{"id":543,"date":"2020-03-22T08:52:52","date_gmt":"2020-03-22T08:52:52","guid":{"rendered":"http:\/\/tvgtax.ro\/?p=543"},"modified":"2020-04-06T09:10:40","modified_gmt":"2020-04-06T09:10:40","slug":"masuri-adoptate-de-guvernul-romaniei-in-domeniile-economic-si-fiscal-bugetar-al-protectiei-sociale-si-al-indemnizatiilor-de-somaj","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tvgtax.ro\/masuri-adoptate-de-guvernul-romaniei-in-domeniile-economic-si-fiscal-bugetar-al-protectiei-sociale-si-al-indemnizatiilor-de-somaj\/","title":{"rendered":"M\u0103suri adoptate de Guvernul Rom\u00e2niei in domeniile economic \u0219i fiscal-bugetar, al protec\u021biei sociale \u0219i al indemniza\u021biilor de \u0219omaj"},"content":{"rendered":"

Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 22 martie 2020.<\/p>\n

https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/masuri-adoptate-de-guvernul-romaniei-in-domeniile-economic-si-fiscal-bugetar-al-protectiei-sociale-si-al-indemnizatiilor-de-somaj\/<\/a><\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

Ordonan\u021ba nr. 29, cu m\u0103suri economice \u0219i fiscal-bugetare<\/b><\/p>\n

\u00cen Monitorul Oficial nr.230\/21.03.2020 a fost publicat\u0103 OUG nr.29 privind unele m\u0103suri economice \u0219i fiscal-bugetare, \u00een vigoare de la data de 21.03.2020.<\/b> \u00cen cele ce urmeaz\u0103 prezent\u0103m principalele reglement\u0103ri con\u021binute \u00een actul normativ:<\/p>\n

1. Modificari comparativ cu varianta promovat\u0103 prin Ordonan\u021ba de urgen\u021b\u0103 a Guvernului nr. 110 din 20 decembrie 2017 privind Programul de\u00a0sus\u021binerea \u00eentreprinderilor mici\u00a0\u0219i\u00a0mijlocii \u2013 IMM INVEST ROMANIA:<\/p>\n

a) redimensionarea creditelor ce vor fi garantate \u00een cadrul Programului dup\u0103 cum urmeaz\u0103:<\/p>\n

\u2013\u00a0unul sau mai multe credite pentru realizarea de investi\u021bii \u0219i\/sau unul sau mai multe credite\/linii de credit pentru capital de lucru, garantate de c\u0103tre stat, prin Ministerul Finan\u021belor Publice, \u00een procent de maximum 80% din valoarea finan\u021b\u0103rii, exclusiv dob\u00e2nzile, comisioanele \u0219i speze bancare aferente creditului garantat. Valoarea maxim\u0103 cumulat\u0103 a finan\u021b\u0103rilor garantate de stat care pot fi acordate unui beneficiar \u00een cadrul acestei facilit\u0103\u021bi este de 10.000.000 lei. Valoarea maxim\u0103 a creditelor\/liniile de credit pentru finan\u021barea capitalului de lucru acordate unui beneficiar nu poate dep\u0103\u0219i media cheltuielilor aferente capitalului de lucru din ultimii doi ani fiscali, in limita a 5.000.000 lei. Pentru creditele de investi\u021bii valoarea maxima a finan\u021b\u0103rii este de 10.000.000 lei.<\/p>\n

-una sau mai multe garan\u021bii pentru credite\/linii de credit pentru finan\u021barea capitalului de lucru, exclusiv dob\u00e2nzile, comisioanele \u0219i speze bancare aferente creditului garantat de stat\u00a0\u00een procent de maximum 90% acordat unei micro\u00eentreprinderi sau \u00eentreprindere mica,\u00a0\u00een valoare maxim\u0103\u00a0de 500.000 lei pentru micro\u00eentreprinderi, respectiv maximum 1.000.000 lei pentru \u00eentreprinderile mici. Valoarea maxim\u0103 a fiec\u0103rei finan\u021b\u0103ri acordate unui beneficiar nu poate dep\u0103\u0219i media cheltuielilor aferente capitalului de lucru din ultimii doi ani fiscali,\u00a0\u00een limita pragurile prev\u0103zute anterior.<\/p>\n

b) subven\u021bionarea dob\u00e2nzii pentru creditele ce urmeaz\u0103 a fi garantate dup\u0103 cum urmeaz\u0103:<\/p>\n

