{"id":515,"date":"2019-12-03T09:42:50","date_gmt":"2019-12-03T09:42:50","guid":{"rendered":"http:\/\/tvgtax.ro\/?p=515"},"modified":"2020-02-12T09:44:59","modified_gmt":"2020-02-12T09:44:59","slug":"restructurarea-si-sau-anularea-obligatiilor-bugetare-continuare-2","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tvgtax.ro\/restructurarea-si-sau-anularea-obligatiilor-bugetare-continuare-2\/","title":{"rendered":"Restructurarea \u0219i\/sau anularea obliga\u021biilor bugetare – continuare \u2013"},"content":{"rendered":"

Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 03 decembrie 2019<\/p>\n

https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/restructurarea-si-sau-anularea-obligatiilor-bugetare-continuare-2\/<\/a><\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

\u00cen edi\u021bia de azi, \u00een scopul inform\u0103rii contribuabililor interesa\u021bi, continu\u0103m prezentarea ultimei p\u0103r\u021bi din \u00eentreb\u0103rile \u0219i r\u0103spunsurile privitoare la aplicarea Ordonan\u021bei nr.6\/2019 privind instituirea unor facilit\u0103\u021bi fiscale \u2013prezentate \u00een data de 13 noiembrie 2019, la Conferin\u021ba cu tema \u201dActualit\u0103\u021bi fiscale\u201d, Cluj \u2013 Napoca.<\/p>\n

\u00centrebare: Fondurile europene sunt ajutor de stat sau nu; printr-o not\u0103 de constatare s-a dispus restituirea unei sume peste 1.000.000 lei din fondurile POR alocate; \u00een ce m\u0103sur\u0103 acestea reprezint\u0103 ajutor de stat \u0219i societatea ar putea beneficia de restructurare conform OG nr.6\/2019?
\nR\u0103spuns: Av\u00e2nd \u00een vedere defini\u021bia prev\u0103zut\u0103 la art.2 alin.(1) lit.c) din OUG nr. 66\/2011 respectiv \u201e fonduri europene – sumele provenite din asisten\u0163a financiar\u0103 nerambursabil\u0103 acordat\u0103 Rom\u00e2niei din bugetul general al Uniunii Europene \u015fi\/sau din bugetele administrate de aceasta ori \u00een numele ei precum \u0219i defini\u021bia prev\u0103zut\u0103 la art.2 alin.(1)lit.d) din OUG nr.77\/2014 , respectiv \u201e ajutor de stat – avantaj economic acordat din surse sau resurse de stat ori gestionate de stat, sub orice form\u0103, care denatureaz\u0103 sau amenin\u0163\u0103 s\u0103 denatureze concuren\u0163a prin favorizarea anumitor \u00eentreprinderi sau sectoare de produc\u0163ie, \u00een m\u0103sura \u00een care acesta afecteaz\u0103 schimburile comerciale dintre statele membre;\u201d apreciem c\u0103 suma \u00een discu\u021bie nu este ajutor de stat \u00eens\u0103, pentru certitudine ,acesta chestiune trebuie clarificat\u0103 de emitentul notei de constatare.<\/p>\n

\u00centrebare: \u00cen cazul unei societ\u0103\u021bi (X ) cu personalitate juridic\u0103, \u00eenfiin\u021bat\u0103 \u00een subordinea Consiliului Local, av\u00e2nd activitate de prestare servicii de salubrizare pe raza unit\u0103\u021bii administrativ teritoriale, v\u0103 rog a ne preciza dac\u0103 Societatea X (\u00een baza unei hot\u0103r\u00e2ri a consiliului local) poate aplica Ordonan\u021ba nr.6 pentru anularea accesoriilor aferente serviciului de salubrizare restant, \u00eenregistrat la 31.12.2018 de c\u0103tre persoanele fizice \u0219i juridice? Men\u021bionez c\u0103 societ\u0103\u021bii X i s-a atribuit delegarea gestiunii serviciului de salubrizare conform Legii nr.51\/2006. Contractele sunt \u00eencheiate \u00eentre PF\/PJ \u0219i societatea X c\u0103ruia i s-a delegat activitatea
\nR\u0103spuns: Potrivit art.32 , prevederile Capitolului II se aplic\u0103 de c\u0103tre unit\u0103\u0163ile administrativ-teritoriale sau, dup\u0103 caz, subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucure\u015fti, op\u021bional, dac\u0103 consiliul local stabile\u015fte aplicarea facilit\u0103\u021bilor pentru sumele datorate bugetului local. \u00cen concluzie, \u00een m\u0103sura \u00een care sumele apar\u021bin bugetului local consiliul local poate aproba o astfel de procedur\u0103.<\/p>\n

