{"id":433,"date":"2019-05-28T10:06:29","date_gmt":"2019-05-28T10:06:29","guid":{"rendered":"http:\/\/tvgtax.ro\/?p=433"},"modified":"2019-05-30T10:12:14","modified_gmt":"2019-05-30T10:12:14","slug":"clarificarea-masurilor-de-sprijin-a-sectorului-constructii","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tvgtax.ro\/clarificarea-masurilor-de-sprijin-a-sectorului-constructii\/","title":{"rendered":"Clarificarea m\u0103surilor de sprijin a sectorului construc\u021bii"},"content":{"rendered":"

Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 28.05.2019<\/p>\n

https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/clarificarea-masurilor-de-sprijin-a-sectorului-constructii\/<\/a><\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

\u00cen \u0219edin\u021ba Guvernului Rom\u00e2niei din 23 mai 2019 a fost aprobat\u0103 Ordonan\u021ba de urgen\u021b\u0103 privind modificarea \u0219i completarea unor acte normative.<\/p>\n

Lu\u00e2nd \u00een considerare necesitatea clarific\u0103rii m\u0103surilor de sprijin a sectorului construc\u021bii \u0219i a modului \u00een care se determin\u0103 cifra de afaceri pentru societ\u0103\u021bile care beneficiaz\u0103 de sprijin, prin actul normativ men\u021bionat s-a modificat \u0219i s-a completat Legea nr.227\/2015 privind Codul Fiscal, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare, dup\u0103 cum urmeaz\u0103:<\/p>\n

    \n
  1. La articolul 60, punctul 5 se modific\u0103 \u0219i va avea urm\u0103torul cuprins:<\/li>\n<\/ol>\n

    \u201d5. persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii \u0219i asimilate salariilor prev\u0103zute la art.76 alin.(1)-(3), \u00een perioada 1 ianuarie 2019 \u2013 31 decembrie 2028 inclusiv, pentru care sunt \u00eendeplinite cumulativ urm\u0103toarele condi\u021bii, cu excep\u021bia extrac\u021biei c\u0103rbunelui inferior:<\/p>\n

    a)angajatorii desf\u0103\u0219oar\u0103 activit\u0103\u021bi \u00een sectorul construc\u021bii care cuprind:<\/p>\n

    i) activitatea de construc\u021bii definit\u0103 la codul CAEN 41.42.43 \u2013 Sec\u021biunea F \u2013 Construc\u021bii;<\/p>\n

    ii) domeniile de producere a materialelor de construc\u021bii, definite de urm\u0103toarele coduri CAEN:<\/p>\n

    2312 \u2013 Prelucrarea \u0219i fasonarea sticlei plate;<\/p>\n

    2331 \u2013 Fabricarea pl\u0103cilor \u0219i dalelor din ceramic\u0103;<\/p>\n

    2332 \u2013 Fabricarea c\u0103r\u0103mizilor, \u021biglelor \u0219i altor produse pentru construc\u021bii din argil\u0103 ars\u0103;<\/p>\n

    2361 \u2013 Fabricarea produselor din beton pentru construc\u021bii;<\/p>\n

    2362 \u2013 Fabricarea produselor din ipsos pentru construc\u021bii;<\/p>\n

    2363 \u2013 Fabricarea betonului;<\/p>\n

    2364 \u2013 Fabricarea mortarului;<\/p>\n

    2369 \u2013 Fabricarea altor articole din beton, ciment \u0219i ipsos;<\/p>\n

    2370 \u2013 T\u0103ierea, fasonarea \u0219i finisarea pietrei;<\/p>\n

    2223 \u2013 Fabricarea articolelor din material plastic pentru construc\u021bii;<\/p>\n

    1623 \u2013 Fabricarea altor elemente de dulgherie \u0219i t\u00e2mpl\u0103rie pentru construc\u021bii;<\/p>\n

    2512 \u2013 Fabricarea de u\u0219i \u0219i ferestre din metal;<\/p>\n

    2511 –\u00a0 Fabricarea de construc\u021bii metalice \u0219i p\u0103r\u021bi componente ale structurilor metalice;<\/p>\n

    0811 \u2013 Extrac\u021bia pietrei ornamentale \u0219i a pietrei pentru construc\u021bii, extrac\u021bia pietrei calcaroase, ghipsului, cretei \u0219i a ardeziei;<\/p>\n

    0812 \u2013 Extrac\u021bia pietri\u0219ului \u0219i nisipului;<\/p>\n

    2351 \u2013 Fabricarea cimentului;<\/p>\n

    2352 \u2013 Fabricarea varului \u0219i ipsosului;<\/p>\n

    0520 \u2013 Extrac\u021bia c\u0103rbunelui inferior;<\/p>\n

    2399 –\u00a0 Fabricarea altor produse din minerale nemetalice n.c.a.<\/p>\n

    iii) 711 \u2013 Activit\u0103\u021bi de arhitectur\u0103, inginerie \u0219i servicii de consultan\u021b\u0103 tehnic\u0103;<\/p>\n