\u2013 pentru creditele garantate \u00een procent de 80%, Ministerul Finan\u021belor Publice subven\u021bioneaz\u0103 dob\u00e2nzile aferente creditelor\/liniilor de credit pentru finan\u021barea capitalului de lucru\u00a0\u0219i a creditelor pentru investi\u021bii\u00a0\u00een procent de\u00a0100%\u00a0din bugetul Ministerului\u00a0Finan\u021belor\u00a0Publice- Ac\u021biuni generale\u00a0\u00een cadrul unei scheme de ajutor de stat \/de minimis asociat\u0103acestui program.<\/p>\n

\u2013 pentru creditele garantate \u00een procent de 90%, Ministerul Finan\u021belor Publice subven\u021bioneaz\u0103 dob\u00e2nzile aferente creditelor\/liniilor de credit pentru finan\u021barea capitalului de lucru\u00a0\u0219i a creditelor pentru investi\u021bii\u00a0\u00een procent de 100% din\u00a0bugetul Ministerului Finan\u021belor Publice- Ac\u021biuni generale\u00a0\u00een cadrul unei scheme de ajutor de stat \/de minimis asociat\u0103acestui program.<\/p>\n

c) stabilirea perioadei \u00een care se subven\u021bioneaz\u0103 dob\u00e2nda pentru creditele garantate de stat \u00een cadrul Programului, respectiv perioada de acordare a subven\u021biei de dob\u00e2nd\u0103\u00a0este p\u00e2n\u0103 la data de 31 martie 2021 de la momentul acord\u0103rii creditului. Acordarea subven\u021biei de dob\u00e2nd\u0103 se men\u021bine \u00een\u00a0urm\u0103torii 2 ani\u00a0doar \u00een condi\u021biile \u00een care cre\u0219terea economic\u0103 estimat\u0103 de CNSP pentru ace\u0219ti ani se situeaz\u0103 sub nivelul celei \u00eenregistrate \u00een anul 2020, \u0219i se stabile\u0219te prin\u00a0act normativ cu putere de lege.<\/p>\n

d) obliga\u021biile fiscale restan\u021be \u0219i alte crean\u021be bugetare se vor achita din creditul\/ linia de credit pentru capitalul de lucru acordate \u00een cadrul programului.<\/p>\n

e) recalibrarea duratei maxime a finan\u021b\u0103rilor, respectiv cre\u0219terea perioadei de garantare a creditelor\/liniilor de credit pentru capital de lucru de la 24 la 36 de luni cu posibilitatea prelungirii cu 36 de luni. Pentru creditele de investi\u021bii a fost men\u021binut\u0103 perioada de 120 de luni.<\/p>\n

\u00cen vederea eficientiz\u0103rii Programului \u0219i facilitarea accesului IMM-urilor la Program, cheltuielile privind comisionul de administrare pentru acoperirea costurilor de acordare \u0219i monitorizare a garan\u021biilor acordate de F.N.G.C.I.M.M., \u00een numele \u0219i contul statului, vor fi suportate din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finan\u021belor Publice- Ac\u021biuni Generale, in cadrul unei scheme de ajutor\u00a0de stat\/\u00a0de minimis\u00a0asociat\u0103 acestui programpe perioada acord\u0103rii subven\u021biei de dob\u00e2nd\u0103, iar ulterior se datoreaz\u0103 \u00a0FNGCIMM de c\u0103tre beneficiarul programului.<\/p>\n

2.Prorogarea termenului de plat\u0103 pentru impozitul pe cl\u0103diri, impozitul pe teren, respectiv impozitul pe mijloacele de transport de la 31 martie 2020 la 30 iunie 2020.<\/p>\n

Prorogarea\u00a0termenului prev\u0103zut la art. 462 alin. (2), art. 467 alin. (2)\u00a0\u0219iart. 472 alin. (2), din Codul fiscal pentru acordarea bonifica\u021biei stabilit\u0103 de consiliul local, de la 31 martie 2020 la 30 iunie 2020.<\/p>\n

3.Prorogarea dispozi\u021biilor referitoare la temrenele de depunere a notific\u0103rilor \u0219i a cererilor depuse de contribuabili pentru a beneficia de m\u0103surile de restructurare a obliga\u021biilor bugetare.<\/p>\n

\u021ain\u00e2nd cont de faptul c\u0103, termenul de notificare a organului fiscal privind inten\u021bia de restruturare se \u00eempline\u0219te la 31 martie 2020, iar efectele economice ale declar\u0103rii st\u0103rii de urgen\u021b\u0103 este de a\u0219teptat s\u0103 continue dup\u0103 \u00eencetarea acesteia, iar situa\u021bia economic\u0103 a contribuabililor viza\u021bi va r\u0103m\u00e2ne \u00een continuare afectat\u0103, se propune modificarea art. 3 alin. (1) \u0219i art. 22 alin. (1) \u00een scopul prelungirii termenelor de depunere a notific\u0103ri privind inten\u021bia de restructurare a obliga\u021biilor bugetare \u0219i implicit a solicit\u0103ri de restructurare a obliga\u021biilor bugetare.<\/p>\n