\u00centrebare: Societate cu e\u0219alonare \u00een derulare la 08.08.2019 (dosar din 2017). La finalul lunii octombrie se pierde e\u0219alonarea din cauza nepl\u0103\u021bii datoriilor curente. Se va depune\/\u00eenregistra cerere \u0219i se va ob\u021bine (probabil) men\u021binerea e\u0219alon\u0103rii pentru restul de 2 ani din durata ini\u021bial\u0103 a e\u0219alon\u0103rii pierdute. Societatea aceasta poate \u00een vreun fel s\u0103 beneficieze de OG nr.6?
\nR\u0103spuns: Dac\u0103 debitorul finalizeaz\u0103 e\u0219alonarea la plat\u0103 p\u00e2n\u0103 la data de 15 decembrie acesta poate beneficia de dispozi\u021biile art. 31 alin. (2) din OG nr.6\/2019. \u00cen acest caz, accesoriile incluse \u00een ratele de e\u0219alonare cu termene de plat\u0103 dup\u0103 data intr\u0103rii \u00een vigoare a ordonan\u021bei, achitate odat\u0103 cu plata ratei de e\u0219alonare ,se restituie potrivit Codului de procedur\u0103 fiscal\u0103.<\/p>\n

\u00centrebare: \u00cen situa\u021bia prejudiciilor calculate \u0219i pl\u0103tite \u00een dosarele penale, are inciden\u021b\u0103 Ordonan\u021ba nr.6\/2019?
\nR\u0103spuns: Potrivit art.1 pct.8 din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103, crean\u021ba bugetar\u0103 principal\u0103 reprezint\u0103 dreptul la \u00eencasarea oric\u0103rei sume care se cuvine bugetului general consolidat, altele dec\u00e2t crean\u021bele bugetare accesorii. Este de men\u021bionat c\u0103 \u00een defini\u021bia obliga\u021biilor bugetare prev\u0103zut\u0103 la art.1 alin.(4) restructurarea obliga\u021biilor bugetare se aplic\u0103 \u0219i pentru obliga\u021biile bugetare principale \u0219i accesorii stabilite de alte organe dec\u00e2t organele fiscale, precum \u0219i pentru amenzile de orice fel, transmise spre recuperare organelor fiscale centrale dup\u0103 data de 1 ianuarie 2019 p\u00e2n\u0103 la data eliber\u0103rii certificatului de atestare fiscal\u0103 potrivit art.3 alin.(3).Potrivit art.23 alin.(3) intr\u0103 \u00een sfera capitolului II \u0219i alte obliga\u021bii de plat\u0103 individualizate \u00een titluri executorii emise potrivit legii \u0219i existente \u00een eviden\u021ba organului fiscal \u00een vederea recuper\u0103rii la data de 31 decembrie 2018 inclusiv. Astfel, observ\u0103m c\u0103 legiuitorul a inclus \u00een defini\u021bia obliga\u021biilor bugetare restante inclusiv obliga\u021biile de plat\u0103 individualizate \u00een titluri executorii f\u0103r\u0103 s\u0103 se disting\u0103 natura acestora (civile, fiscale, penale). Pe cale de consecin\u021b\u0103, titlurile executorii reprezentate de sentin\u021be civile \u0219i penale intr\u0103 \u00een sfera de aplicare a OG nr. 6\/2019 dac\u0103 respect\u0103 condi\u021biile prev\u0103zute de OG nr. 6\/2019.<\/p>\n

\u00centrebare: Dispozi\u021biile art.1 alin (6) din OG nr.6\/2019 \u0219i ale art.1 alin.(4) din Ordinul nr.2810\/2019 se interpreteaz\u0103 \u00een sensul c\u0103 efectele renun\u021b\u0103rii la suspendarea ob\u021binut\u0103 \u00een temeiul prevederilor art.14 sau art.15 din Legea nr.554\/2004 a contenciosului administrativ nu se produc \u00een situa\u021bia \u00een care se respinge solicitarea de restructurare \u0219i nici nu se acord\u0103 e\u0219alonarea la plat\u0103 a obliga\u021biilor a c\u0103ror restructurare a fost solicitat\u0103?
\nR\u0103spuns: Potrivit prevederilor art.1 alin.(6) din OG nr.6\/2019 \u0219i ale art.1 alin.(4) din OMFP nr.2810\/2019 \u201ePentru obliga\u021biile prev\u0103zute la alin.(3) lit.b), debitorii pot renun\u0163a la efectele suspend\u0103rii actului administrativ fiscal pentru a beneficia de posibilitatea restructur\u0103rii obliga\u0163iilor bugetare prin depunerea unei cereri de renun\u0163are la efectele suspend\u0103rii actului administrativ fiscal. Cu alte cuvinte renun\u0163area la efectele suspend\u0103rii are drept scop aplicarea dispozi\u0163iilor cap. I din ordonan\u0163\u0103 \u015fi nu d\u0103 dreptul organului fiscal de a \u00eencepe sau continua procedura de executare silit\u0103.<\/p>\n

