Forma \u00een vigoare a Ordonan\u0163ei de urgen\u0163\u0103 a Guvernului nr. 66\/2011… prevede<\/strong> la art. 20 alin. (2) lit. d) c\u0103 activitatea de constatare a neregulilor \u0219i de stabilire a crean\u021belor bugetare se efectueaz\u0103 de c\u0103tre o structur\u0103 de control din cadrul Ministerului Finan\u021belor Publice, \u00een dou\u0103 cazuri: la solicitarea autorit\u0103\u0163ii cu competen\u0163e \u00een gestionarea fondurilor europene sau, dup\u0103 caz, a autorit\u0103\u0163ii de certificare, c\u00e2nd aceasta constat\u0103 c\u0103 nu au fost valorificate integral constat\u0103rile cu implica\u021bii financiare sau posibile implica\u021bii financiare din rapoartele sale de verificare, respectiv la solicitarea autorit\u0103\u021bii cu competen\u021be \u00een gestionarea fondurilor europene, sau a Autorit\u0103\u021bii de Certificare, dup\u0103 caz, \u00een situa\u021bii de incompatibilitate.<\/li>\n<\/ul>\nAcest mecanism presupune c\u0103 o structur\u0103 distinct\u0103 de autoritatea de management \u0219i respectiv de autoritatea de certificare, stabile\u0219te dac\u0103 \u00een leg\u0103tur\u0103 cu anumite cheltuieli efectuate \u00een cadrul proiectelor finan\u021bate exist\u0103 sau nu nereguli, respectiv sume care pot avea caracter neeligibil. \u00cen acest sens, cheltuielile \u00een rela\u021bie cu care s-au stabilit nereguli \u0219i s-au constatat, corelativ, crean\u021bele bugetare rezultate din acestea, prin activitatea structurii de control din cadrul Ministerului Finan\u021belor Publice, nu sunt incluse \u00een Aplica\u021bii de Plat\u0103, nefiind declarate spre rambursare Comisiei Europene.<\/p>\n
Astfel, se consider\u0103 c\u0103 rezultatele re\u021binute \u00een titlurile de crean\u021b\u0103 emise de c\u0103tre structura din cadrul Ministerului Finan\u021belor Publice, urmare activit\u0103\u021bii proprii de control declan\u0219at la solicitarea autorit\u0103\u0163ii cu competen\u0163e \u00een gestionarea fondurilor europene sau, dup\u0103 caz, a autorit\u0103\u0163ii de certificare, au impact direct asupra stabilirii caracterului de legalitate \u0219i regularitate al cheltuielilor \u00een ceea ce prive\u0219te decizia final\u0103 a Autorit\u0103\u021bii de Certificare cu privire la sumele care vor fi declarate Comisiei Europene.\u201d<\/p>\n
Schimb\u0103rile preconizate prin actul normativ vizeaz\u0103 urm\u0103toarele:<\/p>\n
\u00cen vederea clarific\u0103rii rolului structurii de control din cadrul Ministerului Finan\u021belor Publice, din punctul de vedere al rela\u021biei dintre aceasta \u0219i Autoritatea de Certificare, \u00een procesul de stabilire, respectiv de decizie final\u0103 cu privire la cheltuielile care au f\u0103cut obiectul verific\u0103rilor acestei structuri, \u0219i care vor fi incluse \u00een aplica\u021biile de plat\u0103 sau vor fi excluse definitiv de la declarare\/certificare, a fost completat art. 20, prin introducerea a dou\u0103 alineate noi.<\/p>\n
Acestea reglementeaz\u0103 c\u0103 decizia final\u0103 cu privire la declararea\/certificarea cheltuielilor, respectiv nedeclararea\/necertificarea, dup\u0103 caz, acestora apar\u021bine autorit\u0103\u021bii de certificare, ulterior activit\u0103\u021bii de investigare derulat\u0103 de c\u0103tre structura de control din cadrul Ministerului Finan\u021belor Publice.<\/p>\n
Astfel, \u00een cazul \u00een care titlul de crean\u021b\u0103 emis de structura de control nu confirm\u0103 constat\u0103rile cu implica\u021bii financiare din rapoartele de verificare ale autorit\u0103\u021bii de certificare, aceasta poate emite decizia privind neeligibilitatea \u00een temeiul c\u0103reia nu va declara\/certifica respectivele sume c\u0103tre Comisia European\u0103. \u00cen acest sens, a fost introdus\u0103 \u00een actul normativ, prin completarea art. 2 alin. (1) cu lit. aa) a defini\u021biei deciziei privind neeligibilitatea: \u201ddocument emis de c\u0103tre autoritatea de certificare prin care aceasta stabile\u0219te nedeclararea\/necertificarea cu caracter definitiv a unor cheltuieli considerate neeligibile aferente constat\u0103rilor cu implica\u021bii financiare, formulate \u00een rapoartele sale finale de verificare \u0219i nevalorificate \u00een urma investiga\u021biilor efectuate de c\u0103tre structura de control…\u201d<\/p>\n
De asemenea, ulterior emiterii titlului de crean\u021b\u0103 de c\u0103tre structura de control, autoritatea de certificare poate decide s\u0103 declarare\/certifice sumele neconfirmate\/confirmate par\u021bial prin titlul de crean\u021b\u0103 emis de structura de control din cadrul Ministerului Finan\u021belor Publice sau s\u0103 \u021bin\u0103 cont de impactul financiar al acestuia \u0219i, astfel, s\u0103 nu declarare\/certifice sumele stabilite ca fiind neeligibile; pozi\u021bia final\u0103 a Autorit\u0103\u021bii de Certificare se va reflecta \u00een rapoartele de verificare a stadiului implement\u0103rii recomand\u0103rilor.<\/p>\n
Astfel, ca urmare a finaliz\u0103rii investiga\u021biilor efectuate de c\u0103tre structura de control, autoritatea de certificare decide, dup\u0103 caz:<\/p>\n
a) s\u0103 emit\u0103 o decizie privind neeligibilitatea;<\/p>\n
b) s\u0103 declare\/certifice, sume aferente constat\u0103rilor cu implica\u021bii financiare formulate \u00een rapoartele sale finale de verificare;<\/p>\n
c) s\u0103 \u021bin\u0103 cont de impactul financiar al titlului de crean\u021b\u0103 emis de structura de control, la \u00eentocmirea declara\u021biei de cheltuieli\/declara\u021biei anuale a conturilor.<\/p>\n
Prevederile acestui act normativ se vor aplica direct, ulterior adopt\u0103rii, \u0219i nu necesit\u0103 includerea unor m\u0103suri cu caracter tranzitoriu.<\/p>\n
<\/p>\n
Societatea TVG TAX AUDIT S.R.L.<\/strong><\/p>\nSocietate de consultan\u021b\u0103 fiscal\u0103<\/p>\n
Societate de audit financiar<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 04 iunie 2019 https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/clarificarea-rolului-autoritatii-de-certificare\/ Pe site-ul Ministerului Fondurilor Europene, Acte normative<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-436","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/436","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=436"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/436\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":437,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/436\/revisions\/437"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=436"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=436"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=436"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}