\u00centrebare contribuabil:<\/strong> \u00a0Pentru \u00eencas\u0103rile cu card sau tichete de vacan\u021b\u0103 mai exist\u0103 obligativitatea de a emite bon fiscal ?<\/li>\n<\/ol>\n\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 R\u0103spuns ANAF<\/strong>:\u00a0\u00cen sensul art.1 alin.(1) din OUG nr.28\/1999 privind obliga\u0163ia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicat\u0103, cu modific\u0103rile \u015fi complet\u0103rile ulterioare, prin operatori economici se \u00een\u0163elege persoanele fizice \u015fi juridice, \u00eentreprinderile familiale, precum \u015fi orice alte entit\u0103\u0163i, cu excep\u0163ia institu\u0163iilor publice, care \u00eencaseaz\u0103, pe teritoriul Rom\u00e2niei, inclusiv \u00een punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, integral sau par\u0163ial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit\/debit sau a substitutelor de numerar, de la persoane fizice sau juridice, contravaloarea bunurilor livrate cu am\u0103nuntul, precum \u015fi a prest\u0103rilor de servicii efectuate direct c\u0103tre popula\u0163ie. De asemenea, \u00een sensul art. 1 alin. (1) din ordonan\u0163a de urgen\u0163\u0103 sunt considerate substitute de numerar bonurile de valoare acordate potrivit legii, de tipul tichetelor de mas\u0103, voucherelor de vacan\u0163\u0103, tichetelor cadou \u015fi tichetelor de cre\u015f\u0103, tichetelor sociale, tichetului Rabla \u015fi altele asemenea. Av\u00e2nd \u00een vedere prevederile legale mai sus men\u021bionate v\u0103 inform\u0103m c\u0103 trebuie s\u0103 emite\u021bi bon fiscal.<\/p>\n\n- \u00centrebare contribuabil<\/strong>: O societate farmaceutic\u0103 care are puncte de lucru pe trei jude\u021be, pentru depunerea declara\u021biei C801 \u00een SPV trecem toate jude\u021bele sau c\u00e2te o declara\u021bie pentru fiecare jude\u021b?<\/li>\n<\/ol>\n
\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 R\u0103spuns ANAF<\/strong>: Ve\u021bi depune un singur formular C801, chiar dac\u0103 instala\u021bi aparatele de marcat \u00een jude\u021be diferite. Dac\u0103 cele trei jude\u021be apar\u021bin unor Direc\u021bii Generale Regionale ale Finan\u021belor Publice diferite, ve\u021bi primi mai multe certificate de atribuire a num\u0103rului\u00a0unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale, \u00een concordan\u021b\u0103 cu arondarea teritorial\u0103. Din acest motiv, v\u0103 adres\u0103m rug\u0103mintea de a acorda aten\u021bie sporit\u0103 complet\u0103rii formularului, at\u00e2t \u00een ceea ce prive\u0219te seriile de fabrica\u021bie corespunz\u0103toare aparatelor, c\u00e2t \u0219i cu privire la punctele de lucru\/activit\u0103\u021bile \u00een care urmeaz\u0103 a fi utilizate.<\/p>\n\n- \u00centrebare contribuabil<\/strong>: \u00a0Care sunt sanc\u021biunile pentru nedepunerea formularului C801?<\/li>\n<\/ol>\n
\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0R\u0103spuns ANAF<\/strong>:\u00a0 Nedepunerea formularului C801 nu este o contraven\u021bie \u0219i nu se sanc\u021bioneaz\u0103, ci este o facilitate de ob\u021binere a NUI. Men\u021bion\u0103m \u00eens\u0103 c\u0103 ne\u00eendeplinirea obliga\u0163iei operatorilor economici de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale, achizi\u0163ionate\u00a0numai de la distribuitori autoriza\u0163i sau unit\u0103\u0163i acreditate pentru comercializare, conform prevederilor prezentei ordonan\u0163e de urgen\u0163\u0103 constituie contraven\u021bie \u0219i se sanc\u021bioneaz\u0103.<\/p>\nSocietatea TVG TAX AUDIT S.R.L.<\/strong><\/p>\nSocietate de consultan\u021b\u0103 fiscal\u0103<\/p>\n
ocietate de audit financiar<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Material publicat in cotidianul Mesagerul Hunedorean in data de 22 august 2018. https:\/\/www.mesagerulhunedorean.ro\/case-de-marcat-facilitati-obligatii-termene\/ Agen\u021bia Na\u021bional\u0103 de Administrare Fiscal\u0103 (ANAF) a<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"colormag_page_layout":"default_layout","_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-277","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-articole-presa"],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/277","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=277"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/277\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":288,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/277\/revisions\/288"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=277"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=277"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tvgtax.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=277"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}