Sfera de aplicare<\/strong><\/p>\nProcedura se aplic\u0103 pentru obliga\u0163iile bugetare administrate de organul fiscal central.<\/p>\n
Prin obliga\u0163ii bugetare administrate de organul fiscal central se \u00een\u0163elege obliga\u0163ii fiscale principale reprezent\u00e2nd impozite, taxe, contribu\u0163ii sociale, drepturi vamale \u0219i alte sume datorate bugetului general consolidat, precum \u015fi obliga\u0163ii accesorii aferente acestora, stabilite prin:<\/p>\n
a) declara\u0163ii fiscale;<\/p>\n
b) decizii de impunere;<\/p>\n
c) decizii referitoare la obliga\u021biile fiscale accesorii;<\/p>\n
d) orice alte acte prin care se stabilesc impozite, taxe, contribu\u0163ii sociale, drepturi vamale \u0219i alte sume datorate bugetului general consolidat.<\/p>\n
Prin obliga\u0163ii bugetare administrate de organul fiscal central se \u00een\u0163elege inclusiv obliga\u0163iile bugetare individualizate \u00een titluri executorii emise potrivit legii, existente \u00een eviden\u0163a organului fiscal central competent \u00een vederea recuper\u0103rii.<\/p>\n
Debitorii ce pot beneficia de facilit\u0103\u021bile prev\u0103zute \u00een procedur\u0103 sunt:<\/p>\n
a) debitorii, persoane juridice, persoane fizice sau entit\u0103\u0163i f\u0103r\u0103 personalitate juridic\u0103 care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, au obliga\u0163ii bugetare principale restante administrate de organul fiscal central sub un milion lei.<\/p>\n
b) debitorii, persoane fizice sau entit\u0103\u0163i f\u0103r\u0103 personalitate juridic\u0103, unit\u0103\u0163i administrativ-teritoriale sau subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucure\u015fti ori institu\u0163iile publice, care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, au obliga\u0163ii bugetare principale restante administrate de organul fiscal central de un milion lei sau mai mari.<\/p>\n
\u00cen categoria debitorilor se includ \u0219i urm\u0103torii debitori:<\/p>\n
a) debitorii declara\u021bi insolvabili, potrivit legii;<\/p>\n
b) persoanele c\u0103rora li s-a stabilit r\u0103spunderea solidar\u0103 potrivit Legii nr. 207\/2015 privind Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare, denumit \u00een continuare Codul de procedur\u0103 fiscal\u0103, sau r\u0103spunderea potrivit Legii nr. 85\/2014 privind procedurile de prevenire a insolven\u0163ei \u015fi de insolven\u0163\u0103, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare, sau potrivit Legii nr. 85\/2006 privind procedura insolven\u021bei, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare, pentru obliga\u021biile bugetare aferente perioadei anterioare datei de 31 decembrie 2018 inclusiv, indiferent de data emiterii deciziei de atragere a r\u0103spunderii sau a r\u0103m\u00e2nerii definitive a hot\u0103r\u00e2rii judec\u0103tore\u0219ti de atragere a r\u0103spunderii;<\/p>\n
c) debitorii afla\u021bi \u00een procedura insolven\u021bei, ori afla\u021bi \u00een dizolvare, potrivit prevederilor legale \u00een vigoare;<\/p>\n
d) debitorii care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, \u00eenregistreaz\u0103 numai obliga\u021bii de plat\u0103 accesorii nestinse aferente obliga\u021biilor bugetare principale stinse p\u00e2n\u0103 la aceast\u0103 dat\u0103, iar accesoriile nu au fost stinse p\u00e2n\u0103 la data intr\u0103rii \u00een vigoare a Ordonan\u021bei Guvernului nr. 6\/2019 privind instituirea unor facilit\u0103\u021bi fiscale, denumit\u0103 \u00een continuare ordonan\u021b\u0103, respectiv p\u00e2n\u0103 la data de 8 august 2019;<\/p>\n
e) debitorii c\u0103rora li s-au comunicat decizii de impunere aferente unor obliga\u021bii bugetare principale scadente p\u00e2n\u0103 la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, ca urmare a unei inspec\u021bii fiscale \u00een derulare la data de 8 august 2019, indiferent de cuantumul obliga\u021biilor bugetare principale \u0219i de data comunic\u0103rii deciziei de impunere.<\/p>\n
Obiectul facilit\u0103\u0163ilor fiscale<\/strong><\/p>\nCategoriile de obliga\u0163ii de plat\u0103 accesorii care, potrivit ordonan\u021bei, pot face obiectul facilit\u0103\u0163ilor fiscale sunt urm\u0103toarele:<\/p>\n
