{"id":509,"date":"2019-11-12T09:35:27","date_gmt":"2019-11-12T09:35:27","guid":{"rendered":"http:\/\/tvgtax.ro\/?p=509"},"modified":"2020-02-12T09:36:53","modified_gmt":"2020-02-12T09:36:53","slug":"eliberarea-certificatului-de-atestare-fiscala","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tvgtax.ro\/eliberarea-certificatului-de-atestare-fiscala\/","title":{"rendered":"Eliberarea certificatului de atestare fiscal\u0103"},"content":{"rendered":"

Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 12 noiembrie 2019.<\/p>\n

https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/eliberarea-certificatului-de-atestare-fiscala\/<\/a><\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

Pe site-ul Agen\u021biei Na\u021bionale de Administrare Fiscal\u0103, Transparen\u021b\u0103 decizional\u0103, a fost publicat, \u00een data de 06.11.2019, Proiectul de ordin al pre\u0219edintelui ANAF pentru modificarea \u0219i completarea Procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscal\u0103, a certificatului de obliga\u021bii bugetare, precum \u0219i a modelului \u0219i con\u021binutului acestora, aprobat\u0103 prin Ordinul pre\u0219edintelui Agen\u021biei Na\u021bionale de Administrare Fiscal\u0103 nr.3654\/2015.<\/p>\n