Astfel, s-a stabilit prorogarea termenului pentru depunerea inten\u021biei de restructurare p\u00e2n\u0103 la data de 31 iulie 2020 \u0219i \u00a0prorogarea termenului de depunere a cererii de restructurare p\u00e2n\u0103 la data de 30 octombrie 2020.<\/p>\n

4.\u00cen contextul instituirii st\u0103rii de urgen\u021b\u0103 \u00een Rom\u00e2nia cu privire la pandemia de Covid 19 confirmat\u0103 de Organiza\u021bia Mondial\u0103 a S\u0103n\u0103t\u0103\u021bii\u00a0\u0219i analiz\u00e2nd recomand\u0103rile OECD privind m\u0103surile fiscal bugetare pentru a sprijini mediul de afaceri \u00een ceea ce prive\u0219te capitalul de lucru necesar continu\u0103rii activit\u0103\u021bii \u0219i reducerii riscului disponibiliz\u0103rilor, \u00een domeniul colect\u0103rii veniturilor statului, s-au aprobat o serie de m\u0103suri fiscale, astfel:<\/p>\n

\u2013 nu se calculeaz\u0103 \u0219i nu se datoreaz\u0103 dob\u00e2nzi \u0219i penalit\u0103\u021bi de \u00eent\u00e2rziere pentru obliga\u021biile fisca\u0219e scadente \u00eencep\u00e2nd cu data intr\u0103rii \u00een vigoare a prezentei ordonan\u021be de urgen\u021b\u0103;<\/p>\n

\u2013 se suspenda sau nu \u00eencep m\u0103surile de executare silit\u0103\u00a0crean\u021belor bugetare, cu excep\u021bia execut\u0103rilor silite care se aplica pentru recuperarea crean\u021belor bugetare stabilite prin hot\u0103r\u00e2ri judec\u0103tore\u0219ti pronun\u021bate \u00een materie penal\u0103, provenite din s\u0103v\u00e2r\u0219irea de infrac\u021biuni.<\/p>\n

Aceste m\u0103suri vizeaz\u0103 sprijinirea contribuabililor pentru a face fa\u021b\u0103 efectelor economice ce decurg ca urmare a instituirii st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, prin recalibrarea eforturilor de promovare a conform\u0103rii voluntare pentru asigurarea veniturilor predictibile pe termen mediu \u0219i lung. M\u0103surile fiscale aprobate \u00eenceteaz\u0103 \u00een termen de 30 de zile de la \u00eencetarea st\u0103rii de urgen\u021b\u0103.<\/p>\n

5. S-a stabilit ca, prin derogare de la prevederile \u00een vigoare din Legea nr.227\/2015 privind Codul fiscal, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare, contribuabilii care aplic\u0103 sistemul de declarare \u0219i plat\u0103 a impozitului pe profit anual, cu pl\u0103\u021bi anticipate efectuate trimestrial, s\u0103 poat\u0103 efectua pl\u0103\u021bile anticipate trimestriale pentru anul 2020, la nivelul sumei rezultate din calculul impozitului pe profit trimestrial. Op\u021biunea pentru efectuarea pl\u0103\u021bilor anticipate la nivelul impozitului pe profit trimestrial real se va exercita p\u00e2n\u0103 la primul termen de plat\u0103, respectiv 25 aprilie 2020 \u0219i va r\u0103m\u00e2ne definitiv\u0103 pentru toate pl\u0103\u021bile anticipate aferente anului fiscal 2020.<\/p>\n

Aceast\u0103 modalitate de calcul a pl\u0103\u021bilor anticipate se aplic\u0103 \u00een mod corespunz\u0103tor \u0219i de c\u0103tre contribuabilii care au ca perioad\u0103 fiscal\u0103 anul fiscal modificat, pentru trimestrele din anul calendaristic 2020.<\/p>\n

6. S-a stabilit ca micile afaceri a c\u0103ror activitate este afectat\u0103 prin m\u0103surile impuse de autorit\u0103\u021bile publice pentru prevenirea \u0219i combaterea pandemiei determinate de infec\u021bia cu coronavirusul COVID-19 s\u0103 beneficieze de sprijin suplimentar, de o perioad\u0103 de\u00a0moratoriu<\/i>, \u00een special \u00een privin\u021ba obliga\u021biilor de plat\u0103 legate de serviciile esen\u021biale care le condi\u021bioneaz\u0103 continuarea activit\u0103\u021bii \u2013\u00a0serviciile de utilit\u0103\u021bi,\u00a0electricitate, gaze naturale, ap\u0103, servicii telefonice, dar \u0219i \u00een privin\u021ba obliga\u021biilor legate de plata chirieipentru imobilul cu destina\u021bie de sediu social \u0219i\/sau de sedii secundare. Protec\u021bia cea mai bun\u0103 pentru \u00eentregul sistem economic este, totu\u0219i, continuarea produc\u021biei \u0219i a consumului \u00een noile condi\u021bii determinate de situa\u021bia grav\u0103 generat\u0103 de aceast\u0103 pandemie, tocmai de aceea, \u00een acest context modificat substan\u021bial \u0219i sever, contractele \u00een derulare ale acestor \u00eentreprinderi mici \u015fi mijlocii, care nu se mai pot executa, nu trebuie imediat abandonate, ci trebuie renegociate \u0219i adaptate acestor condi\u021bii vitrege.<\/p>\n

