garantate prev\u0103zute la alin. (1) lit. b) \u015fi pot cumula aceste facilit\u0103\u0163i cu creditele de investi\u0163ii prev\u0103zute la alin. (1) lit. a), \u00een limita plafonului de cumul de 10.000.000 lei.
\n(4) Pentru creditele prev\u0103zute la alin. (1), MFP pl\u0103te\u015fte granturile reprezent\u00e2nd dob\u00e2nzile aferente creditelor\/liniilor de credit pentru finan\u0163area capitalului de lucru \u015fi a creditelor pentru investi\u0163ii, a comisionului de administrare \u015fi a comisionului de risc \u00een procent de 100% din bugetul MFP\u2026<\/p>\n

(5) Schema de ajutor de stat prev\u0103zut\u0103 la alin. (4) este implementat\u0103 de c\u0103tre MFP, prin FNGCIMM, \u00een conformitate cu atribu\u0163iile ce \u00eei revin prin Hot\u0103r\u00e2rea Guvernului nr. 34\/2009 privind organizarea \u015fi func\u0163ionarea Ministerului Finan\u0163elor Publice, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare, precum \u015fi \u00een conformitate cu legisla\u0163ia \u00een materie de ajutor de stat\u2026
\n(6) Creditele prev\u0103zute la alin. (1) se acord\u0103 \u00een func\u0163ie de criteriile specifice prev\u0103zute \u00een normele \u015fi procedurile interne de creditare ale institu\u0163iilor de credit, cu \u00eencadrarea \u00een normele de garantare ale FNGCIMM, condi\u0163iile de acordare a garan\u0163iilor de stat \u015fi cu respectarea regulilor de gestionare a plafoanelor anuale.
\n(14) Pentru toate categoriile de credite prev\u0103zute la art. 1 alin. (1) nu se percepe comision de rambursare anticipat\u0103, iar contractul de credit nu poate con\u0163ine clauze care s\u0103 permit\u0103 modificarea unilateral\u0103 a acestuia de c\u0103tre institu\u0163ia de credit.
\n(15) Pentru creditele de investi\u0163ii, institu\u0163iile de credit pot acorda, la solicitarea beneficiarilor, o perioad\u0103 de gra\u0163ie de maximum 18 luni, la \u00eenceputul perioadei de creditare.
\nArt.2
\nf) micro\u00eentreprinderile \u015fi \u00eentreprinderile mici \u2013 beneficiarii programului care se \u00eencadreaz\u0103 \u00een prevederile art. 3 din Ordonan\u0163a de urgen\u0163\u0103 a Guvernului nr. 110\/2017, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare, \u015fi respect\u0103 condi\u0163iile prev\u0103zute la art. 4 alin. (1) lit. a), respectiv lit. b) din Legea nr. 346\/2004 privind stimularea \u00eenfiin\u0163\u0103rii \u015fi dezvolt\u0103rii \u00eentreprinderilor mici \u015fi mijlocii, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare;
\ng) \u00eentreprinderile mijlocii \u2013 beneficiarii programului care se \u00eencadreaz\u0103 \u00een prevederile art. 3 din Ordonan\u0163a de urgen\u0163\u0103 a Guvernului nr. 110\/2017, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare, \u015fi respect\u0103 condi\u0163iile prev\u0103zute la art. 4 alin. (1) lit. c)din Legea nr. 346\/2004, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare;
\nArt.6
\n(5) Durata maxim\u0103 a finan\u0163\u0103rii \u00een cazul creditelor pentru realizarea de investi\u0163ii este de 72 de luni, f\u0103r\u0103 posibilitate de prelungire.
\n(6) Durata maxim\u0103 a finan\u0163\u0103rii \u00een cazul creditelor\/liniilor de credit pentru capital de lucru este de 36 de luni.
