<\/a><\/p>\nCamera Consultan\u021bilor Fiscali a organizat la Cluj \u2013 Napoca, \u00een data de 13 noiembrie 2019, Conferin\u021ba cu tema \u201dActualit\u0103\u021bi fiscale\u201d.
\nEvenimentul a constituit un prilej de dezbatere interactiv\u0103 a unei teme de actualitate din domeniul fiscal: \u201dM\u0103suri de restructurare a obliga\u021biilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 (OG nr.6\/2019)\u201d, tem\u0103 sus\u021binut\u0103\/prezentat\u0103 de c\u0103tre domnul Doru Petru Duda\u0219 \u2013 Director general MFP.
\n\u00cen cele ce urmeaz\u0103, \u00een scopul inform\u0103rii contribuabililor interesa\u021bi, prezent\u0103m parte din \u00eentreb\u0103rile \u0219i r\u0103spunsurile privitoare la aplicarea Ordonan\u021bei Guvernului nr.6\/2019 privind instituirea unor facilit\u0103\u021bi fiscale:<\/p>\n
\u00centrebare: Pot face obiectul anul\u0103rii accesoriile aferente obliga\u021biilor bugetare principale suplimentare de plat\u0103 de p\u00e2n\u0103 la 1.000.000 lei restante la 31 decembrie 2018 individualizate \u00een decizie de impunere emis\u0103 \u00een anul 2019, \u00een luna octombrie 2019, \u00een urma inspec\u021biei fiscale \u00eencepute dup\u0103 data de 8 august 2019?<\/p>\n
R\u0103spuns: Art.27 reglementeaz\u0103 situa\u021bia \u00een care inspec\u021biile sunt \u00een derulare la data intr\u0103rii \u00een vigoare a OG nr. 6\/2019 ordonan\u0163e. Pe cale de consecin\u021b\u0103, sumele stabilite urmare unei inspec\u021bii \u00eenceput\u0103 dup\u0103 data intr\u0103rii \u00een vigoare a OG nr. 6\/2019 nu intr\u0103 sub inciden\u021ba acestui act normativ.<\/p>\n
\u00centrebare: Daca societatea nu notific\u0103 ANAF p\u00e2n\u0103 la termenul stabilit (31.10.2019) decade din drepturi conform Ordonan\u021bei 6 dar \u00eentrebarea este dac\u0103 \u00een conformitate cu art.21 societatea mai are dreptul la e\u0219alonare sau organul fiscal va fi obligat s\u0103 deschid\u0103 procedura insolven\u021bei?<\/p>\n
R\u0103spuns: \u00cen cazul \u00een care nu a fost depus\u0103 notificarea, aceasta fiind o condi\u021bie sub sanc\u021biunea dec\u0103derii, \u00een acest caz contribuabilul poate solicita e\u0219alonarea la plat\u0103 potrivit Codului de procedur\u0103 fiscal\u0103.<\/p>\n
\u00centrebare: O societate \u00eenregistreaz\u0103 la 31.12.2018 \u00een sold dob\u00e2nzi \u0219i penalit\u0103\u021bi de \u00eent\u00e2rziere pentru un TVA datorat \u00een vam\u0103, pentru care s-au stabilit aceste accesorii, \u00eempreun\u0103 cu dob\u00e2nzi \u0219i penalit\u0103\u021bi de \u00eent\u00e2rziere stabilite prin decizie de impunere, \u00een urma unei inspec\u021bii fiscale pe zona de TVA. La 31.12.2018, TVA-ul datorat \u00een vam\u0103 \u0219i TVA-ul stabilit prin decizie de impunere erau integral achitate. \u00cen schimb, societatea mai avea \u00een sold aceste