De un moratoriu similar IMM-urilor afectate beneficiaz\u0103 \u015fi profesiile liberale din domeniul justi\u0163iei, a c\u0103ror activitate este afectat\u0103 direct de m\u0103surile dispuse de autorit\u0103\u021bi \u00een contextul pandemiei generate de infec\u021bia cu coronavirsului COVID-19, fiind necesar s\u0103 se asigure continuitatea furniz\u0103rii acestor servicii publice esen\u021biale.<\/p>\n

De asemenea, \u00een contextul m\u0103surilor de restr\u00e2ngere luate deja \u0219i care se preconizeaz\u0103 a fi instituite \u00een contextul pandemiei de COVID 19 pentru limitarea interac\u021biunii cu publicul la nivelul institu\u021biilor publice, au fost prelungite termenele pentru depunerea declara\u021biilor privind beneficiarul real al\u00a0societ\u0103\u021bilor,\u00a0asocia\u021biilor\u00a0\u015fi\u00a0funda\u021biilor, iar pe durata st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, depunerea acestora a fost suspendat\u0103.<\/p>\n

II. Ordonan\u021ba nr. 30 cu m<\/b><\/span>\u0103suri adoptate in domeniul protec\u021biei sociale (1)
\n<\/b><\/span>
\nIn Monitorul Oficial nr.231\/21.03.2020 a fost publicat\u0103 OUG nr.30\/2020 pentru modificarea \u0219i completarea unor acte normative, precum \u0219i pentru stabilirea unor m\u0103suri \u00een domeniul protec\u021biei sociale \u00een contextul situa\u021biei epidemiologice determinat\u0103 de r\u0103sp\u00e2ndirea coronavirusului SARS-CoV-2, in vigoare de la data de 21.03.2020.
\nIn cele ce urmeaz\u0103 va prezentam principalele modific\u0103ri \u0219i complet\u0103ri ale Legii nr.19\/2020 privind acordarea unor zile libere p\u0103rin\u021bilor pentru supravegherea copiilor, \u00een situa\u021bia \u00eenchiderii temporare a unit\u0103\u021bilor de \u00eenv\u0103\u021b\u0103m\u00e2nt, publicat\u0103 \u00een Monitorul Oficial al Rom\u00e2niei, Partea I nr. 209 din 14 martie 2020,astfel:<\/span><\/p>\n

\u201c\u2026Prin p\u0103rinte se \u00een\u021belege:<\/span><\/p>\n

a) p\u0103rintele biologic;<\/span><\/p>\n

b) adoptatorul;<\/span><\/p>\n

c) persoana care are copilul\/copii \u00een \u00eencredin\u021bare \u00een vederea adop\u021biei;<\/span><\/p>\n

d) persoana care are \u00een plasament copilul sau \u00een tutel\u0103;<\/span><\/p>\n

e) persoana desemnat\u0103 conform art. 104 alin. (2) din Legea nr.272\/2004 privind protec\u021bia \u0219i promovarea drepturilor copilului, republicat\u0103, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare<\/span><\/p>\n

f) p\u0103rintele sau reprezentantul legal al persoanei adulte cu handicap \u00eenscris\u0103 \u00eentr-o unitate de \u00eenv\u0103\u021b\u0103m\u00e2nt.<\/span><\/p>\n

Prevederile legii nu se aplic\u0103 \u00een cazul \u00een care unul dintre p\u0103rin\u021bi se afl\u0103 \u00een una sau mai multe din urm\u0103toarele situa\u021bii:<\/span><\/p>\n

a) este \u00een concediul prev\u0103zut la art. 2 alin.(1) sau art. 11 alin.(2) ori art. 31 alin.(1) din Ordonan\u021ba de urgen\u021b\u0103 a Guvernului nr.111\/2010 privind concediul \u0219i indemniza\u021bia pentru cre\u0219terea copiilor, aprobat\u0103 prin Legea nr.132\/2011, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare;<\/span><\/p>\n

b) este asistentul personal al unuia dintre copiii afla\u021bi \u00een \u00eentre\u021binere;<\/span><\/p>\n

c) cel\u0103lalt p\u0103rinte nu realizeaz\u0103 venituri din salarii \u015fi asimilate salariilor, venituri din activit\u0103\u0163i independente, venituri din drepturi de proprietate intelectual\u0103, venituri din activit\u0103\u0163i agricole, silvicultur\u0103 \u015fi piscicultur\u0103, supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 227\/2015 privind Codul fiscal, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare.<\/span><\/p>\n

d) se afl\u0103 \u00een concediu de odihn\u0103\/concediu f\u0103r\u0103 plat\u0103.<\/span><\/p>\n