\n(7) Prelungirea valabilit\u0103\u0163ii creditelor\/liniilor de credit pentru finan\u0163area capitalului de lucru acordate \u00een cadrul programului poate fi realizat\u0103 pe o perioad\u0103 de maximum 36 de luni \u00eencep\u00e2nd de la data scaden\u0163ei finan\u0163\u0103rii prev\u0103zute \u00een contractul de credit ini\u0163ial, urm\u00e2nd ca, cel pu\u0163in \u00een ultimele 12 luni de prelungire, rambursarea creditului s\u0103 se fac\u0103 \u00een rate lunare sau trimestriale pe baza unui grafic de rambursare
\nArt. 11
\n(1)\u2026\u00eenregistrarea beneficiarilor \u00een program se realizeaz\u0103 prin parcurgerea urm\u0103toarelor etape:
\na) solicitantul de finan\u0163are garantat\u0103, beneficiar al granturilor acordate \u00een cadrul schemei de ajutor de stat, trebuie s\u0103 se \u00eenregistreze \u00een aplica\u0163ia online disponibil\u0103 pe site-ul www.imminvest.ro;
\nb) data la care este activ\u0103 aplica\u0163ia privind \u00eenregistrarea online se comunic\u0103 pe site-ul FNGCIMM cu 5 zile \u00eenainte de data \u00eenceperii procesului de \u00eenregistrare propriu-zis;
\nc) \u00eenscrierea online se desf\u0103\u015foar\u0103 \u00een sesiune continu\u0103, p\u00e2n\u0103 la epuizarea plafonului \u015fi bugetului alocat programului;
\nd) fiecare poten\u0163ial beneficiar aplicant trebuie s\u0103 completeze online datele de identificare, s\u0103 ata\u015feze declara\u0163ia IMM \u00een format pdf., completat\u0103 \u015fi semnat\u0103 pe formatul prev\u0103zut \u00een anexa nr. 1 la Legea nr. 346\/2004 privind stimularea \u00eenfiin\u0163\u0103rii \u015fi dezvolt\u0103rii \u00eentreprinderilor mici \u015fi mijlocii, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare, declara\u0163ia de minimis, \u00een func\u0163ie de tipul beneficiarului (\u00eentreprindere mijlocie, \u00eentreprindere mic\u0103, micro\u00eentreprindere), precum \u015fi op\u0163iunea pentru tipul de credit solicitat;
\ne) aplica\u0163ia software va genera automat solicitantului num\u0103rul de \u00eenregistrare, precum \u015fi un mesaj de confirmare a efectu\u0103rii \u00eenregistr\u0103rii. Dup\u0103 efectuarea verific\u0103rii datelor \u015fi elementelor \u00eenregistrate de poten\u0163ialul beneficiar aplicant, se va emite acordul de principiu privind eligibilitatea \u00een cadrul programului;
\nf) \u00eenregistrarea online se poate efectua o singur\u0103 dat\u0103 \u00een cadrul aplica\u0163iei, programul electronic de \u00eenregistrare online nepermi\u0163\u00e2nd \u00eenscrierea de dou\u0103 ori a aceluia\u015fi poten\u0163ial beneficiar solicitant. Pentru motive temeinic justificate, beneficiarul poate solicita FNGCIMM modificarea \u00eenregistr\u0103rii online efectuate.
\n(2) FNGCIMM pune \u00een format electronic (online) la dispozi\u0163ia institu\u0163iei de credit selectate de poten\u0163ialul beneficiar aplicant datele \u015fi documentele \u00eenregistrate de acesta, precum \u015fi acordul de principiu privind eligibilitatea beneficiarului aplicant.
\n(3) institu\u0163ia de credit analizeaz\u0103 cererea beneficiarului \u015fi adopt\u0103 intern decizia de acordare a creditului de investi\u0163ii\/creditului\/liniei de credit pentru capital de lucru, conform solicit\u0103rii beneficiarului, cu stabilirea valorii creditului \u00een conformitate cu normele interne de creditare, p\u00e2n\u0103 la valoarea maxim\u0103 calculat\u0103 \u00een conformitate cu dispozi\u0163iile art. 1 alin. (3) lit. a) \u015fi b) din Ordonan\u0163a de urgen\u0163\u0103 a Guvernului nr. 110\/2017, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare.\u201d<\/p>\n

