A)Restituirea taxei auto:<\/strong><\/p>\nRestituirea sumelor prev\u0103zute la alin. (1) se realizeaz\u0103, \u00een baza deciziilor emise de organul fiscal central competent, potrivit prevederilor Legii nr. 207\/2015, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare, astfel:<\/p>\n
a) pentru taxa special\u0103 pentru autoturisme \u015fi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, \u00een perioada 1 ianuarie 2018 – 30 iunie 2019;<\/p>\n
b) pentru timbrul de mediu pentru autovehicule, \u00een perioada 1 septembrie 2018 \u2013 30 iunie 2019.\u201d<\/p>\n
Sumele r\u0103mase de restituit, reprezent\u00e2nd taxa special\u0103 pentru autoturisme \u015fi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule \u015fi taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, pentru care au fost emise decizii de solu\u0163ionare a cererii de restituire potrivit art. 5 alin. (1) din Ordonan\u021ba de urgen\u021b\u0103 a Guvernului nr. 52\/2017 cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare, se restituie, din oficiu, de organele emitente ale acestora, p\u00e2n\u0103 la data de 30 iunie 2019.<\/p>\n
Sumele r\u0103mase de restituit, reprezent\u00e2nd timbru de mediu pentru care au fost emise decizii de solu\u0163ionare a cererii de restituire potrivit art. 5 alin. (2) din Ordonan\u021ba de urgen\u021b\u0103 a Guvernului nr. 52\/2017, se restituie, din oficiu, de organele emitente ale acestora, p\u00e2n\u0103 la data de 30 iunie 2019.<\/p>\n
B) Scutirea de la plata impozitului pe venit pentru veniturile salariale \u00een sectorul construc\u021bii<\/strong><\/p>\nLegea nr. 227\/2015 privind Codul fiscal, publicat\u0103 \u00een Monitorul Oficial al Rom\u00e2niei, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare, se modific\u0103 \u0219i se completeaz\u0103 dup\u0103 cum urmeaz\u0103:<\/p>\n
\n- La articolul 60, dup\u0103 punctul 4 se introduce un nou punct, punctul 5\u00a0 cu urm\u0103torul cuprins:<\/li>\n<\/ol>\n
\u201d5. persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii \u015fi asimilate salariilor prev\u0103zute la art. 76 alin. (1) – (3), \u00een perioada 1 ianuarie 2019-31 decembrie 2028, inclusiv, pentru care sunt \u00eendeplinite urm\u0103toarele condi\u021bii:<\/p>\n
a) angajatorii desf\u0103\u0219oar\u0103 activit\u0103\u0163ii \u00een sectorul construc\u021bii care cuprind:<\/p>\n
i) activitatea de construc\u021bii definit\u0103 la codul CAEN 41.42.43 – Sec\u021biunea F \u2013 CONSTRUC\u021aII<\/p>\n
ii) domeniile de producere a materialelor de construc\u021bii, definite de urm\u0103toarele coduri CAEN:<\/p>\n
2312- Prelucrarea \u0219i fasonarea sticlei plate;<\/p>\n
2331- Fabricarea pl\u0103cilor si dalelor din ceramic;<\/p>\n
2332- Fabricarea c\u0103r\u0103mizilor, \u021biglelor \u0219i altor produse pentru construc\u021bii din argila ars\u0103;<\/p>\n
2361- Fabricarea produselor din beton pentru construc\u021bii;<\/p>\n
2362- Fabricarea produselor din ipsos pentru contruc\u021bii;<\/p>\n
2363- Fabricarea betonului;<\/p>\n
2364- Fabricarea mortarului;<\/p>\n
2369- Fabricarea altor articole din beton, ciment \u0219i ipsos;<\/p>\n
2370- T\u0103ierea, fasonarea \u0219i finisarea pietrei;<\/p>\n
2223- Fabricarea articolelor din material plastic pentru construc\u021bii;<\/p>\n
1623- Fabricarea altor elemente de dulgherie \u0219i t\u00e2mpl\u0103rie pentru construc\u021bii;<\/p>\n
2512- Fabricarea de u\u0219i \u0219i ferestre din metal;<\/p>\n
2511- Fabricarea de construc\u021bii metalice \u0219i p\u0103r\u021bi componente ale structurilor metalice;<\/p>\n
0811- Extrac\u021bia pietrei ornamentale \u0219i a pietrei pentru construc\u021bii, extrac\u021bia pietrei calcaroase, ghipsului, cretei \u0219i a ardeziei;<\/p>\n
0812- Extrac\u021bia pietri\u0219ului \u0219i nisipului;<\/p>\n
711- Activit\u0103\u021bi de arhitectur\u0103, inginerie \u0219i servicii de consultan\u021b\u0103 tehnic\u0103;<\/p>\n
b) angajatorii realizeaz\u0103 cifr\u0103 de afaceri din activit\u0103\u021bile men\u021bionate la lit. a) \u00een limita a cel pu\u021bin 80% din cifra de afaceri total\u0103, calculat\u0103 cumulat de la \u00eenceputul anului, inclusiv luna \u00een care aplic\u0103 scutirea;<\/p>\n
c) veniturile brute lunare din salarii \u015fi asimilate salariilor prev\u0103zute la art. 76 alin. (1) – (3), realizate de persoanele fizice pentru care se aplic\u0103 scutirea, sunt cuprinse \u00eentre 3.000 \u0219i 30.000 lei lunar, inclusiv \u0219i sunt realizate \u00een baza contractului individual de munc\u0103;<\/p>\n
d) scutirea se aplic\u0103 potrivit instruc\u021biunilor la ordinul comun al ministrului finan\u0163elor publice, al ministrului muncii, familiei, protec\u0163iei sociale \u015fi persoanelor v\u00e2rstnice \u015fi al ministrului s\u0103n\u0103t\u0103\u0163ii, prev\u0103zut la art. 147 alin. (17), iar Declara\u0163ia privind obliga\u0163iile de plat\u0103 a contribu\u0163iilor sociale, impozitului pe venit \u015fi eviden\u0163a nominal\u0103 a persoanelor asigurate reprezint\u0103 declara\u021bie pe propria r\u0103spundere pentru \u00eendeplinirea condi\u021biilor de aplicare a scutirii.\u201d<\/p>\n