accesorii, pentru care a ob\u021binut e\u0219alonare la plat\u0103 \u00een anii anteriori. \u00cen acest sens, soldul acestor accesorii e\u0219alonate, la 31.12.2018, este 2.557.885 lei. \u00cen cursul anului 2019, societatea a achitat ratele de e\u0219alonare \u0219i a avut o compensare pentru o parte din accesorii cu un TVA aprobat la rambursare. \u00cen acest sens, consider\u0103m c\u0103 intr\u0103m pe prevederile capitolului 2, respectiv obliga\u021biile principale restante la 31.12.2018 sunt mai mici dec\u00e2t 1.000.000 lei. Cu toate acestea, procedura din Ordinul nr.3126\/2019, mai exact art.1, alin.(1) \u0219i (2), pare c\u0103 include \u0219i accesoriile \u00een acel plafon de 1 milion de lei.<\/p>\n
R\u0103spuns: Potrivit art.23 din OG nr.6\/2019 \u00een sfera de aplicare a acestui act normativ intr\u0103 obliga\u021biile bugetare principale restante administrate de organul fiscal central sub un milion lei. Raportat la OMFP nr.3126\/2019 alin (1) \u0219i (2) ale art. 1din acest act stabilesc sfera de aplicare at\u00e2t din perspectiva obliga\u021biilor bugetare principale c\u00e2t si din perspectiva accesoriilor f\u0103r\u0103 a se face referire la plafon. Raportat la situa\u021bia prezentat\u0103 \u00een\u021belegem c\u0103 este vorba de e\u0219alonare la plat\u0103, caz \u00een care preciz\u0103m c\u0103 art. 31 din OG nr.6\/2019 nu distinge \u00een ceea ce prive\u0219te plafonul, context \u00een care, se poate accesa facilitatea \u0219i dac\u0103 este dep\u0103\u0219it acesta, cu respectarea condi\u021biilor (finalizarea e\u0219alon\u0103rii).<\/p>\n
\u00centrebare: Ce se \u00eent\u00e2mpl\u0103 cu crean\u021bele care sunt suspendate la executare, se renun\u021b\u0103 la suspendare pentru a aplica solu\u021bia restructur\u0103rii \u0219i \u00een urma analizei f\u0103cute de ANAF se respinge planul de restructurare? Se revine la starea ini\u021bial\u0103, adic\u0103 la situa\u021bia \u00een care crean\u021bele respective r\u0103m\u00e2n suspendate la executare sau ele devin executabile de c\u0103tre ANAF? \u00cen oricare dintre situa\u021bii care este cadrul legal aplicabil r\u0103spunsului specific?
\nR\u0103spuns: Av\u00e2nd \u00een vedere prevederile art. 1 alin (4) din OMFP nr.2810\/2019, respectiv \u201e Pentru obliga\u021biile prev\u0103zute la alin. (3) lit. b), debitorii pot renun\u0163a la efectele suspend\u0103rii actului administrativ fiscal pentru a beneficia de posibilitatea restructur\u0103rii obliga\u0163iilor bugetare prin depunerea unei cereri de renun\u0163are la efectele suspend\u0103rii actului administrativ fiscal. Cu alte cuvinte, renun\u0163area la efectele suspend\u0103rii are drept scop aplicarea dispozi\u0163iilor cap. I din ordonan\u0163\u0103 \u015fi nu d\u0103 dreptul organului fiscal de a \u00eencepe sau continua procedura de executare silit\u0103.