B. Ordonanta de urgent\u0103 a Guvernului nr.110\/2017 privind Programul de sus\u0163inere a \u00eentreprinderilor mici \u015fi mijlocii-IMM INVEST ROM\u00c2NIA:
\nArt. 3 alin. (1)<\/p>\n

Beneficiarul este eligibil \u00een cadrul programului dac\u0103 \u00eendepline\u015fte cumulativ urm\u0103toarele criterii:
\na) nu se afl\u0103 \u00een dificultate \u00een sensul pct. 20 \u015fi 24 din Comunicarea Comisiei \u2013 Orient\u0103ri privind ajutoarele de stat pentru salvarea \u015fi restructurarea \u00eentreprinderilor nefinanciare aflate \u00een dificultate 2014\/C 249\/01, publicate \u00een Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 249 din 31 iulie 2014, respectiv: \u00een cazul unei societ\u0103\u0163i cu r\u0103spundere limitat\u0103 \u015fi a societ\u0103\u0163ilor pe ac\u0163iuni, atunci c\u00e2nd nu a pierdut mai mult de jum\u0103tate din capitalul social \u00een ultimii doi ani \u015fi mai mult de un sfert din acest capital \u00een ultimele 12 luni, a\u015fa cum reiese din ultimele dou\u0103 situa\u0163ii financiare anuale ale societ\u0103\u0163ii, fac excep\u0163ie start-up-urile care nu au nicio situa\u0163ie financiar\u0103 anual\u0103 depus\u0103; sau \u00een cazul unei societ\u0103\u0163i \u00een care cel pu\u0163in o parte dintre asocia\u0163i sunt \u0163inu\u0163i nelimitat pentru datoriile \u00eentreprinderii, atunci c\u00e2nd nu a pierdut mai mult de jum\u0103tate din capitalul propriu \u00een ultimii doi ani \u015fi mai mult de un sfert din acest capital \u00een cursul ultimelor 12 luni, a\u015fa cum reiese din ultimele dou\u0103 situa\u0163ii financiare anuale ale societ\u0103\u0163ii, respectiv societate \u00een nume colectiv, societate \u00een comandit\u0103 simpl\u0103, societate \u00een comandit\u0103 pe ac\u0163iuni, fac excep\u0163ie start-up-urile care nu au nici o situa\u0163ie financiar\u0103 anual\u0103 depus\u0103; sau IMM-ul nu se afl\u0103 \u00een niciuna dintre urm\u0103toarele situa\u0163ii: procedura de insolven\u0163\u0103, procedur\u0103 de executare silit\u0103 declan\u015fat\u0103 de organele fiscale \u015fi\/sau al\u0163i creditori, \u00eenchidere opera\u0163ional\u0103, dizolvare, lichidare, administrare special\u0103 sau concordat \u015fi nu \u00eendepline\u015fte criteriile din legisla\u0163ia na\u0163ional\u0103 pentru a fi supus unei proceduri de insolven\u0163\u0103 la cererea creditorilor, conform declara\u0163iei pe propria r\u0103spundere, completat\u0103 \u015fi semnat\u0103 de beneficiarul finan\u0163\u0103rii;
\nb) nu se afl\u0103 \u00een litigiu, \u00een calitate de p\u00e2r\u00e2t, cu Ministerul Finan\u0163elor Publice \u015fi\/sau institu\u0163ia de credit partener\u0103;
\nc) nu figureaz\u0103 cu credite restante, inclusiv pentru finan\u0163\u0103rile tip leasing, \u00een ultimele 6 luni anterioare datei solicit\u0103rii garan\u0163iei de stat sau dac\u0103 \u00eenregistreaz\u0103 restan\u0163e, acestea sunt \u00eencadrate \u00een categoriile A, B, C \u00een baza de date a Centralei Riscului de Credit, denumit \u00een continuare C.R.C.;
\nd) nu se afl\u0103 \u00een interdic\u0163ie de a emite cecuri la data aprob\u0103rii creditului \u015fi nu figureaz\u0103 cu incidente majore cu bilete la ordin \u00een ultimele 6 luni \u00een baza de date a Centralei Incidentelor de Pl\u0103\u0163i, denumit \u00een continuare C.I.P.;
\ne) \u00eempotriva lui nu s-a deschis procedura insolven\u0163ei, \u00een temeiul legilor aplicabile;
\nf) prezint\u0103 institu\u0163iei de credit garan\u0163ii colaterale, care, \u00eempreun\u0103 cu garan\u0163ia de stat \u015fi ipoteca legal\u0103 imobiliar\u0103 \u015fi\/sau mobiliar\u0103 asupra activelor finan\u0163ate din credit \u00een cazul creditelor de investi\u0163ii, acoper\u0103 \u00een propor\u0163ie de cel pu\u0163in 100% valoarea finan\u0163\u0103rii;
\ng) sunt eligibile conform reglement\u0103rilor interne ale institu\u0163iei de credit;
\nh) nu \u00eenregistreaz\u0103 obliga\u0163ii restante la plata impozitelor, taxelor, contribu\u0163iilor \u015fi a altor sume datorate bugetului general consolidat.
\nC. Legea nr. 346\/2004 privind stimularea \u00eenfiin\u0163\u0103rii \u015fi dezvolt\u0103rii \u00eentreprinderilor mici \u015fi mijlocii:<\/p>\n

