Totodat\u0103, se propune modificarea prevederilor pct. 37 alin. (11) pentru corelare cu propunerile de modificare a pct. 23 \u0219i 38.<\/li>\n<\/ul>\nModific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile aduse prin proiectul de hot\u0103r\u00e2re, men\u021bionat mai sus, vizeaz\u0103 urm\u0103toarele:<\/p>\n
Titlul VII „Taxa pe valoarea ad\u0103ugat\u0103”<\/strong><\/p>\n\n- La punctul 23 alineatul (1), litera b) se modific\u0103 \u015fi va avea urm\u0103torul cuprins:<\/strong><\/li>\n<\/ol>\n
\u201eb) \u00een cazul \u00een care furnizorul\/prestatorul realizeaz\u0103 mai multe livr\u0103ri\/prest\u0103ri c\u0103tre clientul s\u0103u, \u00een cadrul aceluia\u015fi contract sau aceleia\u015fi tranzac\u0163ii, trebuie s\u0103 se determine dac\u0103 exist\u0103 o opera\u0163iune principal\u0103 \u015fi alte opera\u0163iuni accesorii sau dac\u0103 fiecare opera\u0163iune poate fi considerat\u0103 independent\u0103. O livrare\/prestare trebuie s\u0103 fie considerat\u0103 ca accesorie unei livr\u0103ri\/prest\u0103ri principale dac\u0103 nu constituie pentru client un scop \u00een sine, ci un mijloc de a beneficia \u00een cele mai bune condi\u0163ii de livrarea\/prestarea principal\u0103 realizat\u0103 de furnizor\/prestator. Opera\u0163iunile accesorii beneficiaz\u0103 de tratamentul fiscal al opera\u0163iunii principale referitoare, printre altele, la locul livr\u0103rii\/prest\u0103rii, cotele, scutirile, ca \u015fi livrarea\/prestarea de care sunt legate. \u00cen acest sens s-a pronun\u0163at \u015fi Curtea European\u0103 de Justi\u0163ie \u00een Cauza C-349\/96 Card Protection Plan \u0219i \u00een cauza C-463\/16 Stadion Amsterdam CV;<\/p>\n
\n- La punctul 37, alineatul (11) se modific\u0103 \u015fi va avea urm\u0103torul cuprins:<\/strong><\/li>\n<\/ol>\n
\u201e(11) \u00cen situa\u0163ia \u00een care se comercializeaz\u0103 un pachet care cuprinde bunuri supuse at\u00e2t cotei reduse de TVA, c\u00e2t \u015fi cotei standard de TVA, la un pre\u0163 total, \u0219i nu se poate stabili o opera\u021biune principal\u0103, se aplic\u0103 cota de TVA corespunz\u0103toare fiec\u0103rui bun, \u00een m\u0103sura \u00een care bunurile care compun pachetul pot fi separate, \u00een caz contrar se consider\u0103 c\u0103 are loc o opera\u021biune complex\u0103 unic\u0103, aplic\u00e2ndu-se cota standard de TVA la valoarea total\u0103 a pachetului. Se excepteaz\u0103 bunurile acordate gratuit \u00een vederea stimul\u0103rii v\u00e2nz\u0103rilor \u00een condi\u0163iile prev\u0103zute la pct. 7 alin. (10) lit. a).<\/p>\n
Exemplul 1: La v\u00e2nzarea unui co\u015f care are un pre\u0163 total, care cuprinde at\u00e2t produse alimentare, c\u00e2t \u015fi b\u0103uturi alcoolice \u015fi produse cosmetice, se aplic\u0103 cota de TVA aferent\u0103 fiec\u0103rui produs \u00een parte, \u00een m\u0103sura \u00een care bunurile care compun co\u0219ul pot fi separate, \u00een caz contrar aplic\u00e2ndu-se cota standard de TVA la valoarea total\u0103 a co\u0219ului.<\/p>\n
Exemplul 2: La v\u00e2nzarea unui aragaz, dac\u0103 comerciantul ofer\u0103 gratuit un pachet de spaghete, se consider\u0103 c\u0103 acesta este acordat gratuit, \u00een scopul stimul\u0103rii v\u00e2nz\u0103rilor, iar cota aplicabil\u0103 pentru v\u00e2nzarea aragazului este de 19%.\u201d<\/p>\n
\n- La punctul 38, dup\u0103 alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu urm\u0103torul cuprins:<\/strong><\/li>\n<\/ol>\n
\u201e(8)\u00a0 \u00cen situa\u0163ia \u00een care se comercializeaz\u0103 un pachet care cuprinde bunuri\/servicii supuse at\u00e2t cotei reduse de TVA, c\u00e2t \u015fi cotei standard de TVA, \u0219i se poate stabili o opera\u021biune principal\u0103, cota de TVA aplicabil\u0103 pachetului este cota de TVA aplicabil\u0103 opera\u021biunii principale, conform pct. 23 alin. (1) lit. b), chiar dac\u0103 pre\u021bul fiec\u0103rui element care compune pre\u021bul total pl\u0103tit de un consumator pentru a putea beneficia de aceast\u0103 presta\u021bie poate fi identificat, astfel cum s-a pronun\u0163at \u015fi Curtea European\u0103 de Justi\u0163ie \u00een Cauza C-463\/16 Stadion Amsterdam CV.<\/p>\n
Exemplu: O persoan\u0103 impozabil\u0103 \u00eenregistrat\u0103 \u00een scopuri de TVA ofer\u0103 posibilitatea achizi\u021bion\u0103rii unui pachet de bunuri \u0219i servicii const\u00e2nd \u00een acces la un eveniment sportiv \u0219i facilit\u0103\u021bi \u00een cadrul evenimentului sportiv, precum: servicii de catering\/restaurant, produse alimentare, acces la parcare, etc. \u00cen aceast\u0103 situa\u021bie, chiar dac\u0103 pre\u021bul fiec\u0103rui element care compune pre\u021bul total pl\u0103tit de un consumator pentru a putea beneficia de aceast\u0103 presta\u021bie ar putea fi identificat, cota de TVA aplicabil\u0103 pachetului este de 5%, respectiv cota de TVA aferent\u0103 accesului la evenimentul sportiv care reprezint\u0103 presta\u021bia principal\u0103.\u201d<\/p>\n
<\/p>\n
Societatea TVG TAX AUDIT S.R.L.<\/strong><\/p>\nSocietate de consultan\u021b\u0103 fiscal\u0103<\/p>\n
Societate de audit financiar<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Material publicat in cotidianul Mesagerul Hunedorean in data de 19 martie 2019 https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/modificarea-si-completarea-normelor-metodologice-de-aplicare-a-legii-nr-227-2015-privind-codul-fiscal-2\/ Pe site-ul Agen\u021biei Na\u021bionale de Administrare Fiscal\u0103,<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-409","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/409","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=409"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/409\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":410,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/409\/revisions\/410"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=409"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=409"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=409"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}