Art. 60 \u2013 Scutiri din Legea\u00a0 nr.227\/2015 privind Codul fiscal, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare<\/p>\n
Sunt scuti\u0163i de la plata impozitului pe venit urm\u0103torii contribuabili:<\/p>\n
\n- persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat, pentru veniturile realizate din:\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0a) activit\u0103\u0163i independente, realizate \u00een mod individual \u015fi\/sau \u00eentr-o form\u0103 de asociere;<\/li>\n<\/ol>\n
a^1) venituri din drepturi de proprietate intelectual\u0103;<\/p>\n
b) salarii \u015fi asimilate salariilor, prev\u0103zute la art. 76 alin. (1) – (3);<\/p>\n
c) pensii;<\/p>\n
d) activit\u0103\u0163i agricole, silvicultur\u0103 \u015fi piscicultur\u0103, altele dec\u00e2t cele prev\u0103zute la art. 105, realizate \u00een mod individual \u015fi\/sau \u00eentr-o form\u0103 de asociere f\u0103r\u0103 personalitate juridic\u0103;<\/p>\n
2. persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii \u015fi asimilate salariilor prev\u0103zute la art.76 alin. (1) – (3), ca urmare a desf\u0103\u015fur\u0103rii activit\u0103\u0163ii de creare de programe pentru calculator, \u00een condi\u0163iile stabilite prin ordin comun al ministrului comunica\u0163iilor \u015fi societ\u0103\u0163ii informa\u0163ionale, al ministrului muncii \u015fi justi\u0163iei sociale, al ministrului educa\u0163iei na\u0163ionale \u015fi al ministrului finan\u0163elor publice;<\/p>\n
3.persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii \u015fi asimilate salariilor prev\u0103zute la art. 76 alin. (1) – (3), ca urmare a desf\u0103\u015fur\u0103rii activit\u0103\u0163ii de cercetare-dezvoltare \u015fi inovare, definit\u0103 conform Ordonan\u0163ei Guvernului nr. 57\/2002 privind cercetarea \u015ftiin\u0163ific\u0103 \u015fi dezvoltarea tehnologic\u0103, aprobat\u0103 cu modific\u0103ri \u015fi complet\u0103ri prin Legea nr. 324\/2003, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare, potrivit procedurii stabilite prin ordin comun al ministrului finan\u0163elor publice \u015fi al ministrului cercet\u0103rii \u015fi inov\u0103rii, \u00een urm\u0103toarele condi\u0163ii:<\/p>\n
a) scutirea se acord\u0103 pentru toate persoanele care sunt incluse \u00een echipa unui proiect de cercetare-dezvoltare \u015fi inovare, astfel cum este definit \u00een Ordonan\u0163a Guvernului nr. 57\/2002, aprobat\u0103 cu modific\u0103ri \u015fi complet\u0103ri prin Legea nr. 324\/2003, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare, cu indicatori de rezultat defini\u0163i;<\/p>\n
b) scutirea se acord\u0103 \u00een limita cheltuielilor cu personalul alocat proiectului de cercetare-dezvoltare \u015fi inovare, eviden\u0163iate distinct \u00een bugetul proiectului;<\/p>\n
c) statul de plat\u0103 aferent veniturilor din salarii \u015fi asimilate salariilor, ob\u0163inute de fiecare angajat din activit\u0103\u0163ile desf\u0103\u015furate \u00een proiectul de cercetare-dezvoltare \u015fi inovare, se \u00eentocme\u015fte separat pentru fiecare proiect.<\/p>\n
4. persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii \u015fi asimilate salariilor prev\u0103zute la art. 76 alin. (1) – (3), ca urmare a desf\u0103\u015fur\u0103rii activit\u0103\u0163ii pe baz\u0103 de contract individual de munc\u0103 \u00eencheiat pe o perioad\u0103 de 12 luni, cu persoane juridice rom\u00e2ne care desf\u0103\u015foar\u0103 activit\u0103\u0163i sezoniere dintre cele prev\u0103zute la art. 1 al Legii nr. 170\/2016 privind impozitul specific unor activit\u0103\u0163i, \u00een cursul unui an.<\/p>\n
Societatea TVG TAX AUDIT S.R.L.<\/strong><\/p>\nSocietate de consultan\u021b\u0103 fiscal\u0103<\/p>\n
Societate de audit financiar<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Material publicat \u00een cotidianul Mesagerul Hunedorean \u00een data de 08 ianuarie 2019 https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/modificarea-si-completarea-unor-acte-normative-a-restituirea-taxei-auto-scutirea-de-la-plata-impozitului-pe-venit-pentru-veniturile-salariale-in-sectorul-constructii\/ Pe site-ul Ministerului Finan\u021belor Publice, Transparen\u021b\u0103 decizional\u0103,<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-379","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/379","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=379"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/379\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":384,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/379\/revisions\/384"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=379"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=379"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=379"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}