<\/a><\/p>\n\u00cen Monitorul Oficial Nr.648 din 5 august 2019 a fost publicat\u0103 Ordonan\u021ba Guvernului Nr. 6\/2019 din 31 iulie 2019 privind instituirea unor facilit\u0103\u021bi fiscale.
\nObiectivul actului normativ: crearea unui mecanism alternativ procedurii de acordare a e\u0219alon\u0103rii la plat\u0103, reglementat\u0103 deja \u00een Legea nr. 207\/2015 privind Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare, respectiv un mecanism de restructurare a obliga\u021biilor bugetare restante la data de 31 decembrie 2018 .
\nScopul emiterii actului normativ : revitalizarea \u0219i evitarea deschiderii procedurii de insolven\u021b\u0103 a contribuabililor care au acumulat datorii bugetare \u00een decursul timpului \u0219i nu au avut posibilitatea s\u0103 le achite .
\nPrin Ordonan\u021ba de Urgen\u021b\u0103 Nr. 67\/2019 din 19 septembrie 2019 s-au adus modific\u0103ri \u0219i complet\u0103ri Ordonan\u021bei Guvernului nr. 6\/2019 privind instituirea unor facilit\u0103\u021bi fiscale, acestea viz\u00e2nd: termenul p\u00e2n\u0103 la care debitorul care dore\u0219te s\u0103 \u00ee\u0219i restructureze obliga\u021biile bugetare are obliga\u021bia de a notifica organul fiscal competent cu privire la inten\u021bia sa (31 octombrie 2019 fa\u021b\u0103 de 30 septembrie 2019); ne\u00eenceperea sau suspendarea , dup\u0103 caz, a procedurii de executare silit\u0103, de la data depunerii notific\u0103rii, pentru obliga\u021biile bugetare care fac obiectul restructur\u0103rii; implica\u021bii cu privire la achizi\u021biile publice : un operator economic nu este exclus din procedura de atribuire dac\u0103 a depus notificarea privind inten\u021bia de restructurare a obliga\u021biilor bugetare .
\nPentru a beneficia de restructurarea obliga\u021biilor , debitorul trebuie , printre altele , s\u0103 prezinte un plan de restructurare \u0219i un test al creditorului privat prudent, \u00eentocmite de un expert independent.
\nM\u0103surile de restructurare a obliga\u021biilor bugetare care pot fi propuse prin planul de restructurare sunt, \u00een sintez\u0103 urm\u0103toarele :
\na) \u00eenlesniri la plata obliga\u021biilor bugetare \u2013 plata e\u0219alonat\u0103 a obliga\u021biilor bugetare principale, precum \u0219i am\u00e2narea la plat\u0103 a accesoriilor \u0219i\/sau a unei cote din obliga\u021biile bugetare principale, \u00een vederea anul\u0103rii;
\nb) conversia \u00een ac\u021biuni a obliga\u021biilor bugetare principale;
\nc) stingerea obliga\u021biilor bugetare principale prin darea \u00een plat\u0103 a unor bunuri imobile ale debitorului;
\nd) anularea unor obliga\u021bii bugetare principale \u2013 pentru maxim 50% din totalul acestora .<\/p>\n
Solicitarea de restructurare se poate depune \u00een termen de 6 luni de la intrarea \u00een vigoare a
\nOrdonan\u021bei (cel mai t\u0103rziu data de 10.02.2020) , sub sanc\u021biunea dec\u0103derii .
\n\u00cen Monitorul Oficial nr.72 din 31 ianuarie 2020 a fost publicat\u0103 Ordonan\u021ba Guvernului nr.6 din 28 ianuarie 2020 pentru modificarea \u0219i completarea Legii nr. 227\/ 2015 privind Codul fiscal , precum \u0219i pentru reglementarea unor m\u0103suri fiscal-bugetare .
\nArt. III al actului normativ vizeaz\u0103 modific\u0103ri \u0219i complet\u0103ri ale Ordonan\u021bei Guvernului nr.6\/2019 privind instituirea unor facilit\u0103\u021bi fiscale, dintre care men\u021bion\u0103m urm\u0103toarele :
\n1. La articolul 1, alineatul (1) se modific\u0103 \u015fi va avea urm\u0103torul cuprins:
\n„(1) \u00cen scopul revitaliz\u0103rii \u015fi evit\u0103rii deschiderii procedurii insolven\u0163ei, debitorii, persoane juridice de drept public sau privat, cu excep\u0163ia institu\u0163iilor publice definite potrivit Legii nr. 500\/2002 privind finan\u0163ele publice, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare, \u015fi a unit\u0103\u0163ilor administrativ-teritoriale, afla\u0163i \u00een dificultate financiar\u0103 \u015fi pentru care exist\u0103 riscul intr\u0103rii \u00een insolven\u0163\u0103, \u00ee\u015fi pot restructura obliga\u0163iile bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2018 \u015fi neachitate p\u00e2n\u0103 la data emiterii certificatului de atestare fiscal\u0103, precum \u015fi obliga\u0163iile bugetare accesorii.”
\n2. La articolul 1, dup\u0103 alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urm\u0103torul cuprins:
\n„(7) Dispozi\u0163iile prezentului capitol sunt aplicabile \u015fi urm\u0103torilor debitori:
\na) debitorii care pierd e\u015falonarea la plat\u0103 \u00eentruc\u00e2t disponibilit\u0103\u0163ile b\u0103ne\u015fti ale acestora, previzionate pe perioada de derulare a e\u015falon\u0103rii, nu permit sus\u0163inerea acesteia;
\nb) debitorii care au garantate obliga\u0163iile bugetare potrivit art. 210 – 211 \u015fi art. 235 din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103.”
\n3. La articolul 3, alineatul (1) se modific\u0103 \u015fi va avea urm\u0103torul cuprins:
\n„(1) Debitorul care dore\u015fte s\u0103 \u00ee\u015fi restructureze obliga\u0163iile bugetare, potrivit prezentului capitol, are obliga\u0163ia de a notifica organul fiscal competent cu privire la inten\u0163ia sa \u00een perioada 8 august – 31 octombrie 2019, precum \u015fi \u00een perioada 1 februarie – 31 martie 2020, sub sanc\u0163iunea dec\u0103derii din dreptul de a mai beneficia de restructurarea obliga\u0163iilor bugetare, \u015fi se adreseaz\u0103 unui expert independent \u00een vederea \u00eentocmirii unui plan de restructurare \u015fi a testului creditorului privat prudent.”
\n5. La articolul 22, alineatul (1) se modific\u0103 \u015fi va avea urm\u0103torul cuprins:
\n„(1) Solicitarea de restructurare prev\u0103zut\u0103 la art. 5 se poate depune p\u00e2n\u0103 la 31 iulie 2020, sub sanc\u0163iunea dec\u0103derii.”<\/p>\n
Societatea TVG TAX AUDIT SRL
\nSocietate de consultan\u021b\u0103 fiscal\u0103
\nSocietate de audit financiar<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 04 februarie 2020. https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/restructurarea-obligatiilor-bugetare-restante-la-data-de-31-decembrie-2018\/ \u00cen Monitorul Oficial Nr.648 din 5 august<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-529","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/529","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=529"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/529\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":530,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/529\/revisions\/530"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=529"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=529"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=529"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}