Cererea va fi \u00eenso\u0163it\u0103 de o declara\u0163ie pe propria r\u0103spundere a celuilalt p\u0103rinte, din care s\u0103 rezulte c\u0103 acesta nu a solicitat la locul s\u0103u de munc\u0103 zile libere ce i s-ar cuveni potrivit prezentei legi, \u0219i nici nu se afl\u0103 concediu de odihn\u0103\/concediu f\u0103r\u0103 plat\u0103, precum \u0219i de o copie a certificatului\/certificatelor de na\u0219tere al\/ale copilului\/copiilor.<\/span><\/p>\n

Prevederile de mai sus nu se aplic\u0103 persoanei singure din familia monoparental\u0103, definit\u0103 \u00een condi\u021biile art.3 din Legea nr.277\/2010 privind aloca\u021bia pentru sus\u021binerea familiei, republicat\u0103, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare, precum \u0219i persoanei desp\u0103r\u021bit\u0103 \u00een fapt, situa\u021bie atestat\u0103 de autoritatea tutelar\u0103.<\/span><\/p>\n

Angajatorii acord\u0103 zilele libere \u00een condi\u021biile legii ,doar dup\u0103 epuizarea tuturor op\u021biunilor prev\u0103zute de reglement\u0103rile legale \u00een vigoare pentru desf\u0103\u0219urarea activit\u0103\u021bii \u0219i cu obliga\u021bia asigur\u0103rii continuit\u0103\u021bii activit\u0103\u021bii, inclusiv prin decalarea programului de lucru sau implementarea formelor de munca flexibile.<\/span><\/p>\n

Indemniza\u0163ia pentru fiecare zi liber\u0103 se pl\u0103te\u015fte din capitolul aferent cheltuielilor de personal din bugetul de venituri \u015fi cheltuieli al angajatorului \u015fi este \u00een cuantum de 75% din salariul de baz\u0103 corespunz\u0103tor unei zile lucr\u0103toare, dar nu mai mult de corespondentul pe zi a 75% din c\u00e2\u015ftigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigur\u0103rilor sociale de stat.<\/span><\/p>\n

Num\u0103rul de zile libere acordate potrivit legii nr. 19\/2020 se stabile\u015fte de c\u0103tre Guvern, prin hot\u0103r\u00e2re\u2026\u201d.<\/span><\/p>\n

III.<\/b><\/span>\u00a0M\u0103suri adoptate in domeniul protec\u021biei sociale (2)<\/b><\/p>\n

In Monitorul Oficial nr. 231\/21.03.2020 \u00a0a fost publicat\u0103 \u0219i\u00a0Hot\u0103r\u00e2rea Guvernului nr.217\/2020 pentru aplicarea prevederilor Legii nr.19\/2020 privind acordarea unor zile libere p\u0103rin\u021bilor pentru supravegherea copiilor, in situa\u021bia \u00eenchiderii temporare a unit\u0103\u021bilor de Invatamant.<\/p>\n

In cele ce urmeaz\u0103, va prezentam principalele reglementari con\u021binute in actul normativ:<\/p>\n

\u201d\u2026Se stabilesc ca zile libere pl\u0103tite pentru unul dintre p\u0103rin\u021bi, \u00een situa\u021bia suspend\u0103rii cursurilor sau \u00eenchiderii temporare a unit\u0103\u021bilor de \u00eenv\u0103\u021b\u0103m\u00e2nt, \u00een temeiul Legii nr.19\/2020 privind acordarea unor zile libere p\u0103rin\u021bilor pentru supravegherea copiilor, \u00een situa\u021bia \u00eenchiderii temporare a unit\u0103\u021bilor de \u00eenv\u0103\u021b\u0103m\u00e2nt, \u0219i al Decretului nr.195\/2020 privind instituirea st\u0103rii de urgen\u021b\u0103 pe teritoriul Rom\u00e2niei, zilele lucr\u0103toare p\u00e2n\u0103 la \u00eencetarea situa\u021biei de urgen\u021b\u0103 decretat\u0103, cu excep\u021bia zilelor lucr\u0103toare din perioada vacan\u021belor \u0219colare\u2026\u201d.<\/p>\n