Art. 4
\n(1) \u00centreprinderile mici \u015fi mijlocii se clasific\u0103, \u00een func\u0163ie de num\u0103rul mediu annual de salaria\u0163i, \u00een urm\u0103toarele categorii:<\/p>\n

a) p\u00e2n\u0103 la 9 salaria\u0163i \u2013 micro\u00eentreprinderi;<\/p>\n

b) \u00eentre 10 \u015fi 40 de salaria\u0163i \u2013 \u00eentreprinderi mici;<\/p>\n

c) \u00eentre 50 \u015fi 249 de salaria\u0163i \u2013 \u00eentreprinderi mijlocii.
\nD. Ordonanta de urgent\u0103 a Guvernului nr.42\/2020 pentru modificarea \u015fi completarea Ordonan\u0163ei de urgent\u0103 a Guvernului nr.110\/2017 privind Programul de sus\u0163inere a \u00eentreprinderilor mici \u015fi mijlocii-IMM INVEST ROM\u00c2NIA,precum \u015fi pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru sus\u0163inerea activit\u0103\u0163ilor IMM-urilor in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19:
\nArt. 4
\ne) depun un document scris prin care se angajeaz\u0103 s\u0103 nu disponibilizeze personalul existent de la data intr\u0103rii \u00een vigoare a prezentei ordonan\u0163e de urgen\u0163\u0103 p\u00e2n\u0103 la 31 decembrie 2020. \u00centreprinderea poate organiza programul de lucru al salaria\u0163ilor \u00een func\u0163ie de evolu\u0163ia activit\u0103\u0163ii curente a acesteia.
\nAplica\u0163ia privind \u00eenregistrarea online a solicitan\u0163ilor de finan\u0163are garantat\u0103 este disponibil\u0103, \u00eencep\u00e2nd cu data de 17.04.2020, pe site-ul www.imminvest.ro<\/p>\n

\nSocietatea TVG TAX AUDIT S.R.L.<\/strong>
\nSocietate de consultan\u0163\u0103 fiscal\u0103\u00a0<\/em><\/p>\n

Societate de audit financiar<\/em><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 21 aprilie 2020 https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/programul-de-sustinere-a-intreprinderilor-mici-si-mijlocii\/ \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-551","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/551","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=551"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/551\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":552,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/551\/revisions\/552"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=551"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=551"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=551"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}