\n\u00centrebare: Societatea depune Notificarea privind anularea obliga\u021biilor de plat\u0103 accesorii. Ulterior verific\u0103rii depunerii tuturor declara\u021biilor fiscale \u0219i aprob\u0103rii procedurii de anulare a obliga\u021biilor accesorii, societatea constat\u0103 c\u0103 nu a depus o declara\u021bia recapitulativ\u0103 privind livr\u0103rile\/achizi\u0163iile\/prest\u0103rile intracomunitare. Cum se interpreteaz\u0103 aceasta situa\u021bie ulterior aplic\u0103rii procedurii de anulare a obliga\u021biilor accesorii stabilite prin OG nr.6\/2019 \u0219i OMFP nr.3126\/2019?<\/p>\n
R\u0103spuns: Potrivit art.24 lit.c) din OG nr.6\/2019 debitorul s\u0103 aib\u0103 depuse toate declara\u0163iile fiscale, potrivit vectorului fiscal. Potrivit Codului de procedur\u0103 fiscal\u0103 vector fiscal reprezint\u0103 totalitatea tipurilor de obliga\u0163ii fiscale pentru care exist\u0103 obliga\u0163ii de declarare cu caracter permanent. acela\u0219i act normativ reglementeaz\u0103 faptul c\u0103 obliga\u0163ie fiscal\u0103 reprezint\u0103 obliga\u0163ia de plat\u0103 a oric\u0103rei sume care se cuvine bugetului general consolidat, reprezent\u00e2nd obliga\u0163ia fiscal\u0103 principal\u0103 \u015fi obliga\u0163ia fiscal\u0103 accesorie. \u00cen ceea ce prive\u0219te declara\u021bia recapitulativ\u0103, \u00een\u021beleg\u00e2nd declara\u021bia 390 Declara\u021bie recapitulativ\u0103 privind livr\u0103rile\/achizi\u021biile\/prest\u0103rile intracomunitare – aceasta este o declara\u021bie informativ\u0103 \u0219i nu este \u00een vectorul fiscal. \u00cen concluzie, depunerea ulterioar\u0103 a declara\u021biei recapitulative nu afecteaz\u0103 procedura de anulare accesorii.<\/p>\n
\u00centrebare: Avizul de inspec\u021bie fiscal\u0103 este din data de 27.06.2019; inspec\u021bia fiscal\u0103 s-a desf\u0103\u0219urat \u00een perioada 02.10-24.10.2019. Accesoriile aferente Deciziilor emise pentru impozit pe profit \u0219i TVA fac obiectul anul\u0103rii la plat\u0103?<\/p>\n
R\u0103spuns: Potrivit art.123 alin.(2) din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103 data \u00eenceperii inspec\u0163iei fiscale este data men\u0163ionat\u0103 \u00een registrul unic de control ori de c\u00e2te ori exist\u0103 obliga\u0163ia \u0163inerii acestuia. \u00cen cazul contribuabilului care nu \u0163ine sau nu prezint\u0103 organului de inspec\u0163ie fiscal\u0103 registrul unic de control, aceast\u0103 dat\u0103 se \u00eenscrie \u00eentr-un proces-verbal de constatare. Pe cale de consecin\u021b\u0103 \u00eentruc\u00e2t \u00een\u021belegem c\u0103 inspec\u021bia a \u00eenceput pe data de 02.10.2019 (dup\u0103 data intr\u0103rii \u00een vigoare a OG nr.6\/2019) rezult\u0103 c\u0103 sumele stabilite urmare unei inspec\u021bii \u00eenceput\u0103 dup\u0103 data intr\u0103rii in vigoare a OG nr.6\/2019 nu intr\u0103 sub incidenta acestui act normativ.<\/p>\n
\u00centrebare: Aplicarea OG nr.6\/2019 poate atrage imposibilitatea formul\u0103rii contesta\u021biei administrative \u00eempotriva deciziei de impunere, prin care au fost stabilite sumele pentru care se dore\u0219te aplicarea OG nr.6\/2019?<\/p>\n
R\u0103spuns: Nu se poate pune \u00een discu\u021bie imposibilitatea formul\u0103rii contesta\u021biei administrative \u00eempotriva deciziei de impunere, acest fiind un drept constitu\u021bional.<\/p>\n
Societatea TVG TAX AUDIT S.R.L.
\nSocietate de consultan\u021b\u0103 fiscal\u0103
\nSocietate de audit financiar<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 19 noiembrie 2019. https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/restructurarea-si-sau-anularea-obligatiilor-bugetare\/ Camera Consultan\u021bilor Fiscali a organizat la Cluj<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-511","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/511","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=511"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/511\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":512,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/511\/revisions\/512"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=511"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=511"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=511"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}