Prevederile de mai sus se aplic\u0103 persoanelor care \u00eendeplinesc cumulativ condi\u021biile prev\u0103zute la art. 1 alin.(2) din Legea nr. 19\/2020.<\/p>\n

\u201c\u2026<\/b>Zilele libere se acord\u0103 la cererea unuia dintre p\u0103rin\u021bi, depus\u0103 la angajatorul persoanei care va supraveghea copilul \u00een perioada prev\u0103zut\u0103 \u2026,\u00eenso\u021bit\u0103 de o declara\u021bie pe propria r\u0103spundere a celuilalt p\u0103rinte, din care s\u0103 rezulte c\u0103 acesta nu a solicitat la locul s\u0103u de munc\u0103 zile libere ce i s-ar cuveni potrivit Legii nr.19\/2020, respectiv c\u0103 nu se afl\u0103 \u00een concediu de odihn\u0103 sau concediu f\u0103r\u0103 plat\u0103, precum \u0219i de copia certificatului\/certificatelor de na\u0219tere al\/ale copilului\/copiilor\u2026\u201d<\/p>\n

Modelul declara\u021biei este prev\u0103zut \u00een anexa care face parte integrant\u0103 hot\u0103r\u00e2re.<\/p>\n

\u201c\u2026Pentru fiecare zi liber\u0103\u2026angajatorul acord\u0103 o indemniza\u021bie care se pl\u0103te\u0219te din capitolul aferent cheltuielilor de personal din bugetul de venituri \u0219i cheltuieli al angajatorului \u0219i al c\u0103rei cuantum este de 75% din salariul de baz\u0103, dar nu mai mult de 75% din c\u00e2\u0219tigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigur\u0103rilor sociale de stat\u2026\u201d.<\/p>\n

\u201c\u2026Pentru decontarea sumelor pentru plata indemniza\u021biei\u2026angajatorul va depune cerere la agen\u021biile pentru ocuparea for\u021bei de munc\u0103 jude\u021bene, respectiv a municipiului Bucure\u0219ti \u00een a c\u0103rei raz\u0103 teritorial\u0103 \u00ee\u0219i desf\u0103\u0219oar\u0103 activitatea angajatorul sau sucursala\/punctul de lucru al acestuia, dup\u0103 caz. Cererea va fi \u00eenso\u021bit\u0103 de urm\u0103toarele documente:<\/h4>\n

a)<\/b>\u00a0lista angaja\u021bilor care au beneficiat de zilele libere, precum \u0219i indemniza\u021bia acordat\u0103 pe aceast\u0103 perioad\u0103;<\/p>\n

b)<\/b>\u00a0copii de pe statele de plat\u0103 din care s\u0103 reias\u0103 acordarea indemniza\u021biei;<\/p>\n

c)<\/b> declara\u021bia pe propria r\u0103spundere a reprezentantului legal al angajatorului prin care se atest\u0103 c\u0103 lista prev\u0103zut\u0103 la lit. a) con\u021bine persoanele care \u00eendeplinesc condi\u021biile reglementate la art. 2 alin.(2) din Legea nr. 19\/2020; modelul declara\u021biei este aprobat prin ordin al pre\u0219edintelui Agen\u021biei Na\u021bionale pentru Ocuparea For\u021bei de Munc\u0103, care se public\u0103 \u00een Monitorul Oficial al Rom\u00e2niei, Partea I;<\/p>\n

d)<\/b>\u00a0dovada pl\u0103\u021bii contribu\u021biilor \u0219i impozitelor aferente lunii \u00een care s-a pl\u0103tit indemniza\u021bia\u2026\u201d<\/p>\n

\u201c\u2026Cererea va fi datat\u0103 \u0219i semnat\u0103 de reprezentantul legal \u0219i va con\u021bine obligatoriu urm\u0103toarele elemente:<\/p>\n

a)<\/b>\u00a0datele de identificare ale angajatorului, inclusiv adresa de e-mail;<\/p>\n

b)<\/b>\u00a0contul bancar;<\/p>\n

c)<\/b>\u00a0numele reprezentantului legal al angajatorului;<\/p>\n

d)<\/b>\u00a0suma total\u0103 solicitat\u0103;<\/p>\n

e)<\/b>\u00a0num\u0103rul angaja\u021bilor pentru care s-a solicitat suma\u2026.\u201d<\/p>\n

Documentele prev\u0103zute\u00a0se transmit prin po\u0219ta electronic\u0103 la adresa electronic\u0103 comunicat\u0103 de agen\u021biile pentru ocuparea for\u021bei de munc\u0103 jude\u021bene, respectiv a municipiului Bucure\u0219ti, \u00een cel mult 30 zile de la data efectu\u0103rii pl\u0103\u021bii contribu\u021biilor \u0219i impozitelor aferente indemniza\u021biei.<\/p>\n