\u00centrebare: Se poate renun\u021ba la suspendarea dispus\u0103 \u00een baza art.14 \u0219i art.15 din Legea nr.554\/2004 doar \u00een ceea ce prive\u0219te o parte din obliga\u021biile fiscale suspendate (\u00een cuantum de peste 1 milion de lei) \u00een vederea aplic\u0103rii pentru aceste din urm\u0103 obliga\u021bii a m\u0103surii restructur\u0103rii?
\nR\u0103spuns: Potrivit art.1 alin.(6) din OG nr.6\/2019 debitorii pot renun\u021ba la efectele suspend\u0103rii actului administrativ fiscal pentru a beneficia de posibilitatea restructur\u0103rii obliga\u021biilor bugetare. Prin urmare dac\u0103 debitorul poate renun\u021ba la suspendarea \u00eentregului act ar rezulta \u0219i c\u0103 poate renun\u021ba la suspendarea unei p\u0103r\u021bi din acesta, conform principiului qui potest plus, potest minus.
\n\u00centrebare:. Notificarea, \u00een situa\u021bia \u00een care contribuabilul se \u00eencadreaz\u0103 la cap.II – anularea accesoriilor cu condi\u021bia pl\u0103\u021bii p\u00e2n\u0103 la 15 decembrie a debitelor \u0219i accesoriilor aferente din anul 2019, poate fi depus\u0103 \u0219i dup\u0103 data de 31 octombrie 2019?
\nR\u0103spuns: Pentru accesarea facilit\u0103\u021bilor prev\u0103zute de Cap. II din OG nr.6\/2019 nu este prev\u0103zut un termen pentru depunerea notific\u0103rii. Este de men\u021bionat c\u0103 aceasta nu este obligatorie. Dar ,pentru a beneficia de facilit\u0103\u021bi debitorul trebuie s\u0103 depun\u0103 cererea de anulare a accesoriilor dup\u0103 \u00eendeplinirea \u00een mod corespunz\u0103tor a condi\u0163iilor prev\u0103zute la art. 24 lit.a) – c), dar nu mai t\u00e2rziu de 15 decembrie 2019 inclusiv, sub sanc\u0163iunea dec\u0103derii.<\/p>\n

\u00centrebare:. O persoan\u0103 fizic\u0103 a f\u0103cut obiectul verific\u0103rii de c\u0103tre Direc\u021bia General\u0103 de Control al Marilor Averi ,pentru perioada 2015-2016, control \u00eenceput \u00een septembrie 2018 ( aviz de verificare) \u0219i finalizat \u00een mai 2019. \u00cen urma controlului s-au stabilit obliga\u021bii fiscale \u0219i accesorii aferente anilor 2015 \u0219i 2016. Aceste obliga\u021bii s-au achitat \u00een iunie 2019. Poate beneficia persoana fizic\u0103 de anularea accesoriilor aferente obliga\u021biilor principale suplimentare, achitate \u00een totalitate, (debite dob\u00e2nzi, penalit\u0103\u021bi) aferente anilor 2015-2016 \u0219i restituirea lor ?
\nR\u0103spuns: Din \u00eentrebare rezult\u0103 c\u0103 sumele au fost achitate p\u00e2n\u0103 la intrarea \u00een vigoare a OG nr.6\/2019, context \u00een care \u00een CAF nu figureaz\u0103 cu obliga\u021bii bugetare restante la 31 decembrie 2018 \u0219i pe cale de consecin\u021b\u0103 nu poate beneficia de prevederile OG nr.6\/2019 (legea nu se aplic\u0103 retroactiv).<\/p>\n

\u00centrebare:. \u00cen ceea ce prive\u0219te facilitatea de la art.27 (inspec\u021bii fiscale \u00een curs la data intr\u0103rii \u00een vigoare), cap.II, aceast\u0103 facilitate se aplic\u0103 \u0219i pentru obliga\u021bii principale care dep\u0103\u0219esc 1 milion lei; singurele condi\u021bii sunt cele 2 condi\u021bii stipulate de art. 27? De asemenea, care dintre facilit\u0103\u021bile prev\u0103zute la art. 24 – 26 se aplic\u0103 pentru obliga\u021bii principale mai mari de 1 milion lei?
\nR\u0103spuns: \u00cen cazul facilit\u0103\u021bilor fiscale prev\u0103zute la art. 25, 26 \u0219i 27, pentru acestea nu sunt aplicabile prevederile art.23 alin.(1) referitoare la plafon \u00eentruc\u00e2t contribuabilii beneficiari ai facilit\u0103\u021bii, \u00een toate cazurile, nu \u00eenregistrau la data de 31 decembrie 2018 obliga\u021bii fiscale principale restante, acestea fiind ori declarate prin rectificare, ori stabilite prin decizie de impunere \u00een anul fiscal 2019 \u0219i care cuprind obliga\u021biile principale cu scaden\u021b\u0103 anterioar\u0103 datei de 31 decembrie 2018 inclusiv, ori au obliga\u021biile bugetare principale cu termene de plat\u0103 p\u00e2n\u0103 la 31 decembrie 2018, inclusiv, stinse p\u00e2n\u0103 la aceast\u0103 dat\u0103.<\/p>\n

Societatea TVG TAX AUDIT S.R.L.
\nSocietate de consultan\u021b\u0103 fiscal\u0103
\nSocietate de audit financiar<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 03 decembrie 2019 https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/restructurarea-si-sau-anularea-obligatiilor-bugetare-continuare-2\/ \u00cen edi\u021bia de azi, \u00een scopul inform\u0103rii<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-515","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/515","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=515"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/515\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":516,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/515\/revisions\/516"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=515"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=515"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=515"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}