    \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0b) angajatorii realizeaz\u0103 cifra de afaceri din activit\u0103\u021bile men\u021bionate la lit.a) \u0219i alte activit\u0103\u021bi specifice domeniului construc\u021bii \u00een limita<\/strong> a cel pu\u021bin 80% din cifra de afaceri total\u0103. Pentru firmele nou \u00eenfiin\u021bate, cifra de afaceri se calculeaz\u0103 cumulat de la \u00eenceputul anului, inclusiv luna \u00een care aplic\u0103 scutirea, iar pentru firele existente la data de 01 ianuarie al fiec\u0103rui an se consider\u0103 ca baz\u0103 de calcul cifra de afaceri realizat\u0103 cumulat pe anul fiscal anterior. Petru firmele existente la data de 01 ianuarie al fiec\u0103rui an care au avut o cifr\u0103 de afaceri din activit\u0103\u021bile men\u021bionate la lit.a) realizat\u0103 cumulat pe anul fiscal anterior de peste 80% inclusiv, facilit\u0103\u021bile fiscale se vor acorda pe toat\u0103 durata anului \u00een curs, iar pentru firmele existente la aceea\u0219i dat\u0103 care nu realizeaz\u0103 aceast\u0103 limit\u0103 minim\u0103 a cifrei de afaceri se va aplica principiul firmelor nou \u00eenfiin\u021bate. Aceast\u0103 cifr\u0103 de afaceri se realizeaz\u0103 pe baz\u0103 de contract sau comand\u0103 \u0219i acoper\u0103 manopera, materialele, utilaj, transport, echipamente, dot\u0103ri, precum \u0219i alte activit\u0103\u021bi auxiliare necesare activit\u0103\u021bilor men\u021bionate la lit.a). Cifra de afaceri va cuprinde inclusiv produc\u021bia realizat\u0103 \u0219i nefacturat\u0103.<\/p>\n

    c) veniturile brute lunare din salarii \u0219i asimilate salariilor prev\u0103zute la art.76 alin.(1) \u2013 (3), realizate de persoanele fizice pentru care se aplic\u0103 scutirea sunt calculate la un salariu brut de \u00eencadrare pentru 8 ore de munc\u0103\/zi de minim 3.000 lei lunar. Scutirea se aplic\u0103 pentru sumele din venitul brut de p\u00e2n\u0103 la 30.000 lei, ob\u021binut din salarii \u0219i asimilate salariilor prev\u0103zute la art.76, alin.(1) \u2013 (3), realizate de persoanele fizice. Partea din venitul brut lunar ce dep\u0103\u0219e\u0219te 30.000 lei nu va beneficia de facilit\u0103\u021bi fiscale. \u00cen aplicarea acestui articol se \u00een\u021belege c\u0103 vor beneficia de scutiri inclusiv angaja\u021bii care \u00een timpul lunii ob\u021bin un venit brut mai mic de 3.000 lei, cauzat de concediu medical, protec\u021bie social\u0103, suspend\u0103ri \u2013 concedii f\u0103r\u0103 plat\u0103, absen\u021be nemotivate. contracte cu timp par\u021bial, angaj\u0103ri \u00een timpul lunii, \u00eencet\u0103ri de activitate \u00een timpul lunii.<\/p>\n

    d) scutirea se aplic\u0103 potrivit instruc\u021biunilor la ordinul comun al ministrului finan\u021belor publice, al ministrului muncii \u0219i justi\u021biei sociale, al ministrului s\u0103n\u0103t\u0103\u021bii, prev\u0103zut la art.147 alin.(17), iar Declara\u021bia privind obliga\u021biile de plat\u0103 a contribu\u021biilor sociale, impozitului pe venit \u0219i eviden\u021ba nominal\u0103 a persoanelor asigurate reprezint\u0103 declara\u021bie pe propria r\u0103spundere pentru \u00eendeplinirea condi\u021biilor de aplicare a scutirii.\u201d<\/p>\n

    2. La articolul 60, dup\u0103 punctul 5 se introduce un nou punct, respectiv punctul 5^1, cu urm\u0103torul cuprins:<\/p>\n

    \u201d5^1 \u2013 Facilit\u0103\u021bile fiscale prev\u0103zute la art.60 pct.5, 138^1, 154 alin.(1) lit.r) \u0219i alin.(2) nu se acord\u0103 pentru veniturile din salarii \u0219i asimilate salariilor realizate de salaria\u021bii deta\u0219a\u021bi.\u201d<\/p>\n

    Societatea TVG TAX AUDIT S.R.L.<\/strong><\/p>\n

    Societate de consultan\u021b\u0103 fiscal\u0103<\/p>\n

    Societate de audit financiar<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 28.05.2019 https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/clarificarea-masurilor-de-sprijin-a-sectorului-constructii\/ \u00cen \u0219edin\u021ba Guvernului Rom\u00e2niei din 23 mai 2019 a<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-433","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/433","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=433"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/433\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":434,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/433\/revisions\/434"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=433"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=433"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=433"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}