\u00cen situa\u021bia \u00een care documentele prev\u0103zute nu pot fi transmise prin po\u0219ta electronic\u0103, acestea se vor transmite prin orice alt mijloc de comunicare.<\/p>\n

\u201c\u2026Decontarea sumelor pl\u0103tite cu titlu de indemniza\u021bie\u2026se face \u00een termen de 60 de zile calendaristice de la data \u00eenregistr\u0103rii documentelor prev\u0103zute\u2026\u201d.<\/p>\n

\u201c\u2026<\/b>Agen\u021biile pentru ocuparea for\u021bei de munc\u0103 jude\u021bene, respectiv a municipiului Bucure\u0219ti au obliga\u021bia ca, \u00een termen de 24 ore de la primirea prin po\u0219ta electronic\u0103 \u2026a documentelor prev\u0103zute \u2026,\u00a0s\u0103 comunice angajatorului num\u0103rul de \u00eenregistrare al solicit\u0103rii\u2026\u201d.<\/p>\n

IV.Sus\u021binerea statului pentru indemniza\u021bia ajutor \u0219omaj<\/b><\/p>\n

In Monitorul Oficial nr.231\/21.03.2020\u00a0a fost publicat\u0103\u00a0OUG nr.30\/2020 pentru modificarea \u0219i completarea unor acte normative, precum \u0219i pentru stabilirea unor m\u0103suri \u00een domeniul protec\u021biei sociale \u00een contextul situa\u021biei epidemiologice determinat\u0103 de r\u0103sp\u00e2ndirea coronavirusului SARS-CoV-2, in vigoare de la data de 21.03.2020.<\/p>\n

In cele ce urmeaz\u0103 ,va prezentam reglementarile privitoare la condi\u021biile in care se poate beneficia de sus\u021binerea statului pentru indemniza\u021bia ajutor \u0219omaj:<\/p>\n

\u201d\u2026Art. XI. \u2013 (1) Pe perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103 instituit\u0103 prin Decretul Pre\u0219edintelui Rom\u00e2niei nr.195\/2020, pentru perioada suspend\u0103rii temporare a contractului individual de munc\u0103, respectiv a contractului de activitate sportiv\u0103 , din ini\u0163iativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53\/2003 \u2013 Codul muncii, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare, urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemniza\u0163iile de care beneficiaz\u0103 salaria\u0163ii, respectiv persoanele prev\u0103zute la art. 67, alin (1) lit a)-c) din Legea 69\/2000 a Educa\u021biei Fizice \u0219i Sportului, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare, de minimum 75% din salariul de baz\u0103 corespunz\u0103tor locului de munc\u0103 ocupat, respectiv din 75% din drepturile \u00een bani aferente contrapresta\u021biei activit\u0103\u021bii sportive, pl\u0103tite din fondul de salarii, se suport\u0103 din bugetul asigur\u0103rilor pentru \u0219omaj, dar nu mai mult de 75% din c\u00e2\u0219tigul salarial mediu brut prev\u0103zut de Legea nr. 6\/2020 privind bugetul asigur\u0103rilor sociale de stat pe anul 2020.
\n(2) De prevederile alin. (1) beneficiaz\u0103 angajatorii care \u00eendeplinesc urm\u0103toarele condi\u021bii:
\na) \u00eentrerup activitatea total sau par\u021bial \u00een baza deciziilor emise de autorit\u0103\u021bile publice competente potrivit legii, pe perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103 decretate;
\nb) \u00eenregistreaz\u0103 o diminuare a nivelului veniturilor din exploatare (\u00eenregistrate conform reglement\u0103rilor contabile) \u00een lunile afectate cu un procent 30% fa\u021b\u0103 de:
\ni. veniturile din acelea\u0219i luni ale anului trecut sau
\nii. veniturile lunii februarie 2020, \u00een func\u021bie de modul de desf\u0103\u0219urare a activit\u0103\u021bii.
\nc) \u00eenregistreaz\u0103 o diminuare a \u00eencas\u0103rilor cu un procent de minimum 30% fa\u021b\u0103 de media \u00eencas\u0103rilor din perioada ianuarie-februarie 2020;
\nd) cel pu\u021bin 30% din num\u0103rul total de personal este afectat de \u00eentreruperea activit\u0103\u021bii total sau par\u021bial.<\/p>\n