a) dob\u00e2nzi\/major\u0103ri de \u00eent\u00e2rziere;<\/p>\n
b) penalit\u0103\u0163i de \u00eent\u00e2rziere\/ penalit\u0103\u021bi de nedeclarare\/penalit\u0103\u021bi;<\/p>\n
c) orice alte obliga\u021bii de plat\u0103 accesorii.<\/p>\n
Procedura de acordare a am\u00e2n\u0103rii la plat\u0103<\/strong><\/p>\nDebitorii \u00ee\u015fi exprim\u0103 inten\u0163ia de a beneficia de anularea obliga\u0163iilor de plat\u0103 accesorii potrivit ordonan\u0163ei, prin depunerea unei notific\u0103ri, conform modelului prev\u0103zut \u00een anexa nr.1 la procedur\u0103, astfel:<\/p>\n
a) la registratura organului fiscal central competent;<\/p>\n
b) prin po\u015ft\u0103, cu scrisoare recomandat\u0103 cu confirmare de primire;<\/p>\n
c) prin intermediul serviciului „Spa\u021biu privat virtual”.<\/p>\n
Dup\u0103 depunerea notific\u0103rii, \u00een termen de 5 zile lucr\u0103toare de la data \u00eenregistr\u0103rii acesteia, organul fiscal emite \u015fi comunic\u0103 debitorului \u2013 decizia referitoare la obliga\u021biile de plat\u0103 accesorii \u0219i certificatul de atestare fiscal\u0103.<\/p>\n
De la data emiterii deciziei de am\u00e2nare la plat\u0103 a obliga\u021biilor de plat\u0103 accesorii, pentru obliga\u0163iile de plat\u0103 accesorii care fac obiectul am\u00e2n\u0103rii la plat\u0103:<\/p>\n
a) nu \u00eencepe sau se suspend\u0103, dup\u0103 caz, procedura de executare silit\u0103;<\/p>\n
b) nu se efectueaz\u0103 stingerea p\u00e2n\u0103 la data solu\u0163ion\u0103rii cererii de anulare a accesoriilor sau p\u00e2n\u0103 la data de 16 decembrie 2019 inclusiv, dup\u0103 caz.<\/p>\n
Procedura de acordare a anul\u0103rii obliga\u0163iilor de plat\u0103 accesorii<\/strong><\/p>\nAnularea obliga\u0163iilor de plat\u0103 accesorii se solicit\u0103 de c\u0103tre debitori, inclusiv de c\u0103tre cei care au notificat organul fiscal, \u00een baza unei cereri de anulare a accesoriilor, conform modelului prev\u0103zut \u00een anexa nr. 8 la procedur\u0103, depus\u0103 la registratura organului fiscal central competent, comunicat\u0103 prin po\u015ft\u0103, cu scrisoare recomandat\u0103 cu confirmare de primire sau transmis\u0103 prin intermediul serviciului „Spa\u021biu privat virtual”. Cererea poate fi depus\u0103 dup\u0103 \u00eendeplinirea condi\u0163iilor de acordare a anul\u0103rii, dar nu mai t\u00e2rziu de 16 decembrie 2019 inclusiv.<\/p>\n
\u00cen termen de cel mult 5 zile lucr\u0103toare de la data \u00eenregistr\u0103rii cererii de anulare a accesoriilor, organul fiscal central:<\/p>\n
a) analizeaz\u0103 \u00eendeplinirea condi\u0163iilor prev\u0103zute de Cap. II din ordonan\u0163\u0103;<\/p>\n
b) emite \u0219i comunic\u0103, dac\u0103 este cazul, decizia referitoare la obliga\u0163iile de plat\u0103 accesorii, \u00een vederea actualiz\u0103rii obliga\u021biilor de plat\u0103 accesorii ce pot face obiectul anul\u0103rii;<\/p>\n
c) reface eviden\u021ba fiscal\u0103 \u00een situa\u021bia \u00een care au fost stinse obliga\u021bii de plat\u0103 accesorii ce pot face obiectul anul\u0103rii;<\/p>\n
d) emite decizia de anulare a obliga\u0163iilor de plat\u0103 accesorii sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, dup\u0103 caz.<\/p>\n
<\/p>\n
Societatea TVG TAX AUDIT S.R.L.<\/strong><\/p>\nSocietate de consultan\u021b\u0103 fiscal\u0103<\/p>\n
Societate de audit financiar<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 24 septembrie 2019. https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/procedura-de-anulare-a-obligatiilor-de-plata-accesorii\/ \u00cen Monitorul Oficial nr.648 din 5 august<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-494","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/494","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=494"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/494\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":495,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/494\/revisions\/495"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=494"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=494"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=494"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}