Motivul emiterii actului normativ, modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile avute \u00een vedere se reg\u0103sesc \u00een referatul de aprobare, astfel:
\nModific\u0103rile succesive aduse legisla\u021biei primare, respectiv Legii nr.207\/2015 privind Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare, au inciden\u021b\u0103 \u0219i se reflect\u0103 \u00een modalitatea \u00een care se solicit\u0103, se elibereaz\u0103 \u0219i se transmit certificatele de atestare fiscal\u0103, pe care organele fiscale centrale au obliga\u0163ia de a le elibera \u00een conformitate cu dispozi\u021biile acestui act normativ.
\nAcest aspect a condus la necesitatea armoniz\u0103rii procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscal\u0103 cu prevederile modificate ale Codului de procedur\u0103 fiscal\u0103 modificat, fapt pentru care a fost elaborat un proiect de ordin care are \u00een vedere urm\u0103toarele:
\n– reglementarea modalit\u0103\u021bii de eliberare a certificatelor de atestare fiscal\u0103 pentru asocierile \u0219i entit\u0103\u021bile f\u0103r\u0103 personalitate juridic\u0103, caz \u00een care cererea se depune la organul fiscal central \u00een a c\u0103rui raz\u0103 teritorial\u0103 contribuabilul \u00ee\u015fi are domiciliul fiscal prev\u0103zut la art.31 alin.(1) lit.d) din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103 iar certificatul de atestare fiscal\u0103 nu con\u021bine informa\u021bii cu privire la modul de \u00eendeplinire al obliga\u021biilor fiscale de c\u0103tre membrii acestora;
\n– stabilirea termenului de 90 de zile ca \u0219i perioad\u0103 de utilizare a certificatului de atestare fiscal\u0103 pentru persoanele fizice care nu desf\u0103\u015foar\u0103 activit\u0103\u0163i economice \u00een mod independent sau nu exercit\u0103 profesii libere \u0219i a unui termen de 30 de zile pentru celelalte categorii de contribuabili;
\n– neincluderea la sec\u021biunea A a certificatului de atestare fiscal\u0103, datorit\u0103 faptului c\u0103 nu sunt considerate obliga\u021bii fiscale restante, a:
\na) obliga\u0163iilor fiscale pentru care s-au acordat \u015fi sunt \u00een derulare \u00eenlesniri la plat\u0103, potrivit legii, dac\u0103 pentru acestea nu s-a \u00eemplinit termenul de plat\u0103 prev\u0103zut \u00een actul de acordare a \u00eenlesnirii sau se afl\u0103 \u00een termenul de plat\u0103 prev\u0103zut la art. 194 alin. (1) lit. d), din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103 precum \u015fi celelalte obliga\u0163ii fiscale, care sunt condi\u0163ii de men\u0163inere a valabilit\u0103\u0163ii \u00eenlesnirilor la plat\u0103, dac\u0103 pentru acestea nu s-au \u00eemplinit termenele suplimentare astfel cum sunt prev\u0103zute la art. 194 alin. (1) din acela\u0219i act normativ;
\nb) sumelor reprezent\u00e2nd crean\u0163e fiscale care, ulterior deschiderii procedurii insolven\u021bei, nu sunt admise la masa credal\u0103 potrivit legii, sub rezerva ca debitorul s\u0103 nu fi fost condamnat pentru bancrut\u0103 simpl\u0103 sau frauduloas\u0103 ori s\u0103 nu i se fi stabilit r\u0103spunderea pentru efectuarea de pl\u0103\u0163i ori transferuri frauduloase, inclusiv \u00een cazul atragerii r\u0103spunderii acestuia, potrivit legii;
\nc) sumelor reprezent\u00e2nd crean\u0163e fiscale care, ulterior deschiderii procedurii reorganiz\u0103rii judiciare, nu sunt acceptate \u00een planul de reorganizare confirmat de judec\u0103torul-sindic, sub rezerva ca debitorii s\u0103 se conformeze planului de reorganizare aprobat;
\nd) sumelor reprezent\u00e2nd crean\u0163e fiscale \u00eenscrise \u00een titlurile executorii ce au stat la baza sechestrului pentru care s-a realizat valorificarea bunului cu plata \u00een rate potrivit art. 253 din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103, \u00een limita diferen\u0163ei de pre\u0163 ce a fost aprobat\u0103 la plata \u00een rate;
\ne) obliga\u021biilor fiscale stabilite \u00een acte administrative fiscale contestate potrivit legii, care sunt garantate potrivit art.210-211 sau art.235 din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103.
\n– completarea men\u021biunilor relevante pentru situa\u021bia fiscal\u0103 a contribuabililor din certificatul de atestare fiscal\u0103 cu situa\u021bia prev\u0103zut\u0103 la art.157 alin.(3) sau cea prev\u0103zut\u0103 la art.194 alin.(1) din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103, respectiv situa\u021bia \u00een care suma obliga\u0163iilor fiscale datorate de contribuabil\/pl\u0103titor este mai mic\u0103 sau egal\u0103 cu sumele certe, lichide \u015fi exigibile pe care contribuabilul le are de \u00eencasat de la autorit\u0103\u0163ile contractante, precum \u0219i cea \u00een care contribuabilul \u00eenregistreaz\u0103 obliga\u021bii fiscale care constituie condi\u021bie de acordare a \u00eenlesnirilor la plat\u0103.
\n– posibilitatea organului fiscal de a \u00eendrepta orice eroare material\u0103 din certificatul de atestare fiscal\u0103, prin \u00eentocmirea unui act de \u00eendreptare a erorii materiale.
\nPrin proiectul de act normativ, Procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscal\u0103, a certificatului de obliga\u021bii bugetare, precum \u0219i a modelului \u0219i con\u021binutului acestora, aprobat\u0103 prin Ordinul pre\u0219edintelui Agen\u021biei Na\u021bionale de Administrare Fiscal\u0103 nr.3654\/2015, se modific\u0103 \u0219i se completeaz\u0103, \u00een principal, dup\u0103 cum urmeaz\u0103:
\n– La articolul 1, alineatul (4) se modific\u0103 \u015fi va avea urm\u0103torul cuprins:
\n\u201c(4) \u00cen situa\u0163ia \u00een care contribuabilul are de \u00eencasat sume certe, lichide \u015fi exigibile de la autorit\u0103\u0163ile contractante definite potrivit Legii nr. 98\/2016 privind achizi\u021biile publice, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare, odat\u0103 cu depunerea cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscal\u0103 depune, \u00een original, \u015fi documentul eliberat de autorit\u0103\u0163ile contractante prin care se certific\u0103 cuantumul sumelor certe, lichide \u015fi exigibile pe care contribuabilul le are de \u00eencasat de la acestea. \u00cen situa\u0163ia \u00een care contribuabilul depune cererea prin mijloace de transmitere la distan\u021b\u0103, documentul eliberat de autorit\u0103\u0163ile contractante se depune \u00een original la institu\u0163ia care solicit\u0103 certificatul de atestare fiscal\u0103. Informa\u0163iile astfel \u00eenscrise \u00een certificatul de atestare fiscal\u0103 sunt valabile numai dac\u0103 coincid cu datele \u00eenscrise \u00een documentele eliberate de autorit\u0103\u0163ile contractante. Documentul este valabil 20 de zile de la data emiterii \u015fi trebuie s\u0103 fie \u00een termen de valabilitate la data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscal\u0103.\u201d
\n– La articolul 1, dup\u0103 alineatul (9) se introduce un nou alineat, alineatul (9^1 ), cu urm\u0103torul cuprins: ”
\n(9^1 ) Prin excep\u0163ie de la alin. (9), \u00een cazul persoanelor fizice care exercit\u0103 profesii libere sub forma asocierilor, cererea se depune la organul fiscal central \u00een a c\u0103rui raz\u0103 teritorial\u0103 contribuabilul \u00ee\u015fi are domiciliul fiscal prev\u0103zut la art.31 alin.(1) lit.d) din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103, f\u0103r\u0103 a con\u021bine informa\u021bii cu privire la modul de \u00eendeplinire al obliga\u021biilor fiscale de c\u0103tre membrii acestora. \u00cen acest caz, certificatul de atestare fiscal\u0103 este \u00eenso\u021bit de certificatele de atestare fiscal\u0103 ale fiec\u0103ruia dintre membrii acestora, eliberate de organele fiscale centrale \u00een a c\u0103ror raz\u0103 teritorial\u0103 ace\u0219tia \u00ee\u0219i au domiciliul fiscal potrivit legii.”
\n– La articolul 3, litera g) a alineatului (1) se abrog\u0103.
\n– La articolul 6, litera a) a alineatului (3) se modific\u0103 \u015fi va avea urm\u0103torul cuprins:
\n„a) obliga\u0163iile fiscale pentru care s-au acordat \u015fi sunt \u00een derulare \u00eenlesniri la plat\u0103, potrivit legii, dac\u0103 pentru acestea nu s-a \u00eemplinit termenul de plat\u0103 prev\u0103zut \u00een actul de acordare a \u00eenlesnirii sau se afl\u0103 \u00een termenul de plat\u0103 prev\u0103zut la art. 194 alin. (1) lit. d) din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103, precum \u015fi celelalte obliga\u0163ii fiscale, care sunt condi\u0163ii de men\u0163inere a valabilit\u0103\u0163ii \u00eenlesnirilor la plat\u0103, dac\u0103 pentru acestea nu s-au \u00eemplinit termenele suplimentare astfel cum sunt prev\u0103zute la art. 194 alin. (1) din acela\u0219i act normativ;”.
\nLa articolul 6, dup\u0103 litera c) a alineatului (3) se introduc patru noi litere, literele e) \u2013 h), cu urm\u0103torul cuprins:
\n„e) sumele reprezent\u00e2nd crean\u0163e fiscale care, ulterior deschiderii procedurii insolven\u021bei, nu sunt admise la masa credal\u0103 potrivit legii, sub rezerva ca debitorul s\u0103 nu fi fost condamnat pentru bancrut\u0103 simpl\u0103 sau frauduloas\u0103 ori s\u0103 nu i se fi stabilit r\u0103spunderea pentru efectuarea de pl\u0103\u0163i ori transferuri frauduloase, inclusiv \u00een cazul atragerii r\u0103spunderii acestuia, potrivit legii;
\nf) sumele reprezent\u00e2nd crean\u0163e fiscale care, ulterior deschiderii procedurii reorganiz\u0103rii judiciare, nu sunt acceptate \u00een planul de reorganizare confirmat de judec\u0103torul-sindic, sub rezerva ca debitorii s\u0103 se conformeze planului de reorganizare aprobat;
\ng) sumele reprezent\u00e2nd crean\u0163e fiscale \u00eenscrise \u00een titlurile executorii ce au stat la baza sechestrului pentru care s-a realizat valorificarea bunului cu plata \u00een rate potrivit art. 253 din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103, \u00een limita diferen\u0163ei de pre\u0163 ce a fost aprobat\u0103 la plata \u00een rate;
\nh) obliga\u0163iile fiscale stabilite \u00een acte administrative fiscale contestate potrivit legii, care sunt garantate potrivit art. 210 – 211 sau art. 235 din Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103.”<\/p>\n

Societatea TVG TAX AUDIT S.R.L.
\nSocietate de consultan\u021b\u0103 fiscal\u0103
\nSocietate de audit financiar<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 12 noiembrie 2019. https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/eliberarea-certificatului-de-atestare-fiscala\/ Pe site-ul Agen\u021biei Na\u021bionale de Administrare Fiscal\u0103,<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-509","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/509","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=509"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/509\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":510,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/509\/revisions\/510"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=509"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=509"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=509"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}