(3) Angajatorii care beneficiaz\u0103 de prevederile alin. (1) au obliga\u0163ia s\u0103 men\u0163in\u0103 raporturile de munc\u0103\/raporturile contractuale ale persoanelor \u00een cauz\u0103 pe o perioad\u0103 de cel pu\u021bin 6 luni de la data re\u00eenceperii activit\u0103\u021bii dup\u0103 suspendarea raporturilor de munc\u0103\/ rela\u021biilor contractuale conform art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53\/2003 \u2013 Codul muncii, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare, cu excep\u021bia societ\u0103\u021bilor aflate sub inciden\u021ba Legii nr.85\/2014 privind procedurile de prevenire a insolven\u021bei \u0219i de insolven\u021b\u0103.
\n(4) Alte persoanele juridice cu activit\u0103ti comerciale care intrerup activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile publice competente potrivit legii, pe perioada starii de urgenta decretate, beneficiaza din bugetul asigur\u0103rilor pentru \u0219omaj de o sum\u0103 \u00een cuantum de 75% din c\u00e2\u0219tigul salarial mediu brut prev\u0103zut de Legea nr. 6\/2020 privind bugetul asigur\u0103rilor sociale de stat pe anul 2020.
\n(5) Pe perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103 instituit\u0103 prin Decretul Pre\u0219edintelui Rom\u00e2niei nr. 195\/2020 nu poate fi suspendat contractul individual de munc\u0103 \u00een temeiul art. 50 lit. f) din Legea nr. 53\/2003 \u2013 Codul Muncii, republicat, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare, pentru motive ce \u021bin de \u00eencetarea sau reducerea activit\u0103\u021bii ca urmare a efectelor produse de epidemia SARS-CoV-2.<\/p>\n

Art.XII.- (1) \u00cen vederea acord\u0103rii sumelor necesare pl\u0103\u021bii indemniza\u021biei prev\u0103zute la art.XI alin. (1), angajatorii depun, prin po\u0219ta electronic\u0103, la Agen\u021biile pentru ocuparea for\u021bei de munc\u0103 jude\u021bene precum \u0219i a municipiului Bucure\u0219ti, \u00een raza c\u0103rora \u00ee\u0219i au sediul social, o cerere semnat\u0103 \u0219i datat\u0103 de reprezentantul legal, \u00eentocmit\u0103 conform modelului prev\u0103zut \u00een Anexa nr. 1 la prezenta ordonan\u0163\u0103 de urgen\u0163\u0103, \u00eenso\u021bit\u0103 de lista persoanelor care urmeaz\u0103 s\u0103 beneficieze de aceasta indemniza\u021bie, asumat\u0103 de reprezentantul legal al angajatorului, \u00eentocmit\u0103 conform modelului prev\u0103zut \u00een Anexa nr. 2 la prezenta ordonan\u0163\u0103 de urgen\u0163\u0103.
\n(2) Plata sumelor prev\u0103zute la alin. (1) se realizeaz\u0103 de c\u0103tre agen\u021biile pentru ocuparea for\u021bei de munc\u0103 jude\u021bene \u0219i a municipiului Bucure\u0219ti \u00een baza documentului eliberat de c\u0103tre structurile teritoriale ale Agen\u021biei Na\u021bionale de Administrare Fiscal\u0103, care atest\u0103 \u00eendeplinirea condi\u021biilor prev\u0103zute la art. XI. alin. (2) lit. b) \u0219i c).
\n(3) Plata sumei prev\u0103zute la art. XI alin. (4) se face \u00een baza cererii semnate \u0219i datate de reprezentantul legal, depus\u0103 prin po\u0219ta electronic\u0103, la agen\u021biile pentru ocuparea for\u021bei de munc\u0103 precum si a municipiului Bucure\u0219ti, \u00een raza c\u0103rora \u00ee\u0219i au sediul social.<\/p>\n

Art. XIII. \u2013 (1) Documentele prev\u0103zute la art.XII alin. (1) \u0219i (4) se depun \u00een luna curent\u0103 pentru plata indemniza\u021biei din luna anterioar\u0103.
\n(2) Decontarea, din bugetul asigur\u0103rilor pentru \u0219omaj, a sumelor pl\u0103tite cu titlu de indemniza\u021bie se face \u00een cel mult 30 de zile de la depunerea documentelor\u2026\u201d.<\/p>\n

 <\/p>\n

Societatea TVG TAX AUDIT<\/b><\/p>\n

Societate de consultanta fiscal\u0103 <\/em><\/p>\n

Societate de audit financiar<\/em><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 22 martie 2020. https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/masuri-adoptate-de-guvernul-romaniei-in-domeniile-economic-si-fiscal-bugetar-al-protectiei-sociale-si-al-indemnizatiilor-de-somaj\/ Ordonan\u021ba nr. 29, cu m\u0103suri economice \u0219i<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-543","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/543","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=543"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/543\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":544,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/543\/revisions\/544"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=543"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=543"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=543"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}